Monday, July 20, 2009

PARPUKARI UKURLAH BAJU PADA BADAN


Benarkah Perak di selamatkan oleh bloggers Parpukari , inilah bualan yang didengar ketika bloggers -bloggers lama berbual pada satu petang di perkarangan the Mall, Ada yang bertanya , siapa Parpukari ini, dahsyat ke dia ni, bagus ke dia menulis, Ada yang ketawa terbahak-bahak , terus terang saya sememangnya tidak pernah membuka blog si Parpukari ini , tetapi banyak mendengar cerita mengenai Parpukari ini yang dikatakan pro kepada Tun dan juga Mukhriz, Parpu ini suka berkawan dengan bloggers yang sudah ada nama seperti Rocky Bru dan merasakan bahawa dia adalah bloggers yang setanding dengan bloggers ini. Saya tidak peduli sebab bagi saya , biarlah dia menulis .....

Apabila pulang ke rumah saya membuka internet dan setelah melayari berita-berita dari laman lain , saya teringat cerita -cerita bloggers siang tadi lantas saya melayari blog Parpukari ini. Setelah melihat blog Parpukari ini, saya boleh membuat kesimpulan bahawa budak ini sedang berusaha di luar kemampuan dan minda fikiran sebenarnya untuk menjadi bloggers yang dikenali. Tidak hebat mana, masih mentah dalam selok belok blogging, Nak kata hebat tuh...tak nampak , tetapi ada usaha.

Bagi saya , budak ini hingus masih meleleh, tak hebat mana, saya terbaca juga tulisan beliau yang mengutuk Pak Lah dan Khairy Jamaluddin ketua pemuda UMNO. Tulisan mirip rocky ada link, isi kandung hancus, beliau bertanya kepada KJ , mengapa sering bercakap ala pembangkang, Ia ker..... KJ bercakap ala pembangkang? Sebaiknya si Parpu bertanya dirinya dahulu apakah beliau menulis ala pembangkang? kesian ....... mungkin ketika menulis, hingus pun belum kering lagi.

Petikan tulisan Parpukari dari blognya , Yalah, masa tu kau yang pakai, sekarang ni kau cakap elok ISA dimansuhkan! Ayoyo Dolah anney, saya manyak fenin la sam lu punya style! Betul-betul Al Flip wal Floppy! Aku nak nasihatkan la Bang Dolah oi, elok abang layan je si Tun Jin tu, habis cerita, jangan dengar bisikan-bisikan jahat lagi! - Sungguh berbudi bahasa sungguh blogger UMNO ini yang membayangkan bagaimana keluarga beliau mendidik menghormati pemimpin kita. Kamu mungkin akan disenangi oleh penyokong Pak Lah nanti.

Nak tanya si Parpukari dan Dr Zambri

1) Apakah ini budi bahasa bloggers UMNO yang dilahirkan dalam alaf perubahan baru.

2) Apakah ini perubahan dan cara bloggers UMNO menyahut cabaran TPM untuk memulihkan UMNO dalam masa dua tahun. Pak Lah juga ada ramai penyokong dalam UMNO. Parpu jangan lupa.

3) Dr Zambri perlu melihat sikap dan cara Parpukari ini main blogging , ini blogging hingusan yang menghancurkan perpaduan UMNO.

4) Apa jasa Parpukari dibandingkan dengan Pak Lah ? sehingga sanggup mengeluar kan perkataan Al Flip wal Floppy! ,inikah bloggers UMNO ? apakah Perak ditawan oleh blog Parpukari.

Dey Thambi, lu siapa ma........ kalau setakat menulis macam tuh , anak anak orang Pas pun boleh tulis.

Apa sangat yang Pak Lah kata, cadangan sahaja. Pak Lah lakukan banyak ketka zaman pemerentahan beliau, hanya tak sempat nak mansuh kan ISA kerana dan masa dan keadaan tidak mengizinkan, beliau hanya memberikan pendapat memandang kan ketika dan saat yang hampir betul, Apa sangat yang si Parpu tahu sehingga mahu menghukum Pak Lah , Apa sangat yang dikatakan oleh KJ , Hanya pendapat .

Nasihat kepada si Parpu, sehebat-hebat penulisan Raja Petra (rasanya, tulisan Parpukari dengan Raja Petra , hanya celah gigi saja) akhirnya Raja Petra tidak lagi dipercayai oleh pembaca. Janganlah hancurkan periuk nasi kamu Parpu, Menulis ini adakala tidak boleh mengikut nafsu sahaja. Mirip blogging tuan banyak merapu. Kalau nak cuci buntut seseorang, ambil saja kain dan sapu saja, tak payah nak jadi batu api. Jangan jadikan blog anda blog yang akan memenangi blogging Raja Lawak. Eloklah rasanya Parpukari meminta maaf secara terbuka kepada Pak Lah kerana penyokong Pak Lah , ahli UMNO mungkin sukar menyokong tulisan kamu nanti.

Kiriman : Mohamad Ismail Hassan - UMNO Pulai Johor.

38 comments:

kamal said...

SALAM S/P....LAMA SUNGGUH TAK DENGAR CERITA...APA KABA SIHAT.....SAYA CUKUP TERUJA MEMBACA KOMEN SP PADA PARPUKARI....SAYA MEMANG SETUJU DENGAN APA YANG SP KATAKAN....KADANG KADANG BLOGGER PARPU NI TERLEBIH SUDU DARI KUAH....SEMOGA BILA SI MERAPU NI BACA DIA AKAN TAHU APAKAH BAJU YANG DIPAKAINYA SAMA PADAN DENGAN BADANNYA.....SEMOGA BLOGGER BLOGGERS PEJUANG UMNO AKAN MENGAMBIL IKHTIBAR DARI APA YANG BERLAKU....JANGAN LA KERANA TIDAK SEBULU DENGAN PEMIMPIN TERTENTU KITA HINA MEREKA....MEREKA ADALAH PEMIMPIN MEREKA DAN SEKIRANYA ADA KESILAPAN PADA DIRI MEREKA JANGAN LAH KITA ANGGAP MEREKA SEBAGAI SEORANG PEMIMPIN PEMBANGKANG....KITA RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI...PARPUKAR...JANGAN MERAPU LAGIIIII

kenapanie said...

laaa...kenapa hangpa nie????????

kenapanie said...

P/S:

udah2lah..kitakan satu team..biarlah mereka berpecah jgnla kita plak yg ikut..benda kecik pnye hal..ayuh satukn kekuatan kita kembali....

SameerKhan said...

Parpukari ni tak habis-habis.

Sudahlah Parpukari jangan sampai kami semua yang semakin bersatu dalam UMNO dedahkan gambar kamu!

Jangan sampai kami dedahkan siapa sebenar pengecut dibelakang nama Parpukari!!!!

Anonymous said...

Bro,
Rencana yang cukup matang. Aku rasa Parpu bukannya berjuang untuk parti, dia berjuang untuk dirinya.

Biar kita berhujah dengan cukup matang , walaupun ada segelintir bloggers pembangkang yang mungkin suka mencari pasal, hakikatnya, orang ramai kalau dia baca dia akan memahami agenda perjuangan kita yang sebenarnya akan memperkasakan negara secara amnya.

nuar bekas banduan said...

dey apa da sama2 pembela negara pun dah mula sakit hati sesama sendiri.nampak gayanya memang melayu tak boleh disatukan sampai bila2.Bantai la korang masing2 ada cara sendiri.aljuburi senyum jer

Anonymous said...

sabarlah adik ku parpukari, termilah komen depa itu dngan hati yang terbuka. jangan sedih dan marah teruskan usaha sebagai blogger. marilah kita sama-sama teruskan usaha menghancurkan PR jahanam perosak negara dan bangsa. Lupakan perkara kecil yang dah tertulis nak buat macam mana..heeeheee... azhar

Remy Iskandar said...

AMARAN BUAT PARPU!!!! JGN IGT PENYOKONG TUN ABDULLAH DAH MATI!
INGAT SIKIT!!

pejuang umno said...

Hidup umno!!!! hidup umno!!! hidup umno!!!

Cukup janganlah kita berpecah lagi. Nak menang PRU yg akan datang ker nak lingkop!

PARPU SENDIRI MAU INGAT

Anonymous said...

Mmg betul betul JUARA RAJA BERUK LA PARPUKARI

Anonymous said...

kita perlukan bloggers saperti parpukari.... meriah...kalau ada lagi bloggers saperti parpukari...ayuh....

teruja penyokong parti pembangkang apabila parpukari membalas komen komen yang mereka lemparkan...

bloggers pro umno..saya nasihatkan "keep on writing" tanpa mengkritik cara penulisan bloggers pro umno yg lain.

terus terang saya kataka disini....
apabila saya mula surfing...saya akan terus ka blog parpukari...

syabas...parpukari...hetam "kuat kuat" itu pembangkang....

i salute parpukari.....
mana ada bloggers pro pembangkang yang beretika???

parpukari ...kill them thru yr writing...

muahhahahahaha

Anonymous said...

Saya suka ke blog Parpu untuk sama2 bedal propembangkang,ramai juga propembangkang yang sewel2 datang ke situ.

PEJUANG CYBER said...

w.salam abg kamal..

HAHAHAHAHA ADUH NAK PECAH PERUT AKU GELAK KAT ANON 11:17 PM.

SUDAH LA PARPU... KO TAK YAH MENYAMAR LA, CARA TULISAN KO TU AKU KENAL... JGN IGT KITA ORG SEMUA BUDAK2 HINGUSAN.

PARPU TAK PAYAH MASUK DALAM BAKUL, LEPASTU ANGKAT SENDIRI. ENADEY TAMBI....

muahhahahahaha

Anonymous said...

Parpu perlu meminta maaf secara terbuka kepada mantan PM kita Tun Abdullah secara terbuka, kerana ini melibatkan soal maruah negara. Jangan memperkecil-kecilkan Mantan PM kita. tolong hurmat sikit

Anonymous said...

sumbat jer parpukari dalam ISA!!! kena ajar sikit budak ni

PAPA GOMO said...

salam.....
maaf gua mencelah...

gua taknak isu ni berpanjangan. cukuplah takat di sini sahaja. kita semua satu aliran yang sama. kita juga dalam satu barisan yang sama-sama berjuang menentang blogger pembangkang. cukuplah di sini bro janganlah di panjangkan.

gua kenal dan agak rapat dengan parpu ni. aku tak nafikan memang parpu ni ada kasar dan kadangkala biadap. tapi apa sekalipun parpu masih di pihak kita. parpu dalam perjuangan kita.

buat SAMEER KHAN....HARAP KAU FIKIR PAKAI AKAL DAN KEWARASAN KAU TU. JANGAN BENDA YANG SEKECIL INI PUN KAU NAK MERBAHAYAKAN NYAWA ORANG. KAU FIKIR PARPU TU ADA ANAK BINI. HARAP SAMEER KHAN FIKIR PAKAI AKAL. JANGAN BUAT BENDA YANG AGAK DRASTIK DALAM HAL INI.

ok bro...gua hanya rakan sama perjuangan dengan lu orang semua. cukuplah di sini kita bertengkar. apa sekalipun masaalah kita boleh bawak parpu table talk.

ok bro...KITA TERUSKAN GANYANG BLOGGER PAKATAN PEMBANGKANG HABIS-HABISAN.

PEJUANG CYBER said...

W.SALAM GOMO...

MERENDAH DIRI BUKANLAH SESUATU YG HINA... MALAHAN ITULAH YG DIAMALKAN OLEH PARA NABI DAN RASUL KITA...

UTK PENGETAHUAN GOMO MMG ITULAH YG KITA MAHUKAN... BERSATU!!! RAPATKAN BARISAN!!!

TP MAMAT NI BIKIN PANAZ APASAL!!! NAK TUNJUK DIA HEBAT SANGAT KER!!!

KLU DIA KRITIK PAK LAH ATAU KJ DENGAN CARA BERLAPIK GUA BOLEH TERIMA BRO!!! TP NI DAH MELAMPAUI BATAS!!!

GUA PUN TAK NAK ISU NI BERPANJANGAN... WA HARAP LU NASIHATKANLAH DIA SIKIT...

GOMO GUA MMG TABIK DAN HURMAT DENGAN LU... POLITIK LU MATANG BRO. BERFIKIR CARA TERBUKA...CARA LU NASIHATKAN GUA, GUA NAMPAK ADA KEIKLASAN DALAM DIRI LU...

JOM KITA TERUSKAN GANYANG BLOGGER PAKATAN PEMBANGKANG HABIS-HABISAN.

EM said...

Sebab ada manusia2 mcm ni lah buatkan melayu tak pernah nak bersatu. Busuk hati, dengki mendengki. semua org ada hak nak lahirkan rasa tidak puas hati. kalau tuan punya diri tak kisah dan tak amik tindakan kenapa pulak nak dibesar-besarkan.
Kalau nak ikutkan apa yang org UMNO sendiri tak maki hina TUN Mahathir ...??? perkara ni sebenarnya bukan masalah hentaman terhadap pak lah & khairi... tetapi lebih kepada masalh peribadi hingga timbul artikal ini.
Sudah2 la tu SP.... buat kerja masing-masing. Hak individu nak tulis dlm blog dia cara mana. kalau awak tulis dengan budi bahasa mulia... org baca akan pandang awak bagus bukan pandang Parpu bagus . Begitu juga sebaliknya . kalau kita tak suka cara org lain menulis tak yah masuk blog dia ... lagi bagus dari membakar api kemarahan org lain terhadap individu lain. Ini memecahbelahkan sesama bangsa. Pejuang bangsa apa kalau begini gayanya . Fikir-fikir lah

Anonymous said...

parpukari dah mencemar nama baik Pak Lah, harus diingat Pak Lah adalah mantan PM Malaysia. Tolonglah hormat sikit, saya sokong jika parpu ditahan dibawah tahanan ISA.

Anakbukitgantang said...

salam,

Perjuangan kita masih jauh, dan sekarang PR di Selangor sedang menekan rakyat Selangor dgn taktik ala ganster dari isu halau ADUN BN dr DUN, hingga ke campurtangan underwrold dalam urusan rumah urut, lesen premis arak, karaoke dan lain-lain...

Perjunagan kita satu wadah, jika menegur, tegurlah dengan baik.

Jangan blogger BPN berpecah, eloknya dibuat kursus tatacara yang baik berblogging- yg ni dah ada dalam blogging ettiquette....

Parpu dan Senapang Patah ada kelebihan masing-masing, jika terus berbalah , ini isu diversion hebat yg pembangkang boleh kenakan balik atas kita

Marilah kita bermaafan yer!

Anonymous said...

Senapang patah atau dah patah pun...

itu lah awak....terus membuat kesimpulan bahawa parpukari yang tulis sendiri di (anon 11.17pm)

belum ape ape dah menuduh tak tentu hala..

yang tulis tu aku:

city_awan (sebab tak boleh masuk, teman antor anon)

Anonymous said...

hai ada jugak belaci parpukari kat sini, ye la yop. Macam-macam ada.

EM said...

aku ni pemerhati saja .. dah mula bosan dan benci dengan blogger2 UMNO ni. serupa jer semua baik ahli politik baik blogger yang namanya Melayu semau sama jer. hati perut busuk. saling nak jatuh menjatuh satu sama lain . Bukan nak membina. Korang ingat korang saj yang pandai sangat???
Apa tujuan korang nak berblog ni??? nak cari perpecahan lagi ker??? Tak yah nak tunjuk samseng & keras kepala ....... Ingat lah UMNO tumbang pasal pengundi senyap. Korang pun akan hilang sokongan pasal pengikut senyap juga nnti percayalah. Tengok pada sikap korang yang suka mengapi2 , suka mencari salah orang bukan penyelesaian kepada permasalahan. Sepatutnya kesalahan dibuat dengan cara membetulnya dengan cara yang baik. bukan kuruk mengutuk, cerca mencerca . Mcm ni ker sikap korang?? Nampaknya tak der bezanya dengan penokong PAS pun.... Sedar lah diri semua Melayu sudah kritikal. Jgn lagi menambah masalah kepada Melayu . rakyat sudah muak, jelak tahu tak???

Frodo Baggins said...

uikkkkk .... gadooooo kew?? huahuahuahuahuhu ... x tau lah konsep "matang dalam berblog" ni yg mcm mana ... xoxoxooxoxo, mungkin kita boleh tegur dgn hantar mesej / letak dalam komen kew ...

Tapi mungkin satu benda yang agak sentap bila kita boleh kuarkan dalam satu entry yang penuh. Selama ni, wa enjoy jer baca story dalam blog PARPUKARI ((mungkin terlepas entry tentang PAK LAH ~ kalau aku terbaca entry tersebut masa tu, haruslah aku pown hangin sama))

Mungkin dalam soal tu, PARPUKARI terlupa / terleka kerna amarah ... kita tak tau. Dalam soal ni, saya turut rasakan PARPUKASI buat penjelasan lanjut atau memohon maaf, atau apa saja yg perlu tuk jernihkan keadaan.

Kita boleh berbeza pendapat, tapi dalam sesetengah hal kita kene bersatu. Remember, times is running out ...

Apapun berbaik sangka lah sesama kita. Kalau hidup dendam x sudah ... x mungkin pernah kita akan kecap bahagia. Kalau kita x pernah cuba tuk letakkan kepercayaan pada org lain, sampai bila2 kita xkan tahu siapa yg boleh dipercayai ((kata abah aku ... :] )) kuikuikui

Bulan depan dah nak pose, hope blogger2 politik ni boleh anjurkan, terawih n berbuka pose bersama2. keh keh keh ~ kdg2 kita kene duk semeja tuk rasakan indahnya persaudaraan sesama kita dalam Islam

Teruskan Perjuangan

Wassalam
Satu Bangsa Kasihi Semua

- KUCING PEMBELA -

Panglima Perang Cyber said...

Pendapat saya :

Tulis dengan ikhlas. Tegur dengan ikhlas. Sokong dengan ikhlas.

Kesudahannya : kejayaan PRU 13 akan datang.

moga Allah akan damaikan antara hati hati kita semua.

Ayuh ! hidup Melayu !!!

Kaki Kipas said...

ramai ano yang melalak kat sini..


yang korang mengamuk pasal parpu tulis apesal??

yang kutuk Pak Lah bukan parpu sorang, ko basuh la sorang2..

kalau aku tulis satu2, tak muat kat sini..


aku tetap dengan parpu, Pak LAh KJ adalah faktor kekalahan PRU12..

Dia bedua dan anwar akan dikenang sebagai perosak bangsa melayu/mesia..

geng2 ko sume aku kenal,SameerKhan, WJK
sume kaki KJ..

ramai antara korang yang dapat business dari dia, skrg ni melalak la tgk pemimpin ko kene tolak rakyat..

Jgan tidakkan, parpu menulis ikut penilaian dia, ko tak suke, ko tak payah la tgk blog dia..

Anonymous said...

Terdapat blog, silap ejaan dah mengutuk kita. Kata kita tidak setaraf dengan mereka.

Terdapat blog, angkat bakul terlalu tinggi, macam SatMongkol (tak pasti, pernah baca sekali dua dan bye bye)

Terdapat blog2 termasuk Harakah (entah ada lagi saya tak pasti, pasai tak lagi pergi lepas 2kali), kerja mereka mempertahankan Agama suci, tulisan.. sekali baca penuh dengan fitnah yang tiada bukti..

Bermacam jenis, kalao pergi macam Susan Loone, tak ada cerita lain tapi anggan mereka yang dari Negara Lain, semua emas diNegara orang, Negara sendiri kutuk tak habisan, tapi apa hal mereka masih berada disini, menjadi tanda tanya..

Tapi Prpu membawa berita terkini hal berkaitan pergolakan Negara dan Negeri2 kita. Laju..

Mereka yang membidas dia secara biadap, cara tu juga dia membidas mereka balik dengan cara yang sama.. Yang bersopan, cara sopan dia menjawab..

I think that is fair kerana budaya melayu selama ini, orang lain sampai naik kepala, hina segalanya hingga ke Sultan dan Agama, masih tunduk.. Sampai bila kita nak tunduk?

Lucu tetapi terkini.. pendapat saya, tiada apa yang perlu di ambil hati kiranya tidak kena kebatang hidung sendiri..

Dan jiwa dia special.. tak kenal, tak pernah nampak paras wajah, tetapi KITA DAPAT RASA JIWA SAYANGKAN NEGARA MALAYSIA.. Bagi saya ini sangat penting.. SEMENGAT CINTAKAN NEGARA.. and this value I read in his POSTINGS..

Sometimes we need people like Parpukari to let those samseng2 tahu yang kalau mereka boleh berkelakuan biadap, kita pun boleh.. Terdapat orang yang begini, kalau buat baik macam mana pun tak makan.

Jadi mereka yang tak serasi, tak usah singgah dan baca... go to other blogs.

semasa

Anonymous said...

Tambah sikit lagi,

Saya ingat Arwah bapa saya dah meninggal 30tahun lalu, seorang bekas Guru Besar.

Adik saya selalu dibully kat sekolah (lain) sampai gerun nak pi sekolah hari hari.

And guess what taught he told my little brother, how to lawan balik, jangan kasi muka. Kalau mereka tumbuk, tumpuk balik! Jangan kasi muka!

Saya pun sama, sambil berjalan atau ada kala bila budak cina 5tahun, dalam kereta mak ayah dia, tiba2 dia memandai tunjuk lidah kat saya semasa kat trafic light, saya jelen lidah balik kat dia panjang2,

Nah ada jenis yang dari kecil, mak Ayah dah ajar suruh samseng kat kita.. Buat balik kat depa, sampai bila2 depa tau yang ORANG LAIN PUN BOLEH BAGI BALIK!!

HEHEHEHE

semasa

Anonymous said...

kami tetap dengan senapang patah.
parpu kari adalah spesies yang bahaya kepada umno.
mungkin kroni mukhriz agaknya.tue yang hangat xhabis2 lg tue lps mukhriz kalah ketua pemuda..

hahaha..

Anti Parpu Kari said...

Parpu xboleh pakai..
budak kanyaq bak kata orang utara.

Hidup Tun A dan Khairy!!

eM said...

aku tengok dlm blog parpu tak der nak mula kutuk2 blogger yang hentam dia. Dia balas balik apa yang org hentam jer. tak mulakann permusuhan........
Sekasar2 parpu ada bagusnya dari org yang berhemah tapi sembunyi hati kotor yang sebenar.
Mmg betul org mcm parpu perlu ada diantara blogger2 yang konon berbudi bahasa. Puak pembangkang yang mmg bahasa baidap mmg kena basuh dengan org mcm parpu jer.

Kawan KJ said...

Rencana Matang WJK,

Aku pro parpu..ko cakap la dia pro mukris ke tak, aku pun pro mukhriz..

Ramai lagi pro Mukhriz, at lease tak la bagi RM11K ke RM15K masa perkhimpunan agung umno lepas..


kalau orang cakap,Mahathir sekali terbayang bapa permodenan Mesia..


Tapi bile cakap KJ, mesti teringat Rasuah..

dah cube nak ilangkan, tapi tak boleh..

Kj je, teringat rasuah..mcmane tu??

Help me...

ps:kJ










Rasuah

sang kegelapan said...

ooo..rupenye kat cni korang bergaduh eh..emm..aku orang luar..tp bagi akula..parpu spatutnye lebih menjaga adab bahasa nye..aku pnh komen kat blog dia pasal entri yang hari akhirat tu..n dia pn jawab baik2 je kat aku..aku rase dia ok..cume kadang2 bahasa dia tu terlampau xcantik..tu jgk akan menyebabkan org2 atas pagar yg melatari blog akan membenci umno..termasuklah aku..lagi satu..parpukari ni sebenarnye bagus gak..kalu dia salah,dia tetap mintak maaf..contohnye dia mintak maaf ngan pyanhabib bile dh tlepas ckp mcm2 kat pyanhabib..2 satu contoh yang baik..pada aku, eloklah parpu mngubah ckit gaya percakapannye sbb:

"terlajak perahu boleh di undur tp terlajak kata buruk padahnya.."

bab kj rasuah tu semua org tahu..byk lagi dlm umno ni rasuah..aku berharap sangat n berdoa agar sape2 yang sapot rasuah ni tuhan bagi balasan kat dunia ni lagi..AMIN..

ape2pun parpukari mmg diperlukan oleh blogger umno..cume perlukan sedikit penjagaan kata2..hanya sedikit saje..ni semua juz pendapat aku jela sebagai org luar yang xde taksub kat ngan mane2 parti politik n individu k..tenung2 lah wahai sahabat2 ku..

Anonymous said...

Setidaknya Parpu bukan hypocrite! Dalam kampung saya pun ada seorang macam dia..

Tak kena dia akan melalak sekuatnya.. yang kami pasti, JIWA dia memang amat sayangkan Kampung ini..

Dia bukan orang politik, tapi kalo Hari Raya, terpaksa tumbang 10ekor lembu dan beratus ayam (semua sumbangan orang sini tak kira Cina ker India ker).. Beribu orang akan kerumah dia, 2hari 2malam ramai ramai gotong royong masak..

Hampa boleh kata apa kat dia, tapi tunjuk kurang ajar kat NEGARA INI, hah, berparang pun dia tak takut.

Ini lah kelebihan setengah orang yang jujur dan ikhlas demi keamanan dan kesejahteraan Kampung halaman.

Dan di nih bukan ahli politik, tapi tak kira kaum, siapa saja dlm kesusahan, 24jam, JUST CALL HIM...

Rasa saya, Parpu ini jenis macam tu jugak kut...

Semasa

BagindaBaro said...

Waaa... ramai betul penjilat kaki rasuah sini... Ingat, kes KJ belum habis disiasat! Betul dia menang, tapi dia mana ada jawatan dalam kabinet? Pertama kali dalam sejarah wei, Ketua Pemuda takde jawatan... hampeh!!!!

Ingat KJ ... Ingat Rasuah! KJ Rasuah! Itu laungan keramat kat PWTC... KJ Rasuah! KJ Rasuah! KJ Rasuah!

Sampai mati aku ingat!!!

Anonymous said...

podah la. ni semua orang KJ ni. wakakakka. senapang patah ni kene sumbat rasuah ye? kesian... kau besok mampus kene seksa dalam kubur! gelak tawa semua ahli kubur melihat kau makan rasuah!

Jeffry said...

Cara parpukari berblog semakin manambah kebencian orang muda pada UMNO. Sepatutnya kita menarik mereka untuk turut serta dengan saf UMNO. Parpukari melakukan sebaliknya. Nyahkan parpukari dari blogger UMNO-BN. Si penghianat parpu mamak tongkang.

Rizwan said...

segala kesulitan yang berlaku di Malaysia sekarang, semuanya kerana Tun Abdullah...

Tun Abdullah?? Kau layak ke pakai Tun?? 5 tahun jadi PM, haram jadah satu hapa pun kau tak buat kat Malaysia.

Kalau dah sampai kene kawin lagi, nampak sangat ko jadi PM yang tak sibuk, sampai sunyi sangat nak tido malam pun susah...

Parpu mmg patut bagi gelaran Al Flip flop dan segala yang sama waktu dengannya...

Bodoh!

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More