Sunday, September 13, 2009

Lawatan tapak kuil Shah Alam anjuran Blogger Patriot



Dialog Pindah Kuil Kecoh : Khalid diboo!!



Sila layari Channels N31

Protes bina Kuil-Rakyat tersilap pilih wakil mereka?

Oleh Tun Faisal Ismail Aziz

Lawatan ke tapak pembinaan kuil yang ditawarkan oleh kerajaan Penipu Rakyat Negeri Selangor petang semalam membuktikan beberapa perkara;

1. wakil rakyat Pas, Khalid Samad yang dikenali dengan nama manja pemberian penduduk Shah Alam, Khalid Gereja tidak berperanan sebagai wakil rakyat mereka, tetapi sekadar menjadi lidah kerajaan negeri yang tidak rasional.

2. ketidak rasionalan kerajaan Penipu Rakyat, mengalihkan sebuah kuil yang dibina secara haram di tengah-tengah kawasan perumahan Seksyen 19 yang boleh menyebabkan kesesakan lalu lintas dan ketidak selesaan penduduk setempat ke suatu tempat yang hampir sama kedudukan dan kesannya kepada penduduk di Seksyen 23 (gambar kuil asal di bawah)

3. kemurahan hati dan kerasionalan kerajaan Barisan Nasional terdahulu yang menyediakan sebuah tapak yang luas dan selesa, hampir seluas tiga buah padang bola, dan tidak terlalu dekat dengan penempatan penduduk di seksyen 18. Ini amat bertentangan fitnah pemimpin dan media Penipu Rakyat yang cuba menggambarkan UMNO sebagai rasis dan penindas agama lain.



Di negeri Selangor, 647,000 penganut agama Hindu mempunyai 810 kuil berdaftar (tidak termasuk yang haram, termasuklah kuil yang tersergam di tengah-tengah kawasan perumahan seksyen 19) berbanding 259 buah masjid untuk 4.3 juta penduduk beragama Islam (itu pun semuanya dibina oleh kerajaan Barisan Nasional) dan 1,015 buah tokong untuk 2.5 juta penganut agama Budha.

Isu ini tidak ada kaitan dengan penentangan terhadap agama Hindu kerana ajaran Islam tidak pernah menghalang agama lain untuk diamalkan. Jika hendak membina kuil, binalah, tetapi janganlah membangunkan kuil secara haram di mana sahaja sesuka hati. Lagipun kerajaan Barisan Nasional yang lalu telah menganugerahkan suatu kawasan yang jauh lebih baik daripada Seksyen 23 dan lokasi asal yang haram, iaitu Seksyen 19.

Jadi apa masalah utamanya;

1. Sikap Khalid Ibrahim yang tidak rasional; mengalihkan kuil yang berada di Seksyen 19, iaitu satu tapak yang tidak menyelesakan penduduk di situ ke suatu tapak yang mempunyai kesan yang sama, iaitu tidak menyelesakan penduduk di Seksyen 23 pula. (tapak di Seksyen 23 yang berhapiran dengan kediaman penduduk, dewan MBSA dan padan permainan kanak-kanak).



2. Sikap penyokong dan media pembangkang yang mengapi-apikan isu ini menjadi isu antara agama dan kaum. Dalam usaha mereka ini, jelas integriti mereka tercalar kerana mereka telah menyebarkan penipuan dan tidak menghiraukan fakta isu ini sama sekali. Antara penipuan yang nyata adalah fitnah terhadap UMNO, walaupun desakan ini datang daripada penduduk Seksyen 23. Satu lagi fitnah adalah dengan mendakwa Ketua UMNO Bahagian Shah Alam terlibat dengan menyebarkan gamber dan berita palsu mengenai beliau.

3. pada waktu yang sama, timbul pesoalan, kenapa pula ditolak tapak cadangan asal di Seksyen 18 yang lebih luas dan selesa? Mungkin potensi dan harga tanah di Sekyen 18 ini wajar dinilai dan dibandingkan dengan potensi dan harga tanah di Seksyen 23 untuk melihat sama ada keputusan ini dibuat kerana rakyat atau kerana nilai komersialnya. (Gambar di bawah : tapak di Seksyen 18 yang begitu luas, mudah untuk memarkir kenderaan dan tidak berada di dalam kawasan perumahan Seksyen 18 walaupun masih berdekatan)


4. sikap Khalid Gereja yang sangat tidak mewakili rakyat dan tidak mengendahkan rungutan mereka. Lebih buruk lagi adalah sikap Khalid Gereja yang telah memfitnah UMNO dan menipu rakyat (dalam bulan Ramadhan) demi untuk menutup kelemahan sendiri.

5. Isu ini telah dijadikan modal untuk menyebabkan ketegangan antara penganut agama walaupun ia hanya antara penduduk Seksyen 23 dan Khalid Ibrahim, Rodziah dan Khalid Gereja, bukan antara umat Islam dan penganut agama Hindu. Pembohongan kerajaan Penipu Rakyat ini akhirnya menyebabkan 12 orang rakyat biasa, penduduk Seksyen 23 didakwa.

Apakah isu ini begitu rumit untuk diselesaikan? Apakah begitu susah untuk kerajaan Penipu Rakyat menyediakan kawasan yang tidak dibantah oleh rakyat. Ingatkan insiden insinerator di Broga dahulu? Berbeza dengan kerajaan Penipu Rakyat, kerajaan Barisan Nasional berusaha berulang kali memberikan penerangan kepada rakyat dan akhirnya akur dengan kehendak rakyat.

Sedangkan dalam isu kuil ini, kerajaan Penipu Rakyat bukan sahaja telah bertindak bongkak dan tidak mahu mendengar rintihan rakyat malah lebih buruk lagi telah menipu dan memfitnah untuk memberikan justifikasi kepada tindakan mereka.

Paling jelas, kelemahan kerajaan Penipu Rakyat dalam mengendalikan konflik antara kaum dan agama. Walaupun mereka sepatutnya menyelesaikan konflik ini dengan berhemah, namun mereka memilih untuk menghangatkan lagi konflik ini dengan memulakan pelbagai tuduhan dan fitnah. Lebih menghangatkan lagi keadaan adalah apabila ada pula pihak yang mengadakan perarakan lilin di Kuala Lumpur. Masih tidak jelaskah kepada kita warna sebenar Penipu Rakyat?

5 comments:

YANG GAMBI said...

Salam, inilah sifat-sifat sebenar penjual bangsa dan agama......, umat Melayu mesti sedar dengan penipuan mereka yang menggunakan lambang Islam untuk memenuhi kehendak nafsu....

Panglima Perang Cyber said...

ye benar..

sokong gerakan Blogger Patriot yang gigih menjelaskan isu2 terkini kepada rakyat.

Anonymous said...

TAPI YANG PALING MEMALUKAN ADALAH KEBODOHAN MENTERI DALAM NEGERI DAN AG YANG MEMBUAT PENDAKWAAN KEATAS PENDUDUK

kelambuharimau said...

inilah pakatan jahanam agungkan..nak bagi sama rata konon..matilah gitu setiap kampung yang ada masjid kena ade kuil pulak..kencing dalam plastik..pas tu baling aje kat muka wakil rakyat pakaytan jahanam tu

AMNOBODO said...

wah..ramainyer rombongan melawat kuil...ishh..tak sangka betol ler..ramai sungguh..hahahahaha

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More