Monday, March 1, 2010

Si Kitol aka Parpu Kari Meroyan Lagi... Kah Kah Kah!



Petikan dari laman blog : http://www.jebat2010.blogspot.com/

Semua orang tahu penulis blog Rumah PK sememangnya tidak sebulu dengan Khairy Jamaluddin bukan kerana dia benar benar tahu siapa KJ dan bukan dia kenal KJ secara peribadi dan dekat. Mungkin dia terasa bahawa ramai orang sudah tahu bahawa dia sahaja yang nampak Pemuda UMNO buruk dan dia sahaja yang mahukan KJ letak jawatan, siang siang lagi dia cuba cover diri dengan copy and paste dan spin story blogger lain. Mana maruah kau sebagai seorang penulis Salim?

Kata si Parpu Kari, dia hanya Master copy and paste. Dia tidak kesah kena kutuk. Tetapi semakin hari semakin ramai yang sudah membenci, mengutuk beliau dan jika blog yang menjadi aset beliau tidak ada kredibiliti, menabur fitnah terhadap Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.


Rata-rata bloggers Pro Umno merasakan kini bahawa Parpu Kari merupakan libiliti dalam blogger Pro Umno. Kepercayaan mereka kepada setiap apa yang parpu kari tuliskan telah tiada, malahan yang banyak berkunjung ke blog Rumah PK hanyalah untuk melihat sejauh mana kebodohan beliau.

Hello bro ini bukan masa untuk memecah belahkan perpaduan dalam Umno! Kita dah kesuntukan masa untuk menghadapi PRU yang akan datang. Kalau nak menang kita buat cara nak menang! Tapi apa Parpu Kari peduli, kalau umno nak hancur hancurlah yang penting duit poket dia penuh!


Masyukkk, kini si kitol Rumah PK update blog guna blackberry

Sebenarnya suara parpu kari, bukanlah suara akar umbi, suara beliau adalah suara individu yang mencuri dan mencilok berita berita dari laman lain untuk menjadi popular dan mencilok karya karya lakaran karkator orang lain. Kerja macam Parpu kari ini mudah saja, curi story orang, curi karikator orang dan yang bertanggung jawab adalah orang lain, dia senang senang tuai hasil.

Selain dari itu si kitol Kari and the geng juga sering membuat lawak bodoh… Lawak gile tahap cipan beb!!! Bila Parpu Kari and the geng cuba menghasut pembaca yang kononnya penyokong KJ semuanya menyokong Anwar Ibrahim dan benci PM. Ini perang saraf klass bawahan Parpu Kari yang tidak laku, perang saraf yang dah basi. Kalaulah penyokong KJ sokong Anwar sudah lamalah penyokong KJ tulis dan memberi sokongan kepada Anwar. Dan jangan ingat penyokong KJ dua tiga kerat saja!

KJ sudah membuktikan bahawa beliau akur kepada pemimpin, walaupun sebagai orang yang layak untuk memegang jawatan dalam kabinet jawatan beliau tetapi beliau masih akur dan menyeru kepada penyokong beliau agar menerima keputusan Perdana Menteri dan betulkan, rapatkan saf demi bangsa dan parti.



Kepada si kitol aka Parpu Kari and the geng yang membuat cubaan memfitnah Ketua Pergerakan Pemuda Umno Malaysia ini. Anda gagal. Tolong faham ini. Pemuda tidak mahu anda ganggu mereka. Pemuda sudah ada pemimpin yang sah dari pertandingan yang sah. Pemuda tidak mahu rampasan kuasa ala ala Anwar Ibrahim. Kalau mahu lakukan juga, joinlah Anwar Ibrahim. Pemuda buka dayus. Keputusan telah dibuat dan mereka telah tentukan siapa pemimpin mereka.

Kepatuhan Khalid Al-Walid, panglima tentera terhebat sepanjang zaman. Sebagaimana yang berlaku kepada Panglima Islam, Khalid al-Walid r,a, yang telah dilucutkan jawatannya oleh Khalifah Umar r,a, menjadi tentera biasa yang tiada berjawatan. Beliau tidak cepat melatah dengan tindakkan yang drastik itu, malah semangat beliau bertambah berkobar-kobar untuk terus berjuang.


Nota dari PC: Kembalilah kepangkal Jalan Parpu Kari! Rapatkan barisan!! Mari kita tentang musuh yang sebenarnya! bukan merosakan Barisan Hadapan Pemuda Umno Malaysia! GEMPUR!

5 comments:

Anonymous said...

Maaf tidak dapat menerima KJ. Semenjak saya kenali KJ itupun selepas bapa mertua beliau menjadi PM tiada satu perkara yang dibuat oleh KJ nampak membantu melayu dan islam.
Boleh tuan senaraikan perkara yang dibuat oleh KJ yang mungkin saya terlepas pandang dimana-mana media.
Harap respon ASAP.

Anonymous said...

Siapa sebenarnya yang membuatkan UMNO parah begini? Orang UMNO sendiri! Jagi jangan salahkan orang Melayu kerana Melayu bukan =UMNO atau UMNO = Melayu. Tanpa UMNO, Melayu akan terus hidup tapi tanpa Melayu, maka berkuburlah UMNO. Kenapa UMNO parah hinggakan hampir berkubur?
1) Tamak kuasa , semua nak jadi ketua, dapat elaun, dapat pangkat Datuk
2) Tamak haloba , nak jadi kaya cepat, projek semua nak sapu habis
3) Cakap tak serupa bikin.
4) Dengki and benci antara satu sama lain- banyak puak dan kem dalam UMNO yang bertengkar sesama sendiri
5) Dan banyak lagi
Buka matalah anda terhadap kebenaran yang sedia ada. Jangan lagi tidur dalam alam mimpi anda.

Anonymous said...

Aku lagi percaya PK dari KJ. Jangan sebab kau, aku benci UMNO. Kau kata PK bukan suara akar umbi, KJ tu akar umbi suka ke? Apa buktinya? KJ tu pernah turun padang ke? Ataupun cari glamer masa Perkasa punya penyerahan memo. Apa idea KJ untuk Umno? Soalan pasal Kalimullah, ECM Libra, BII dan MV Agusta ada dia jawab? Ke pandai taichi elak soalan.

Sorry. Selagi KJ ada, UMNO belum bersih sepenuhnya!

-macan-

Tamingsari said...

Asalamualaikum PC,

Ada kebenaran apa yg disarankan untuk difikirkan oleh House PK. Blogger yg pro mesti bersatu. Cara baik ialah dgn tidak memanjangkan isu ini didalam blog. Cuba bincang diluar blog. Jangan sampai kita bergaduh sesama sendiri dan pihak lain ambil kesempatan.

Beri masa untuk KJ perbaiki kepimpinannya. Biar dia dihukum oleh parti sekiranya gagal.

Buat masa ini, kerana PRU dah dekat kita adakan gencatan senjata.
Umno memerlukan sokongan bloggers yg pro secara total. Disamping itu, kritikan yg sederhana terhadap pemimpin yg lemah tetap ditegur untuk kebaikan.

Semangat brotherhood dan espirit de corp, jadi amalan kita.

joostspring said...

kahkhakahkaakhakhak...

ore KJ BERUK rupanya mu ni..

mu g tanya la akar umbi berapa byk yg sokong KJ BERUK..

UMNO jatuh pru12 SEBAB PAK LAH & KJ...

kl najib amik KJ jadi menteri or timbalan, alamak najib tempah keranda la utk umno..

bencinya akar umbi umno kpd KJ xhbs lagi...

kahakhakhakahkahkahak..

lu ckp suara parpu bkn suara akar umbi???

kahakhakhakahkahak...

g la basuh taik KJ BERUK tu..

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More