Thursday, August 1, 2013

Khairy lebih berwibawa pada pandangan ramai


Khairy dihormati oleh blogger pembangkang.... untuk mengetahui apa kelebihan yang ada pada khairy sehingga menarik minat dari blogger tersebut, sila ikuti ulasan dari blogger Aspan Alias...

Sementara menunggu bersahur, teringin pula saya untuk memberikan komen tentang pemilihan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Oktober ini.

Khairy Jamaludin, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, berkata yang beliau belum lagi mengambil keputusan untuk mempertahankan jawatan beliau sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO yang beliau sedang sandang sekarang. Beliau mengalu-ngalukan sesiapa untuk menawarkan diri untuk bertanding jawatan itu asalkan sahaja ia dilakukan dengan semangat bersatu dan tidak lari dari asas kewujudan Pergerakan itu.

Sesungguhnya tiada siapa yang patut menahan atau menyekat sesiapa untuk menawarkan diri untuk memegang jawatan itu dan kenyataan Khairy itu sangat tepat dengan semangat kepartian beliau. Saya tidak berniat untuk menyebelahi sesiapa dalam pandangan saya tetapi hanya saya ingin memberikan pandangan sebagai rakyat biasa, kerana UMNO itu adalah parti yang sedang memerintah negara dan tidak salah jika sesiapa juga memberikan pandangan dalam hal yang berlaku dalam UMNO itu.

Khairy telah pun menjadi Ketua Pemuda dan saya tidak mempunyai apa-apa prejudis terhadap pimpinan pemuda yang lain. Bagi saya Khairy sepatutnya diberikan peluang untuk meneruskan menerajui kepimpinan Pemuda kerana, apa pun pandangan sesiapa terhadap beliau itu, Khairy mudah untuk menerima pandangan pihak lain dalam isu Pemuda.

Khairy ‘has gone through the mills’ dalam Pemuda dan pengalaman beliau selama beliau menjadi Ketua Pemuda itu amat bernilai bagi beliau dan Khairy telah banyak belajar melalui pengalaman pahit manisnya menjadi Ketua Pemuda itu. Kalau hendak melihat dari pimpinan yang agak ‘berjenis’ sedikit dikalangan yang ada, Khairy boleh lah dianggap sebagai orang yang sangat berkelayakan untuk meneruskan pimpinan Pemuda itu.

Dalam politik imej dan bagaimana seseorang itu dipersepsikan itu amat penting. Khairy dipersepsikan sebagai seorang pemimpin muda yang ada segala-galanya samada dari segi kelulusan, penampilan peribadi dan beliau bagi saya merupakan seorang yang selayaknya untuk membawa yang menggalas imej serta kegiatan Pemuda itu dalam masa yang panjang.

Jika kita buangkan perasaan prejudis jika ada terhadap beliau, beliau merupakan Ketua Pemuda yang tidak sepatutnya di alih dan di anjak setidak-tidak buat masa yang terdekat ini. Bagi saya kedudukan Khairy yang juga seorang Ahli Jemaah Kabinet negara memberikan satu lonjakan imej yang baru dan beliau mempunyai kemudahan yang lebih baik dari apa yang ada kepada beliau sebelum ini.

Tidak ada pengorbanan yang besar jika Pemuda UMNO mahu mengekalkan Khairy ini sebagai Ketua Pemuda. Jika ada diantara mereka yang mempunyai prejudis terhadap beliau kerana permainan politik ‘competitive’, yang perlu hanyalah menghilangkan perasaan itu dan untungnya kepada Pemuda adalah lebih besar dari kerugian dengan mengekalkan Khairy di kedudukannya sekarang.

Lebihnya Khairy dari banyak pemimpin Pemuda ialah, beliau telah menerima kritikan dengan terbuka hati dan ini merupakan ciri kepimpinan yang perlu disuburkan, kerana sifat tidak dapat menerima kritikan adalah ‘attribute negative’ UMNO selama ini. Khairy telah mendapat perhatian ramai keraana cara beliau menerima dan menguruskan kritikan terhadap beliau selama ini sangat disenangi oleh orang ramai. Jika mana-mana pimpinan itu diterima orang ramai, selain dari dalam UMNO itu sendiri ia merupakan kelebihan kepada seseorang pemimpin itu.Itu yang sangat terserlah ada kepada Khairy.

Bagi saya seseorang pemimpin UMNO yang baik itu bukan sahaja kuat sokongan dari dalam parti, tetapi yang lebih penting lagi bagaimana rakyat ramai yang tidak kena-mengena dengan UMNO itu memandang pemimpin itu sangat penting. Khairy mempunyai kelebihan di sini. Itulah sebabnya orang ramai tidak mahu mendengar hujah-hujah dari mereka yang bersikap ‘competitive’ terhadap beliau yang lumrah dalam UMNO itu.

Jika itu keadaannya maka saya berpendapat Khairy mampu untuk menaikkan imej dan persepsi rakyat ramai terhadap UMNO yang sangat-sangat memerlukan nilai tambahan kepada persepsi buruk rakyat terhadap UMNO itu.

Walau bagaimana pun itu hanyalah pandangan peribadi dari saya dan juga mendapat sokongan dari ramai diantara kami dibawah-bawah ini. Kita dibawah ini mementingkan siapa yang kita anggap selari dengan pandangan ramai dan bukannya hendak berpolitiking yang mungkin sedang berlaku didalam UMNO yang kita tidak tahu.

Pendeknya Khairy mempunyai ‘cut’ untuk memimpin dan mudah di terima oleh masyarakat ramai dan ia amat perlu bagi menghadapi pilihanraya yang akan datang bagi UMNO. UMNO sebagaimana yang dipersepsikan ramai sudah ketandusan kepimpinan dan jika di anjak dan di alih mana-mana ‘budding leaders’ dalam parti, itu merupakan tindakan yang tidak sepatutnya berlaku.

Saya yakin dan ramai yang berpendapat, Khairy mempunyai ‘disposition’ yang terbaik dikalangan yang ada untuk menjadi peneraju kepada Pergerakan Pemuda jika di lihat dari pandangan rakyat awam yang ramai-ramai ini.

Tidak tahu pula bagaimana pandangan Pemuda UMNO sendiri. Bagi saya pandangan orang ramai adalah penting kerana jika dipandang dari pergerakan pemuda di bahagian-bahagian, pandangan mereka tidak mungkin tepat kerana mereka mempunyai ‘preferences’ mereka sendiri kerana permainan politik dalaman parti itu.

Isu itu kita tidak tahu dan tidak mahu pun mengambil berat terhadapnya. Bagi saya, kuat dalam UMNO sahaja tidak mencukupi tetapi kuat sokongan ramai itu adalah yang terpenting sekali bagi UMNO untuk kembali diterima rakyat.

Tidak ada gunanya menjadi kuat dalam UMNO tetapi tidak mendapat penghormatan dari masyarakat awam yang ramai ini.Kalau di kaji dari sudut mana sekali pun Khairy lebih mudah untuk di bentuk sebagai pemimpin dimasa depan dalam masa yang tidak berapa lama dari sekarang.

Lagi pun UMNO sudah tidak ada lagi kepimpinan. Jangan di korbankan pemimpin yang boleh di bentuk yang hanya tinggal beberapa 'kerat' sahaja dalam UMNO itu.

2 comments:

Anonymous said...

penyokong PKR yg melampau

http://www.freeimagehosting.net/newuploads/g1usx.jpg

FB beliau : https://www.facebook.com/fais.azmir

data berkenaan syarikat beliau:
http://www.malaysia.com/directory/manufacturing-and-industrial/refined-petroleum-product/wp-kuala-lumpur/Saipem_Malaysia_Sdn._Bhd._42045.html

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More