Monday, January 19, 2009

Malaysiakini : Bloggers pro-UMNO lemah dan Penakut - SUKJ

Tidak dinafikan bloggers pro-Pakatan Rakyat(PR) lebih hebat, kreatif dan berani berbanding bloggers pro-UMNO.

Saya melihat bloggers BN khasnya UMNO yang ada pada hari ini kurang bermaya dan lebih mudah disebut 'penakut'.

Dalam blog, mereka mengaku kononnya merekalah ahli UMNO, penyokong UMNO, penyokong BN dan sebagainya tetapi apa maknanya jika hanya sekadar 'mengaku dan memberitahu' tetapi anda sebagai bloggers UMNO hanya seperti 'tikus dan ayam kena kapor'. Mati tak mahu...hidup penakut?

Cuba kita menjelajah ke laman blog-blog yang pro-UMNO. Ada sesetengah mereka ini terdiri daripada 'Datuk-Datuk' yang kononnya orang lama UMNO dan tahu semua serba serbi mengenai UMNO.

Persoalannya, kenapa bila berlangsungnya kempen PRK atau PRU golongan ini tidak memberi sokongan secara lebih 'terbuka' dan 'agresif'. Kenapa dilihat seolah-olah macam orang atas pagar sahaja. Kenapa dilihat seperti 'goyang kaki' sahaja. Tetapi jika soal mahu menyungkit kesalahan dan kelemahan pemimpin-pemimpin UMNO, merekalah no.1?

Bukan niat saya mahu menyalahkan mereka tetapi jika mereka boleh melakukan sesuatu untuk faedah dan kemenangan UMNO, kenapa perlu berdiam diri dan senyap saja. Sedangkan dalam blog-blog mereka terpampang begitu besar dan gahnya gambar-gambar seperti Dr. Mahathir, Tun Husin, Tun Razak, Tunku serta terpahat dalam blog mereka pemimpin ulung, pemimpin nombor 1 dan penuh dengan lambang-lambang UMNO.

Disebaliknya bila berlansungnya 'kempen' PRK atau PRU, kebanyakkan mereka ini menjadi 'tikus' seperti mana Saddam Hussin yang dikatakan gah dan hebat tetapi lari dalam lubang tikus takut mati kena peluru. Bloggers UMNO seperti ini adalah bloggers UMNO yang bacul.

Cuba kita lihat bagaimana semangat, kreativiti dan keberanian yang ada dikalangan blogers Pakataan Rakyat. Contohnya seperti 'Blogger Biul' enam jahanam tu(kah..kah), beliau sentiasa bersemangat menyerang BN sepanjang masa. Sedangkan usianya juga sudah tua tetapi semangatnya sentiasa muda.

Dalam politik khususnnya masa berkempen, kalau tidak menyerang pihak lawan, kalau tidak memaparkan kelemahan dan keburukkan lawan, kalau tidak membuat provokasi ke atas pihak lawan, maka ia bukanlah kempen politik.

Kini kita semua tahu bahawa jumlah pengundi-pengundi muda dalam PRU-13 akan datang dianggarkan 6 atau 7 juta orang. Mereka-mereka ini kebanyakanya mahir dan sentiasa melayari alam maya(internet). Jadi apakah perancangan dan tindakan yang mahu dilakukan oleh pihak UMNO dalam menghadapi kebangkitan golongan muda ini? Adakah pihak UMNO mahu mengwujudkan dan melahirkan lebih ramai lagi bloggers-bloggers 'tikus' atau 'Sadam Hussin' seperti yang saya nyatakan?

Sepatutnya bloggers pro-UMNO perlu bersuara lantang dan terbuka seperti contoh di bawah ini:

[Oleh: Nizam]

Bro,

Saya menerima kekalahan UMNO dengan hati yang terbuka. Tetapi perlu diingat kalau diikut daripada UNDI MELAYU, keadaannya adalah 50/50. Yang menjadi undi penentunya di KT adalah kaum Cina. Lagi sekalilah bagi saya sebenarnya yang menang di dalam Pilihanraya Kecil yang baru ini adalah DAP.

Kenapa? Kerana kaum Cina sudah mendapat apa yang mereka dapat dengan memperkudakan PAS. Jadi berikan kemenangan kepada PAS supaya PAS akan menjadi bertambah RIAK, TAKABUR dan teruskan dengan cakap besarnya kononnya UMNO telah pupus dan tidak mendapat sokongan rakyat. Lagipun bagi kaum Cina, jikalau BN tewas sekalipun di KT ianya tidak akan mengubah apa-apa.

Isyarat yang mereka berikan jelas sekali. Jika BN atau PR mahukan undi Cina, ubah dasar dan segalanya perlulah mengutamakan hak dan kepentingan mereka.

Dalam masa yang sama PAS sedang dan akan terus-menerus menjadi balaci DAP yang sudah terang lagi bersuluh mempergunakan mereka semata-mata. Selepas ini, anda semua akan melihat beberapa perubahan drastik yang melibatkan dasar yang 'favourite' kepada kaum tertentu akan berlaku. Lagi pula, NAJIB yang menjadi PM. emmmmm...faham-faham !

Jadi sekali lagi pemenangnya adalah DAP lagi.

Sumber : Suara SUKJ

No comments:

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More