Friday, July 24, 2009

Surat Terbuka Buat Tuan Guru Nik Aziz




Assalamualaikum , Tuan Guru Nik Aziz, Izinkan saya mengungkap kembali kata-kata tuan guru baru -baru ini ketika di pilihan raya kecil Manik Urai dan juga sebelumnya yang jelas menekan UMNO adalah sebuah parti yang sesat, UMNO adalah parti yang mirip ajaran agama Ayah Pin. Sebagai umat Islam yang daif dan kerdil ini saya dapat menyimpul kan kata-kata Tuan Guru bahawa UMNO adalah sebuah parti yang mengamalkan ajaran Islam yang sesat.


Apabila Timbalan Perdana Menteri mencabar Tuan Guru untuk membuktikan bahawa UMNO tidak pernah menyumbang kepada mengembang kan syiar Islam di Malaysia dan mencabar Tuan Guru untuk membuktikan bahawa PAS adalah sebuah parti yang lebih banyak menyumbang kepada pembangunan Islam di Malaysia , sampai hari ini Tuan Guru masih tidak menyahut cabaran berkenaan.

Tuan Guru , hari ini saya rasa sudah tiba masanya rakyat Malaysia memikirkan kembali perjuangan yang di bawa oleh Pakatan Rakyat . Perjuangan kuasa politik adalah satu perkara yang lain, keimanan dan maruah bangsa Melayu perlu difikirkan. Masa depan anak bangsa perlu menjadi keutamaan. Apa guna jika memiliki kuasa politik tetapi maruah dan keimanan generasi muda kita tergadai.

Melayu dalam PKR telah melampaui batas menggadai maruah bangsa dan keimanan umat Islam. Izinkan saya meluahkan perasaan bimbang dan kecewa saya mengenai dua perkara yang berlaku baru-baru ini. 1) Kehadiran NIzar (Menteri Besar Perak yang tersingkir) 2) Kehadiran tiga pemimpin PR beragama Islam dan berbangsa Melayu yang saya tonton Melayu Vedio. Jika saya tidak silap , Anwar Ibrahim , Shamsul dan juga bekas ketua Dewan Pemuda Pas, Nasharuddin dalam satu upacara menghormati Mendiang Teoh.Mujur Tuan Guru tidak ada bersama.

Kelihatan , Lim Kit Siang membetulkan saf dan membawa Karpal Singh dalam barisan Saf berkenaan dan setelah itu mereka mengada kan upacara penghormatan dengan tunduk hormat kepada gambar , kuih apam balik , kuih kek dll yang akan di bekalkan kepada Teoh dalam persemadian nya. Ia kelihatan seperti orang Islam sembahyang jenazah . Anwar dan juga mereka-mereka rokok setengah sebanyak enam kali. Kenapa Enam dan kenapa tidak lima atau tujuh atau lapan. Saya tidak faham cara sembahyang jenazah baru ini kerana inilah kali pertama saya lihat dilakukan oleh umat Islam.

Saya juga tidak tahu apa doa yang dibaca oleh mereka dan saya juga tidak tahu dari kitab mana mereka belajar sembahyang jenazah ini dan apakah tujuan dilakukan sembahyang jenazah sebegini. Mungkin Tuan Guru lebih arif dan Tuan guru boleh mencari dalil dalil untuk menyakinkan penyokong bahawa apa yang berlaku ini tidak syirik.

Mungkin Tuan Guru boleh mencari nas nas yang hampir serupa untuk Tuan guru halalkan seperti yang lazim Tuan Guru lakukan.

Sama juga dengan Nizar, tak perlu saya siarkan gambar kerana telah banyak laman-laman web yang menyiarkan nya. Apakah memegang lilin dengan niat, apa niat saya tidak tahu itu dibenarkan oleh Islam. Nasib baik Teaih bukan beragama Kristian , saya jangkakan jika Teoh bergama Kristian tentu mereka akan memangkah salib di dada dengan tangan mereka.

Tuan Guru, kita kini telah melampaui batas hanya kerana mahu sokongan bangsa asing. BN dulu mendapat sokongan dari bangsa asing tetapi pemimpin mereka tidak perlu melakukan perkara seperti ini.Mereka tidak perlu masuk ke gereja atau ke Tok Kong Cina atau sembahyang jenazah atau memegang lilin. Apakah yang telah berlaku dengan ulamak ulamak sekarang. Yang hairan apabila kita mahu menyatu kan bangsa dan agama kita mendapat tentangan dari Tuan Guru. Tuan Guru mengatakan bahawa UMNO sama dengan kerajaan ayah PIN. Sekarang ini apakah PAS tidak sama dengan kerajaan Ayah Pin?

Kita boleh maafkan Anwar, kerana kita tahu Anwar akan lakukan apa saja untuk jadi PM . Tapi ulamak-ulamak PAS , seperti Tuan Guru , kini sanggup melakukan apa saja untuk menjadi kerajaan. Apakah ini kerajaan yang dimahukan oleh penyokong PR? , Tuan Guru maafkan saya jika tulisan ini keterlaluan , Demi anak bangsa dan Islam saya terpaksa menulis dan meminta penjelasan Tuan Guru.

Daripada : TepakBersulam

1 comment:

Taminsari said...

Salam Bro.SP...

1. AnWAR melahirkan rasa terkilan beliau dengan kenyataan Dewan Ulama' PAS yang pertikaikan kehadiran Nizar di majlis nyalaan lilin untuk Teoh Beng Hock. Beliau menyifatkan kenyataan itu sebagai mengurangkan sokongan masyarakat Cina kepada PAS dan pembangkang amnya. Ujar AnWAR lagi pendapat Dewan Ulama' itu tidak tepat serta tidak mengambil kira maslahah umum dan keutamaan Fiqh (Fiqh Awlawiyyat) dalam kaedah Feqah.

2. Menurut AnWAR ulama' PAS ini terbelenggu oleh pemikiran islam konservatif serta ketinggalan menilai pendapat-pendapat ulama' kontemporari terkini. Menurut AnWAR lagi, pendapat-pendapat seperti ini menjumudkan lagi Islam dan mengecilkan skop perbincangan di kalangan orang islam sahaja. Ini tidak bagus untuk perkembangan islam dalam era dunia tanpa sempadan kini.

3. Dalam isu ini, AnWAR menolak pendapat TS Harussani dan Datuk Dr. Mahmud Zuhdi yang tidak membenarkan perkara dari sudut apa pun. Datuk Dr. Haron Din juga menyokong pendapat TS Harussani dan Dr. Mahmud Zuhdi namun saya percaya ini tidak akan dilaporkan dalam Harakah demi menjaga air muka penyokong AnWAR yang mewakili kelompok kecil dalam PAS namun begitu berkuasa.

4. Sering kita lihat tindakan AnWAR kini, jika menyokongnya, semua dikatakan bagus dan adil. Jika sebaliknya, maka akan dicaci dan diherdik oleh AnWAR. Dengan kebolehan menyebut perkataan arab sepatah dua, AnWAR tidak wajar mempertikaikan pendapat ulama' di luar lingkungan politik yang tidak menyokongnya. Saya menyebut begini, kerana kebolehan bertutur dan membaca dalam bahasa Arab amatlah penting untuk kita memahami isu dan mengeluarkan fatwa.

Perkara aqidah ini bukan isu politik yang boleh dihujjahkan menurut kemahuan sendiri. Ia harus diputuskan oleh mereka yang ahli dan mereka wajar dihormati kerana ilmu yang mereka miliki. Pendapat Dewan Ulama' PAS jelas menggesa kita menjauhi perkara yang diragui. Jarang kita dapat melihat PAS begini mengenai ahlinya w/pun kenyataan ini agak lembut. Pendapat ulama' 'non partisan' lebih keras, namun selari dengan pendapat Dewan Ulama' PAS.

Bagi menilai tindakan AnWAR, inikah apa yang dikatakan "Tujuan menhalalkan cara" anjuran Machiavelli itu?

Sekian.

#: Rasa terkilan AnWAR disuarakan kepada pembantu khasnya yang menjaga hal ehwal Parlimen, bekas seorang ahli Parlimen di sebuah negeri di Pantai Timur. Semalam pembantu khasnya berjumpa dengan seorang ahli Parlimen PKR dari Selangor menceritakan luahan hati AnWAR.

SUMBER: BLOG X-PKR

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More