Thursday, February 19, 2009

Bodohkah Melayu? ~ Malaysiakini


Kini kita mengeluh atas apa yang pernah kita lakukan sebelum ini. Kita sendiri yang tegar melemahkan Melayu. Kita sendiri yang menghina pemimpin kita kerana ikutkan perasaan dan kerana terlalu emosi kita menyebelahi orang yang membenci kepimpinan Perdana Menteri kita.
Kita juga yang ramai-ramai merobekan kepercayaan rakyat kepada kerajaan. Kita juga yang membuka peluang kepada pembangkang. Sebelum PRU lalu,ramai dikalangan kita yang terperangkap dengan hasutan Mantan Perdana Menteri yang benci kepada Perdana Menteri. Yang pasti Tun Mahahthir mempunyai sebab untuk membenci Pak Lah kerana Jambatan Bengkok. Ini adalah pertembungan perniagaan dan bukan kerana alasan yang rasional,kononnya bahawa Pak Lah tidak mampu mentadbir Negara. Hanya dengan satu alasan yang rapuh, iaitu Pak Lah perlu disingkir.

Khairy Jamaluddin, menantu Pak Lah di jadikan kambing hitam. Khairy dijadikan liabiliti kekalahan UMNO atas satu sebab kerana mahu Pak Lah tersingkir juga. Hari ini rakyat memperjudikan nasib dengan mengundi pembangkang, rakyat mahu mencuba untuk menukar kerajaan kerana terpengaruh dengan kita lantas membuka ruang kepada bangsa asing yang kini telah naik tocang sehingga menghina raja-raja kita. Dimana maruah kita sekarang ? Di manakah kita mahu meletakan muka kita sekarang ? Pas, kini telah terjerumus dan khayal dalam menjana kuasa politik mereka dan tidak lagi memikirkan mengenai maruah bangsa apa lagi agama yang dianuti oleh bangsa kita.

Jika Pas tidak memperdulikan mengenai bangsa dan agama kita. Apa yang kita mahu harapkan dari perjuangan Pas untuk memperjuangkan agama. Sekarang Pas adalah sebuah parti yang liberal, sama dengan DAP dan juga PKR, jika tidak masakan pula,mereka boleh berbual, berbincang dan juga tidur sebantal. Mimpi Pas tidak lain lagi, walaupun pakaian saja yang berbeza, Pas juga telah menyokong pemimpin yang tidak bermoral, Pas juga sudah menyokong pembangunan pembiakan ladang Khinzir. Pas juga tidak berani menegakkan landasan Islam kerana takut rakan karib mereka yang langsung tidak berminat dengan Islam akan kecewa.

Melayu tidak lagi serupa melayu. Melayu tidak lagi sayangkan melayu, melayu menulis menghina pemimpin melayu, melayu mahukan hak melayu terhakis, melayu mahukan melayu terus menjadi kuda, Melayu mahukan melayu jadi boneka,lihat saja apa yang berlaku di Perak semalam sehingga hindu yang menjadi speaker Dewan Undangan Negeri perak boleh menjadi hakim. Hindu itu juga telah menghina Sultan Perak. Hindu ini juga telah mengaibkan bangsa ku bangsa Melayu. Hindu ini juga telah mencemar nama baik bangsa melayu. Hindu ini juga menghina Menteri Besar kita. Hindu ini juga menghina institusi beraja kita selama ini milik kita. Namun masih ramai lagi bangsa ku yang sedang tidur nyenyak dan masih bermimpi 916.

Masih bermimpi jalan ke Putrajaya sedangkan jalan bangsa melayu kini menuju kelongkang yang busuk. Kita terus sokong hindu ini kata mereka, kata bangsa ku yang sedang tidur nyenyak ini. Kita terus berdiri di belakang hindu ini, yang penting UMNO - orang melayu itu tersingkir. Biarlah mereka lawan dengan hindu ini, yang penting kita dapat jadi pemerintah. Tak kiralah asalkan pemerintah, tak kiralah …biarpun jadi boneka atau kuda, ini saja jalan yang kita ada untuk menjadikan kita pemerintah. Jika tidak Anwar akan terus kempunan untuk jadi pemerintah. Gadaikan hak melayu, gadaikan maruah bangsa, tak apa kata mereka, tak apa kata pemimpin Pas, gadaikan maruah agama. Tak apa kata mereka lagi. Asalkan kita berkuasa.
Bangunlah bangsa ku, bangun dan lihat ,bangsa kita mahu dijajah kembali, Bangsa kita diperlekehkan, raja kita di persendakan, bangunlah….. lebih dari 50 tahun kebajikan, maruah, martabat kita dijaga, bukan oleh mereka, UMNO lah yang membesarkan kita, UMNO lah yang memberikan kita pendidikan, UMNO lah yang menjadikan kita bijak dan pandai. UMNO lah yang telah membawa bangsa kita menjejak kaki ke bulan. Kenapa kita hendak menjadi bodoh kembali hanya kerana mahu, menyokong mereka segelintir melayu yang hanya mahu merebut kerusi menjadi Perdana Menteri. Tidak akan hilang Malayu di dunia, tetapi melayu akan terus hidup merempat jika ini cara melayu.

Tidak cukup lagi ke kita digelar sebagai bangsa yang pendengki, yang suka menjatuhkan sesama sendiri, tak cukup lagi ke kita di katakan bangsa pemalas, tak cukup lagi ke kita dikatakan bangsa bodoh. Memang bodoh pun kita jika ini cara kita.

Memang bodoh pun kita bila kita mengadai maruah bangsa dan memang bodoh pun kita bila kita berserban tetapi menyokong perkara yang tidak bermoral. Memang bodoh pun kita berpelukan dengan mereka yang bencikan Islam. Memang bodoh pun kita, walau kita tahu si peliwat itu menipu tapi kita tetap menyokong beliau. Memang bodoh pun kita tarik hak istimewa kita hak orang Melayu di bumi melayu. Memang kita bodoh dan tidak perlu kita salahkan mereka mengatakan kita bodoh. Sampai bila kita akan jadi bodoh?

Hari ini, mata kita sakit, hati kita sakit, Raja kita di mainkan dan di hina, Ampun Tuanku beribu ampun, lakukanlah sesuatu untuk mengembalikan maruah bangsa melayu, mengembalikan keagunggan beragama dengan membawa kembali ulamak kita ke jalan yang benar dan bukan ulamak yang berpolitik. Ampun tuanku, lakukan lah sesuatu, hapuskan dajal akhir zaman yang sedang memecah belahkan melayu. Ampun Tuanku patik menyembah dengan sepuluh jari-jemari ini agar Tuanku bertindak selamatkan orang-orang Melayu.

Ini keluhan dari sahabat ku
Ampun Tuanku Beribu Ampun,
Adalah menjadi harapan patik-patik sekalian rakyat jelata agar Tuanku Sultan Perak mengambil tindakan segera ke atas Speaker Dewan Undangan Negeri Perak dan mereka yang bersama beliau menggantung Menteri Besar Perak dan Barisan EXCOnya dari menghadiri sidang DUN Perak.

Tidak pernah ada dalam sejarah orang Melayu ada manusia bukan Melayu boleh membuat keputusan bawa barang sesiapa yang hadir Majlis Tuanku Raja Melayu sebagai satu tindakan menghina negeri jajahan takluk tuanku sendiri.

Jika zaman dahulu orang seperti Sivakumar ini sudah lama dibunuh oleh Laksamana Melayu. Hari ini orang Melayu sudah menjadi bacul-sebaculnya. Tidak pernah dalam sejarah Melayu pembesar Melayu mengangkat sembah kepada bukan Melayu, hari ini sudah berlaku di DUN Perak dan Selangor.

Ampun Tuanku Beribu Ampun, Sembah Patik Harap Diampun
Sejak April 2008, cacing sudah menjolok mata. Apakah Tuanku ingin membiarkan cacing ini terus bermaharajalela tanpa batasan?

Pada hemat patik pacal yang hina, sudah tiba masanya Tuanku menintahkan hukuman buang negeri ke atas sekumpulan bukan Melayu yang merasakan mereka sekarang raja di Perak. Jangan terus berdiam diri, patik khuatir suatu hari nanti nasi sudah menjadi bubur, tragedi Kuala Sepetang berulang lagi.

Nyahkan Sivakumar dan mereka yang terbabit membuat keputusan kononnya menghadiri majlis tuanku satu kesalahan keluar dari negari Perak Darul Ridzuan.

Apakah guna seorang rakyat negeri tuanku jika majlis tuanku pun dianggap haram dan hina? Cukuplah orang Melayu menjadi bacul jangan sampai penaung orang Melayu pun dilihat tiada bertaring.

Di petik dari nukilan editor KPMU,

Masih belum terlambat untuk menyelamatkan bangsa kita, masih belum terlambat untuk kita bersatu menguatkan bangsa kita. Bangkitlah bangsa ku, buka mata buka minda, lihat disekeliling, apa yang telah berlaku. Kita telah berikan mereka peluang untuk membuktikan bahawa mereka lebih baik dari BN.

Apakah mereka ini lebih baik ? Jelas perjuangan mereka hanya mahukan kuasa dan bila berkuasa mereka gunakan kuasa itu untuk kepentingan diri mereka sendiri dan gunakan kuasa itu untuk terus menjejak kuasa yang lebih besar. Mujur Allah Swt hanya berikan mereka percubaan dan kini kita sedar apa kemampuna mereka sebenar, Salam dari TepakBersulam untuk bangsa ku .

Emailkan respon anda kepada Zack1405@gmail.com


Oleh:TepakBersulam

Dipetik dari http://www.tepakbersulam.com/

9 comments:

MagM said...

Why keep talking about bangsa Melayu only? Is your heart so sempit to have love for only your own kind? Why can't you love other races too? No wonder we have so many racial problems in our country. If only, we can forget about our race and accept everyone, then we will be a great nation. Don't be selfish, try to love everyone. I am sure our maker wants us to be good people who cares about everyone and not just our own race. Think about it.

Another one for you to think about :
Respect is earned and not forced upon people.

pembela Malaysia said...

Aku tak bodoh..Aku pun Melayu..yang bodoh dan bangan adalah orang2 UMNO..kalau ko UMNO..hurmmm..lu pikirlah sendiri beb..ada berani?

pemerhati sepi said...

Nih aku kutip dari blog ustaz moden. tapi tentang raja ler. Katanya :
1. Wahai orang-orang yang beriman! Taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasul dan kepada Ulil Amri (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu”.
ooooo.. ulil amri tu pemimpin di kalangan kita..
kita nih pun boleh jadi pemimpin (PM pun pemimpin, MB dari kerajaan BN dan PR pun pemimpin).. pasal ulil amri dikalangan kita manusia nih..
dan kita ni juga boleh buat salah juga.. tiada siapa terlepas dari kesalahan..
Boleh tak cari ayat yang menyatakan bahawa ulul amri
boleh sewenang-wenangnya melakukan kesalahan dan bebas dari sebarang hukuman.. dan ulil amri ni tidak boleh ditegur..
Ayat ini menerangkan bahawa semua orang ada hari pembalasannya
“(Ingatlah) suatu hari (yang di hari itu) Kami panggil tiap umat dengan pemimpinnya; dan barang siapa yang diberikan kitab amalannya di tangan kanannya maka mereka ini akan membaca kitabnya itu, dan mereka tidak dianiaya sedikit pun.
Al’Israa 17:71
tak der pulak sebut dalam ayat kuran.. bahawa jumpa pemimpin rapatkan 2 belah telapak tangan, angkat dan kata ampun tuanku (tau tak ini adat siapa, ini adat hindu tau)…
Tahu tak kebanyakkan raja di malaysia berasal dari kerajaan melaka.. melaka diasakan oleh oleh parameswara dari keturunan kerabat raja srivijaya yang beragama hindu.. macamana boleh dikatakan raja berasal dari keturunan nabi..
memang benar apabila sultan atau raja memasuki islam rakyatnya juga memasuki islam.. tapi masih juga ada yang tidak menerima. Tahu tak bahawa kedatangan Islam di China lebih awal dari tanah melayu.. dan tahukah anda ketika islam datang ke tanah besar cina, pendakwah-pendakwah islam ini teramat-amat dialukan oleh maharaja. Maharaja cina dikatakan mendapat mimpi bahawa ada satu ajaran yang benar dan setelah diselidiki bahawa ajaran yang benar itu AJARAN ISLAM. Hasilnya islam masuk ke tanah besar China, sehingga hari ini lebih 20 juta rakyatnya
Sebenarnya dalam konteks taat ini, Islam bukanlah menghalang sesiapa dari bersuara atau memberikan pandangan atau pendapat kerana Sayyidina Ali Radiallahuanhu sendiri pernah berkata maksudnya : ‘Aku ini hamba kepada sesiapa yang mengajarkanku walaupun satu huruf’.
Tetapi sebaliknya suara, pandangan dan pendapat yang hendak dikemukakan itu biarlah membina dan mendatangkan kebaikan yang disertai dengan kejujuran dan keikhlasan. Terserahlah kepada ketua tersebut untuk menimbangkannya, sesuai dengan anjuran bermesyuarat seperti mana firman Allah Subhanahu Wataala dalam Surah Ali ‘Imran ayat 159 tafsirnya :
“Dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan soal-soal keduniaan) itu. Kemudian apabila engkau telah berazam sesudah bermesyuarat untuk membuat sesuatu, maka bertawakallah kepada Allah kerana sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang bertawakal kepada-Nya”.
Ayat diatas pun menyatakan pemimpin itu boleh ditegur.. dan sesuatu masalah itu boleh dibawa berbincang..
Di malaysia nih masih pratikkah cara nih yer.. kalau tegur sultan terus jadi penderhaka..
Di malaysia konsep amal makruf nahi mungkar dah hampir terkubur.. lihat JAKIM pun boleh dipengaruhi orang atasan.. ciri-ciri ahli sunnah wal jamaah boleh dikatakan tidak diamalkan..
Ustaz moden, saya tidak menghina sultan dan tidak menafikan sedikitpun kenyataan blog diatas.. kenyataan blog tuan diatas tersebut adalah benar..
Cuma masih diamalkah prattiknya di Malaysia ni ?..
Bebaskan JAKIM sebagai badan amal makruf nahi mungkar bersama jabatan agama islam dari setiap negeri..
Kesulatanan Islam di india jatuh dan terus tidak wujud, kerana pemberontakkan rakyatnya kerana sultan mereka cuba menjadikan 2 agama menjadi 1 (agama baru gabungan islam dan kristian)
Ya, sultan perlu dihormati. Kuasa sultan yang telah dipersendakan akibat krisis imuniti raja-raja perlu dikembalikan sebenarnya.. kesalahan sultan atau raja boleh diadili diperingkat majlis raja-raja dengan tertubuhnya tribunal raja-raja berkaitan jenayah. Dipertuan agong boleh melantik hakim-hakim yang adil dari kalangan ahli majlis yang dilantik. Kalau tidak, tidak gunalah Majlis Raja-Raja tuh.. Penghakiman inilah yang membezakan keadilan rakyat dan keadilan diraja. Jika anak raja membunuh, maka hukuman bunuh jugalah harus jatuh keatasnya. Jadi tidaklah berlaku rakyat biasa bergelar hakim menjatuhkan hukuman keatasnya.. Satu lagi sultan kena wujudkan musyawarrah dengan mengadili sesuatu perkara dengan lebih adil dan saksama..bersama pemimpin yang dilantik oleh rakyat.. Satu lagi. sultan atau raja ni ketua agama islam, salah satu ajarannya ialah islam melarang hambanya menutup aurat.. memang mudah.. jadi tidak salah jika permaisuri juga menutup aurat.. Daulat Tuanku kepada Sultan Terengganu.. permaisurinya ayu bertudung. Janganlah cemarkan imej bertudung yang nampak sudah tercemar sekarang nih..
Aku tidak memandang hina blog diatas.. cuma kekadang aku melihat ayat kuran digunakan hanya yang boleh membela dan mendatangkan untung mereka sahaja.. sebaliknya cuba disenyapkan..
Itu sahaja..
Bersama-sama ini disertakan juga petikan ayat kuran yang aku dapat dari terjemahan al-quran banyak lagi tapi tangan aku nih lenguh nak menaip tapi tak per asalkan orang tahu bahawa selain mentaati raja, raja juga dihukum dan sama tarafnya disisi Allah kerana sultan atau raja juga adalah pemimpin.
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi Kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.”
Al Maidah 5:57
“Dan demikianlah pemimpin-pemimpin mereka telah menjadikan kebanyakan dari orang-orang yang musyrik itu memandang baik membunuh anak-anak mereka untuk membinasakan mereka dan untuk mengaburkan bagi mereka agamanya. Dan kalau Allah menghendaki, niscaya mereka tidak mengerjakannya, maka tinggalkanlah mereka dan apa yang mereka ada-adakan.”
Al An’Aam 6:137
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu jadikan bapak-bapak dan saudara-saudaramu pemimpin-pemimpinmu, jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka pemimpin-pemimpinmu, maka mereka itulah orang-orang yang lalai”.
Al Taubah 9:23
“Dan kamu akan melihat matahari ketika terbit, condong dari gua mereka ke sebelah kanan, dan bila matahari itu terbenam menjauhi mereka ke sebelah kiri sedang mereka berada dalam tempat yang luas dalam gua itu. Itu adalah sebagian dari tanda-tanda (kebesaran) Allah. Barang siapa yang diberi petunjuk oleh Allah, maka dialah yang mendapat petunjuk; dan barang siapa yang disesatkan-Nya, maka kamu tak akan mendapatkan seorang pemimpin pun yang dapat memberi petunjuk kepadanya.”
Al- Kahfi 18:17
Dalam isu derhaka di perak, engkorang pikirlah sendiri..
Dimana Amal Makruf Nahi Mungkarnya.. mana semangat ciri-ciri Ahli Sunah Wal Jamaah nya… Masihkah ada di Malaysia ni..
Maaf Ustaz Moden dan pembaca yang lain, jika ada komen aku yang salah. Terus terang aku katakan aku takde pendidikan tertinggi dalam aliran agama. Tapi bersyukur bapa dan ibu aku iaitu ulul amri sebenarnya yang telah mendidik aku.
Aku rindu kepada pimpinan Umar Al-Khatab dan pemimpin yang sanggup keluar malam menyamar jadi orang susah untuk menyelami kehendak dan kepayahan rakyatnya..
Aku juga benci kepada rakyat yang telah membinatangkan sultan (Ahli BN) dan mencerca sultan (Ahli PR). Tegurlah sultan dengan lebih baik dan bersopan selagi tindakannya belum memudaratkan kita..

Aku nak tambah satu lagi bila kita mati, masuk dalam kubur adakah kita akan ditanya tentang :

APA BANGSA KAMU ?..


Aku juga sayangkan Sultan..
Sayang juga kepada keamanan..

chong said...

The phanton of Nazi is in Malaysia now, Hitler could be very happy because he had found a supporter in Malaysia, you have a narrow mindset, your mind is only you, your eyesight should be no problem, but you are blind in your mind, God creates human being, we are sons of God, including you, there is no class among human being, do not discredit anybody this way, your teacher may not teach you that, care about other races, respect others. People like you create chaos in this world. You are not young, but your mentality shows that you are infant, shallow mind, it is time to go back to school to study again, to learn how to think like a man, learn from Obama. May God forgive your statement.

dragon said...

Only the umno are angry..not the overall malaysian. i believe this writer of this blog will answer to the HOLY one in after life for fitnah.

muadzam said...

sebenarnya yg lebih bodoh tu adalah org2 yg mnyokong umno....kena tipu ngan melayu sendiri....bodoh lebih dr lembu....org pijak kepala pun sokong...org gadai tanah melayu pn sokong....bodoh tul penyokong umno...nok royak ke mu...pemimpin umno tu kencing atas pala mu pn mu x sedar....umno konon,,hidup melayu konon,,,,bunuh melayu,,,,gi roboh rumah orang melayu bukan umno ke bodohhhhh....nk roboh kandang babi x berani....tu la umno...binatang...

muadzam said...

sebenarnya yg lebih bodoh tu adalah org2 yg mnyokong umno....kena tipu ngan melayu sendiri....bodoh lebih dr lembu....org pijak kepala pun sokong...org gadai tanah melayu pn sokong....bodoh tul penyokong umno...nok royak ke mu...pemimpin umno tu kencing atas pala mu pn mu x sedar....umno konon,,hidup melayu konon,,,,bunuh melayu,,,,gi roboh rumah orang melayu bukan umno ke bodohhhhh....nk roboh kandang babi x berani....tu la umno...binatang...lebih teruk dr binatang

Senapang Patah said...

Pemberi komentar diatas semuanya bodoh-bodoh belaka... tak sedar diri.. dah kena tipu oleh Pak Nuar dan Imam LGE...

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More