Thursday, February 26, 2009

Kerajaan PR Tubuh Majlis Agama [ Malaysiakini ]

KAMI MASIH TAK LUPA LAGI...
JANGAN SALAHKAN BN JIKA,
RAKYAT HILANG KEPERCAYAAN PADA PR!!!
PAS bantah walhal PAS juga dalam kerajaan berkenaan.

Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang menentang sebarang usaha untuk menubuhkan majlis perundingan antara agama “dari dulu, sekarang dan sampai bila-bila”, kata ketuanya, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin. “Kalau dialog agama kita setuju, tetapi bukan (sebagai sebuah) majlis,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Mohamed Hafiz mengulas kenyataan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Shabudin Yahaya dalam akhbar Utusan Malalysia hari ini yang mendakwa kerajaan negeri telah menubuhkan majlis berkenaan tahun lalu. Akhbar tersebut memetik Shabudin sebagai berkata, cubaan menyamakan Islam dengan fahaman agama lain ternyata menghina Islam dan tindakan seperti itu mesti dihentikan.

Cuba kita tanya kembali kepada Mohamed Hafiz, siapakah pengerusi majlis ini dan ada tiga AJK Melayu dalam majlis ini, kita tanya lagi, ini negrei kerajaan BN atau PR. Jika negeri PR, apakah parti gabungan PR jika tidak DAP, PKR dan PAS. Ini seolah-olah sendiri yang membuat masalah dan sendiri yang menjadi hero membetulkan kembali masalah yang di buat. Sejauh manakah akan menentang dengan mengenali Pas selalunya menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR.

Cerita tentangan ini akan senyap sahaja selepas sekali mengumumkan menentang. Sama juga dengan PAS meminta PKR menerima perletakan jawatan Elizabeth Wong, lepas itu mereka ramai-ramai akan menyokong Elizabeth,

Dalam isu ini, apaka kata Anwar ? Ketua pembangkang dan orang Islam ? Apa pula kata Nik Aziz dan Hj Hadi pula, Ulamak Pas. Nik Aziz kita maafkan kerana sentiasa tidur dan tidak tahu apa yang berlaku. Takut Nik Aziz akan keluar keyataan yang menghalalkan kerana ini adalah cadangan kerajaan PR, kerajaan Nik Aziz. Insyaalah Nik Aziz boleh menghalalkan hanya dengan merubah sedikit sahaja intipati majlis berkenaan.

KPMU

No comments:

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More