Tuesday, July 21, 2009

Wartawan diingatkan supaya tidak memutar belitkan fakta!!!

Kes kematian Teoh: PM diberi takimat...KPN beri amaran



Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang tiba di tanah air pagi Selasa dari lawatan ke luar negara diberikan taklimat mengenai kes kematian setiausaha politik kepada Exco Selangor, Teoh Beng Hock oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Taklimat ringkas kira-kira setengah jam itu itu disampaikan oleh Musa yang turut diiringi oleh Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar di bilik khas di balai ketibaan Bunga Raya Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Sepang.

“Kita beri taklimat tentang kes ini, semua aspek" katanya tetapi apabila ditanya apakah reaksi Najib, Musa berkata “itu kena tanya beliau”.

Najib tiba di KLIA selepas menghadiri sidang Pergerakan Negara-Negera Berkecuali (NAM) di Mesir dan lawatan kerja ke Arab Saudi. Turut menyambut ketibaan beliau ialah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Teoh ditemui mati di tingkat lima Plaza Masalam di Shah Alam Khamis lalu selepas menghadiri siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Selangor (SPRM).

Mengulas mengenai perkembangan siasatan kes kematian Teoh, Musa memberitahu wartawan, siasatan dijangka akan dapat diselesaikan dalam masa beberapa hari lagi.

Serentak dengan itu beliau mengingatkan agar tiada pihak yang cuba menimbulkan ketegangan atau memutar belitkan fakta berhubung dengan kes berkenaan.

"Kita sedang jalankan siasatan. Kalau nak tuduh tanpa berdasarkan siasatan, saya rasa itu tidak betul," katanya sambil menegaskan polis akan menggunakan peruntukan undang-undang yang ada sekiranya ada pihak yang cuba menimbulkan ketegangan ekoran insiden berkenaan.

Pemuda aktif desak selesai masalah rakyat

Pergerakan Pemuda Umno akan lebih aktif memainkan peranan sebagai pendesak bagi menyelesaikan isu berkaitan dengan kepentingan rakyat, selaras dengan konsep 1Malaysia 'Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan'.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, berkata langkah itu bukan bermakna Pemuda Umno mahu memainkan peranan pembangkang dalam parti, sebaliknya antara usaha pihaknya membantu rakyat, selain memberi cadangan kepada kerajaan.

Katanya, antara isu yang didesak untuk tindakan kerajaan dan dalam proses pelaksanaan ialah berkaitan isu Tekun, Perhentian Puduraya, Flet Kampung Kerinci dan yang terbaru berkaitan kenaikan tarif elektrik.

"Kita menjadi pendesak untuk menyelesaikan pelbagai perkara. Kita mahu Pemuda Umno menjadi satu institusi yang boleh mendesak kerajaan membuat perubahan dan langkah itu sebenarnya adalah tradisi pergerakan itu yang berse-suaian dengan memperjuangkan kepentingan rakyat," katanya selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Pemuda Umno bahagian Sekijang, di Balai Air Bah Kampung Paya Pulai.

Lagi berita menarik : Edisi Khas : Pak Lah tidak kata suruh mansuh ISA ~ Malaysiakini

1 comment:

Anonymous said...

Betol tu , kawan sokong. Huru hara Malaysia ni dibuatnya.

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More