Tuesday, December 22, 2009

Kenapa PKR Ijok Ditutup? KahKahkah Padan Muka Puak Reban!!!



By: ANTI PKR CLUB

Pihak Blogger telah mengusahakan satu banci di Ijok untuk tahu kenapa PKR Ijok tutup. Salah satu timbal balas yang diterima berbunyi berikut:

"Ooo..Kalid menteri basar ka? Aya ingat, itu Kalid mana ada nampak lagi, sini banyak juga ada masalah. Dia pun tada peduli. Ayaa selalu tengok muka dia ada dalam TV juga. Suda jadi menteri suda banya (banyak) sumbung, muka pun banyak busar macam lumbu, sama kita dia tada jaga, sama dia badan busar makan banya-banya"

Satu lagi berbunyi berikut:

"sapa lia punya nama? wa lupa la."

"Khalid Ibrahim," aku jawab.

"Oo.. itu olang ka! lulu lia ada latang sini, lama suda lia talak latang, itu busat-busat punya olang kan, Lulu masa undi punya time, lia ala tanya wa apa kabat. Sikalang wa pun tatau dia ala idup ka mati."

Kata MctHeory, secara ringkasnya adala dalam 20 orang aku temubual, semuanya berbilang bangsa. Semuanya bagi jawapan yang lebih kurang sama. Wakil rakyat tak tolong rakyat, bila susah takde tempat nak mengadu. Sebetulnya khidmat Khalid kat Ijok ni dah bertambah teruk, patutnya tukar je YB kat sini.

Kesian aku tengok masyarakat Ijok ni. Sedangkan orang PKR sendiri pun dah tak yakin dengan Khalid, tambahan pula orang-orang lain. Harap Cawangan-cawang UMNO dan MIC sini buka la pintu untuk masyarakat Ijok mengadu, bantulah mereka.

Pada YB-YB yang menjaga dun masing-masing janganlah buat kawasan anda seperti ini, nescaya anda akan ditukar pada pilihanraya tahun hadapan.

4 comments:

Nudin said...

Apa nak herankan. Umno satu parti kena haram oleh mahamah. Umno sekarang ini, Umno tiruan... Umno cap Lorong Hj Taib...auww... tak kuasa i..hehe

AbgTuah said...

WOII NUDIN DARAI TUA..

TIRUAN HANCOK HAMAK KAU..HAPAK KAU KE HAJAR TU..

UM NO TAK PERNAH TIRU PUN..TETAP DENGAN SEMANGAT KEBANGSAANNYA..KEMELAYUANNYA YANG BERAGAMA ISLAM..

BUKANNYA SEPERTI PAS NAK KATA MELAYU PUN BUKAN ARAB PUN BUKAN PAKISTAN PUN BUKAN..TALIBAN AGAK-AGAKNYA

dagey@bungkill said...

memang kami bkn melayu
tpi kami orang islam
d akhirat orang islam diberi keutamaan
ALLAH waktu itu x pandang sape melayu dan bkn melayu
yg dipandang islam dahulu

melayu x d keistimewaan langsung d akhirat
yg ad keistimewaan hanya orang islam

CIKGU SUHASNI said...

PKR sudah hilang kepercayaan drpd penyokong2nya..
Parti yang hanya jaga seorang pemimpin tapi bukan untuk rakyat..
Kerana merekalah rakyat di Selangor dianiaya dan ditipu..
Syabas kepada pengundi2 Selangor yg telah tertipu..
Semoga kalian sedar, UMNO dan BN shj mampu mentadbir dengan baik..

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More