Thursday, April 16, 2009

Eli PKR dan ...

Memang sudah dijangka, Elizabeth merupakan aset kepada PKR tapi sampai bila? Adakah pemimpin muslimah PAS yang lain akan bersetuju. Tentu tidak. Kerana biar sebaik manapun seseorang itu sudah pasti akan hancur jika moralnya rendah. Inilah yang dinamakan Eli PKR dan dot dot dot.

Elizabeth dikatakan tidak bertanggungjawab kepada pengundi Bukit Lanjan dan PKR juga perlu bertanggungjawab ke atas mandat yang telah diberikan oleh pengundi Bukit Lanjan. Apa semudah itu saja wakil rakyat meninggalkan rakyat dan pergi bercuti, adakah dengan pergi bercuti begitu lama dapat membersihkan nama Elizabeth?. Rakyat perlu mendapatkan pembelaan. Ini membayangkan betapa Elizabeth tidak bertanggungjawab.

Beliau sepatutnya mencontohi ADUN Bukit Selembau V Arumugam yang melatakkan jawatan kerana terlibat dalam skandal tidak bermoral, beliau telah meletakan jawatan kerana tidak mahu isu ini diperbesarkan kerana beliau tahu sebagai wakil rakyat cerita peribadi beliau juga adalah cerita rakyat.

Jarang sekali orang kalau tidur pakai cermin mata kecuali jika terlalu letih. Gambar Eliz sedang tidur separuh bogel sambil pakai cermin mata mungkin terlalu letih sehingga tak sempat buka cermin mata.

Letih yang macamana tu? Kepada yang berpengalaman tuan-tuan tafsirlah sendiri.

Semua orang sudah tahu yang teman lelaki Eliz tu orang melayu dah tentu beragama Islam dan difahamkan beliau juga ahli PKR.Sampai sekarang polis cari dia tak dapat pasal apa. Mungkin pihak PKR memang tidak mahu pihak polis menangkap lelaki tersebut kerana jika ditangkap segala rahsia akan terbongkar luar dan dalam.

Secara logik gambar yang sedemikian hanya boleh diambil oleh teman yang rapat saja kerana gambar tersebut di ambil dengan menggunakan telefon bimbit.

Mungkin agama Eliz membenarkan beliau bersekedudukan sebelum berkahwin tetapi kepada Agama teman lelakinya sudah tentu Islam. Dengan tegas Islam melarang perkara tersebut dan hukumnya adalah haram dan berdosa.

Sepatutnya muslimah PAS nasihatkan Eliz supaya meletakan jawatan ADUN dan EXCO dan suruhlah beliau berkahwin dan tenangkan fikiran. Bila dah reda barulah berpolitik semula.

Kita kena adil dan saksama, bila perkara ini terjadi kepada orang lain kita marah tapi kalau kena pada parti sendiri kita diamkan.Islam itu maha adil. Antara mereka yang akan terus menanggung dosa adalah orang yang menyokong manusia yang melakukan maksiat.

14 comments:

Helmi said...

Bayangkan nanti di Dewan Undangan Negeri Selangor bila saja YB Bukit Lanjan buka mulut mahu pun selisih dengan ADUN BN tiba -tiba terdengar ADUN BN menjerit , Terlebih sudah…… huh tentu perempuan terlebih sudah ini terasa dan sukar untuk bayangkan , bagaimana beliau mahu menyorokkan bahan bahan yang terlebih yang telah diketahui oleh rakan - rakan ADUN yang lain, Tentu sekali tiap kali si Flintstone Khaled Ibrahim tuh berbual debngan perempuan terlebih sudah ini akan terbayang …ehek ehek…… Bahan bahan itu mungkin boleh perempuan terlebih sudah ni sorok, tetapi bayangan mereka yang boleh mengambarkan bagaimana rupa bahan perempuan terlebih sudah ni. maklumlah , entah ..entah Hassan Ali duk tengok 100 kali kat bilik air .

Anonymous said...

kalau peliwat pun mereka boleh junjung sebagai pemimpin....apalah sangat kes Eli ni....

PARPUKARI said...

SALAM BRO, PARTI MEREKA NI MACAM2 ADA, PELACUR ADA PELIWAT ADA, YANG BAGI FREE PUN ADA!

PENDEK KATA MACAM-MACAM ADA!

MUAHAHAHAHAHAHAHA

PEJUANG CYBER said...

HAHAHAHHAHAA

AKU SETUJU NGAN KO PARPU...

PKR = PAKATAN SEKS

MACAM-MACAM ADA....

Anonymous said...

KALAU TANYA KAT TUAN GURU N. AJIS, DIA AKAN KATA TAK APA ITU HAK DIA. SEBAB ELI BARU NAK KENAL ISLAM SEBAB ITU DIA TIDOR DENGAN LELAKI ISLAM. ELI NAK BELAJAR ISLAM KOT TUAN AJI? HANCUR PAKATAN RAKYAT!!!

x-pkr said...

mmg dasar jalang, sume dia tadah!!

flintones pun dia ayak...

batu pun cair...

x-pkr
http://x-pkr.com

Taminsari said...

Salam SP..

Akhirnya termakbullah sudah DOA Tok Guru Nik Aziz yang mahukan Eli Ratu Bogel ini supaya jangan meletakkan jawatan...? Maka bergembiralah muslimah2 PAS yang berpeluk cium dengan ELI sebelum ini..adakah mereka sanggup mengucap syukur alhamdulillah kerana Ratu Bogel menjadi wakil rakyat kembali?

nak dengar pula puak PAS bertakbir!!! wallahuallam

Salam perjuangan

MAWAR BERDURI said...

salam?

hehehehhe lawak ek si helmi ni! hehehe talabih sudah...

ni pakatan bukan ja mcm2 ada tapi mcm2 boleh...uh uh

Tok Pambu said...

Mula2 TDM dipaksa berundur, UMNO sudah berada dalam keadaan parah, digantikan dengan DSAAB yang kunun nya "Mr.Clean", Satu penggal sahaja, "Mr.Clean" memerintah UMNO hampir tumbang pada PRU12.

Riyuh rendah pencacai2 UMNO menyalak menghalau DSAAB supaya segera berundur juga. Kunun untuk selamatkan UMNO.DSAAB berundur dan DSNTR pula ditabalkan sebagai Presudent UMNO yang ke6.

Malangnya UMNO masih tidak berubah, rakyat masih meminggir kan BN/UMNO, 5 PRK diadakan, BN/UMNO cuma menang 1 kerusi sahaja - itu pun di kawasan perintah BN/UMNO yang paling mundir.Hari ini keadaan BN/UMNO makin bertambah parah.

Tan Seri Muhyiddin Yassin TPM menyatakan bahawa BN/UMNO cuma ada masa DUA tahun sahaja untuk di pulihkan.Malang nya pencacai2 UMNO masih lagi TIDAK SEDAR dan masih tidak mahu mengaku bahawa BN/UMNO sudah NAZAK.

baniADAM said...

Hebat betul kerajaan PR Selangor….Eli nak letak jawatan tapi disuruh bercuti…dua bulan gi oversea….macam org cuti bersalin lak…baru setahun jadi YB dah dapat cuti sebanyak ni…setahun berapa agaknya cuti YB PR ni…flip flop jugak siEli ni…mula2 kata nak resign…tender official resignation..tapi tup tup nak balik bekerja…ooooo lupa lak PR semuanya boleh….isu moral? oooo itu utk UMNO ngan BN je…PR semua boleh…so Muslimat Pas tak kisah lah kalo lepaih ni ada lagi kes2 camni berlaku boleh la korang nangis kat blakang kasi support mungkin dapat ‘pahala’ ….oooo lupa lak siEli ni kalo tak silap Exco Pelancongan…so meriahlah Selangor selepas ni…

Anonymous said...

PRINSIP PR USAH KERAP BERUBAH-UBAH IKUT KEPENTINGAN PARTI

Kecualilah yang empunya foto tidak mengaku dan enggan meletakkan jawatan, haruslah timbul kesukaran dalam membuat ketetapan. Yang empunya badan sudah pasrah dan rela korbankan jawatan. Oleh itu tidak timbul pelan A, B dllnya. Tak perlulah PKR atau Pas atau DAP menjadikan isu ini seumpama ditelan mati PR, diluah mati Adun. Kes ini terang dan nyata dalam konteks garis panduan dan amalan PR selama ini. Tak usahlah diubah prinsip cuma kerana ahli PR terlibat dalam melanggar prinsip berkenaan.

PAPA GOMO said...

APA PASAL YANG BERHORMAT PKR BERTINDIK DI KEMALUAN NYA???

http://gomo-no1.blogspot.com/2009/04/ratu-porn-pkr-di-puja-anwar-al-juburi.html

Unknown said...

tu la dia.. orang kita sekarang, terlalu hidup canggih sgt sampai orang ambil gambar tidur pun boleh relex je.. ingat kamera skrg dgn mcm dulu ke.. malu2..

Anonymous said...

SALAM...minah nie cine...yang lu nak kecoh pasal hukum hakam islam kat dier kenape???...pegi la cari balak dier tue..tapi lu kene ingat, dalam islam kene ader saksi...bukti takleh wat ape klu takde saksi...

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More