Tuesday, February 23, 2010

Artikel pilihan : PAS TOLAK ISLAM, Maulidur Rasul dipolitikkan demi DAP



Posted by ghostWRITER
http://ohpolitik.blogspot.com/


"Berarak Maulud tapi rasuah dan tolak sunnah Nabi

Satu perkara pelik mutakhir ini bila UMNO begitu ghairah pertahan dan perjuangkan perarakan Maulud Nabi di P.Pinang, sehingga media arus perdana pun memberi liputan yang meluas kononnya kerajaan PR P.Pinang membatalkan perarakan dan ini digambar seolah olah kerajaan P.Pinang anti Islam.

Ini lah dia sikap UMNO yang bermatlamat menghalalkan cara. Matlamat UMNO nak kucar kacirkan kerajaan PR dengan menimbulkan suasana yang boleh membawa kepada keadaan huru hara walaupun sampai kepada pertumpahan darah. Yang penting bagi umno untuk dapat kembali kuasa. Ini lah perangai orang gila talak.

Bagi saya berarak maulud tak salah tak belarak tidak lah berdosa. Untuk apa kalau berarak membawa pada dosa. Apa erti kalau berarak dan berselawat keatas Nabi kemudian tolak apa yang Nabi suruh. Apa guna kita berarak dan berselawat tapi tak hayati sunnah Nabi. Ini lah dia Umno berarak berselawat kemudian rasuah. selawat lagi sapu duit rakyat.berarak berselawat kemudian salah guna kuasa.

Berarak berselawat SPRM jumpa duit tunai berjuta milik setiausaha politik menteri.Itu baru s/usaha politik belum lagi menterinya.Ini lah nilai perarakan Maulud dan selawat keatas nabi bagi UMNO. Guna agama untuk kepentingan politik.mungkin kerana tahun harimau UMNO mengganas sehingga hari keputraan Nabi pun dijadikan dagangan politik murahan mereka."

Mahfuz Omar


Dan menurut Ulama PAS TGNA
pula :


"Bulan Maulud tidak mempunyai fadilat dan sebarang kelebihan berbanding bulan Ramadan.
Corak pentadbiran yang diamalkan kerajaan negeri (Kelantan) telah menerapkan nilai Maulud yang sebenarnya."

Semua ini dibuat bagi menyeru seruan DAP di Pulau Pinang. Demi DAP, PAS menolak Islam dengan pelbagai tafsiran sehingga membelakangkan Maulidur Rasul. Jika ini terjadi, maka jangan menyesal jika anak-anak kita nanti lupa akan MauliduL Rasul dan tidak menghayati kisah Rasul lagi. Apa yang jelas di mata aku adalah PAS TOLAK ISLAM demi persahabatan dengan DAP!

3 comments:

tempesedap said...

hang nak kata org kena da ilmu beb... nak sambut mualid nabi dipersilakan..baguih lar 2.. ingt UMNO kat nabi.. tapi xwajib pun sambut mualid.. pe yg penting risalah yg disampaikan Nabi kite laksanakan..nak ingt nabi bkn takat 12rabiulawal tapi kalu bleh sepnjang masa..mksudnya.. laksanakan pe yg dituntut dlm Quran n Sunnah Nabi itu yg lbh UTAMA.. ckp byk xgune..if UMNO tui2 nak pertahankan ajaran Islam..easy way change the rules.. do what Islam ask.. can UMNO do that???

ghostWRITER said...

terima kasih atas pemilihan artikel pilihan ini Pejuang Cyber.

tempesedap : jawapan yang dikehendaki ada pada posting ini http://ohpolitik.blogspot.com/2010/02/ulama-pas-ajak-rakyat-protes-demontrasi.html

PEJUANG CYBER said...

t.kasih kembali sahabat ghostwriter... teruskan perjuangan sahabat.

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More