Monday, February 23, 2009

Mukhriz tengelam dalam bayangan Tun ~ Malaysiakini

Hanya sebulan lagi akan berlangsungnya pemilihan UMNO dan jangka waktu mereka yang bertanding kini hanya tinggal sebulan dan mereka perlu menafaatkan masa ini sebaik-baiknya untuk memastikan mereka meraih cukup undian pada tarikh keramat berkenaan.

Seperti yang dijangkakan ketika ini ramailah calon-calon yang cuba menonjolkan diri dan ramai pula yang akan mencari jalan dengan kepakaran mereka untuk menjatuhkan kredibiliti calon yang akan bersaing menetang mereka pada pemilihan ini.

Apa juga kemungkinan, calon-calon bukan saja perlu membuktikan akan kewibawaan mereka tetapi perlu bersedia mentaliti untuk menghadapi serangan-serangan secara peribadi dan juga serangan-serangan yang tidak bermoral dari orang-orang yang tertentu yang mahu melihat calon-calon yang tidak menjadi favourate mereka kecundang dalam pemlihan ini.

Heboh diperkatakan baru-baru ini bahawa ada surat layang yang telah dihantar memburukkan seorang calon MT yang merupakan seorang menteri wanita kepada semua pejabat-pejabat media dengan jahat untuk memastikan calon ini kecunndang dalam pemilihan ini. Inilah gejala yang buruk telah bermula seawal calon-calon yang mahu bertanding menandatangani surat persetujuan untuk bertanding.

Gejala ini sememangnya tidak dapat di elakkan oleh calon-calon yang agak favourate yang mungkin dirasakan boleh menang dalam jawatan yang dipertandingkan. Sukar juga untuk mengesan atau kurang bijak untuk melayan isu-isu sebegini dan sebaiknya, biarkanlah si luncai terjun dengan labu-labunya.

Lagi dilayan lagi menjadi. Berbagai taktik memburukan juga dilakukan dan ada yang cuba melakukan dengan cara reverse saikologi dengan cuba menunjukan baik dan berbudi bahasa kepada pemimpin, sedangkan hakikatnya yang menyeru inilah yang biadab kepada pemimpin yang lebih tua.

Saya tertarik untuk berkongsi dengan pembaca :

1 ) Bagaimana Mukhriz bernain reverse saikologi yang mungkin perancangan ayahnya untuk menghentam KJ secara halus. Sila baca dan fikirkan …. saya juga akan mengulas satu lagi keyataan Mukhriz dalam tulisan saya yang lain apabila dia terus menyerang budak tingkat 4.

Jangan lagi perlakukan Pak Lah seperti mana yang berlaku terhadap Tun Dr Mahathir - Mukhriz

Mukhriz hari ni menyeru anggota UMNO supaya kembali kepada adat Melayu yang menghormati orang tua dan mengenang budi bekas pemimpin mereka. Dalam satu Majlis Mengenal Calon Ketua Pemuda di Kota Baru, beliau meminta diletakkan Pak Lah di tempat yang tertentu sebagai bekas pemimpin. Sebagai bekas pemimpin, beliau harus dibenarkan memberi pendapat, disamping itu, beliau turut menggesa jangan diperlakukan kepada Pak Lah sebagaimana yang berlaku kepada ayahandanya. Secara kebetulan, Dr Mahathir telah disembur dengan ubat pemedih mata di Lapangan Terbang Kota Baru pada tahun 2006 untuk menyampaikan syarahan anjuran Majlis Tindakan Rakyat Kelantan.Semasa musim pemilihan 2007, satu usaha besar-besaran yang dirancang oleh ahli Majlis Tertinggi telah dilakukan untuk menahan beliau dari menghadiri Persidangan Agung Tahunan UMNO pada akhir tahun 2006.

Sepanjang tahun-tahun 2006 hingga 2008, jemputan kepada Dr Mahathir untuk menyampaikan syarahan kepada ahli-ahli UMNO telah disekat oleh pelbagai pihak dalam UMNO atas arahan oral dari Ibu Pejabat. Sebarang Majlis melibatkannya oleh mana-mana Pertubuhan akan cuba disekat dan dikenakan tekanan untuk membatalkan.

Akhbar-akhbar diarah oleh Dato Kamal Khalid, Ketua Komunikasi di Tingkat 4, Jabatan Perdana Menteri supaya tidak melaporakan sebarang berita melibatkan Dr Mahathir. Editor media perdana akan memutarbelit dan memesongkan berita dan kenyataannya. Namun begitu, pemikiran dan pandangan Dr Mahathir memang dikenyataan dan syarahan beliau diberi liputan meluas oleh laman portal alternatif, laman berita Internet, blog-blog, dan media-media asing.

Ini akhirnya menyebabkan ledakan media alternatif di Internet dan menjadi salah satu penyebab kejatuhan pengedaran dan reputasi media perdana hingga akhirnya penerangan pihak kerajaan tidak dipercayai langsung.

a) Apakah Pak Lah yg menyembur muka Tun?

b) Siapa yang halang Tun hadir perhimpunan UMNO ? Telah siap kerusi khas untuk beliau tapi beliau mahu bertanding G7, mahu duduk dengan perwakilan dan kemudian mempariakan diri sendiri.

3) Jelas dan nyata saya merasakan beliau juga cuba membangkitkan isu yang telah terjawab dalam blog pilihan beliau apabila menuduh Khiary Jamaluddin terlibat dalam projek Lapangan Terbang Tambang Murah Labu yang sebenarnya telah diputuskan oleh Timbalan Perdana Menteri bahawa lapangan terbang itu tidak akan dilaksanakan. baca ini .Oleh kerana tidak ada isu yang boleh dikaitkan dengan Khairy, mereka menimbulkan isu ini untuk terus menghasut para perwakilan membenci Khairy Jamaluddin. Jelas apa yang dapat kita lihat sekarang cara serangan Mukhriz terhadap KJ adalah cara yang terlalu desprate dan beliau telah merasakan bahawa kedudukan beliau sebenrnya telah tengelam dan tergugat. Mukhriz tidak lagi popular kerana dalam jangka waktu masa selepas pancalonan, beliau langsung tidak menonjol dan jelas kelihatan segala kelemahan beliau dalam apa juga gerak yang dilakukan beliau, jika kita bandingkan anatar Mukhriz dan Khir Toyo, nampaknya Khir Toyo lebih menonjol dari Mukhriz dan pertandingan ini telah membuat Mukhriz awal-awal lagi terkeluar. Tony Farnedez juga dalam keyataan beliau dalam Malaysiakini menafikan bahawa KJ adalah salah seorang rakan kongsi dalam Air Asia. Isu ini sebenarnya sudah tertutup rapat untuk dipermainakn atau diperbincangkan.

Mukhriz sebenarnya lemas dalam bayangan ayahnya dan sukar untuk belia keluar dari bayangan ayahnya dan di mulutnya sentiasa menggunakan Ayahnya sebagai senjata mencari simpati,Mungkin sudah menjadi lumrah keluarga Mukhriz suka menyerang dan mengaibkan dan memburukkan orang lain untuk meniti jalan naik.Sebuah blog anotherbrickinwall.blogspot.com yang menjadi bulaci kepada Mukhriz telah cuba menjatuhkan imej Naib Ketua Pemuda ini dengan cuba memfitnah pembaca dan perwakilan dengan niat jahat untuk menjatuhkan kredibiliti KJ.

Mukhriz tidak punya modal untuk mendedahkan kebolehan beliau kerana jelas beliau tidak mepunyai kebolehan untuk di dedahkan. Menjelang pemilihan ini KJ adalah serangan utama Mukhriz dan Tun Mahathir berbanding dengan Khir Toyo kerana beliau tahu hanya KJ saja yang akan memadamkan cita -cita anak Tun ini. Tidak hairanlah jika KJ akan menjadi bahan untuk dibrukuan Tun Mahathir dan Mukhriz dalam jangkan masa menjelang pemilihan UMNO ini. Jelas disini Mukhriz kini sudah tidak ada keyakinan untuk menang.

Bukan Mukhriz sahaja Tun juga dapat merasakannya. Nampaknya Mukhriz banyak mengenakam kembali sejarah kepopulariti ayahnya dan juga cuba membakar hati perwakilan dengan cerita-cerita sedih Tun yang kononnya di pariakan, pinjam cakap Tun sendiri yang mahu ahli UMNO panggil dia paria ketika bertanding G7. Tapi ini tak berlaku kerana perkataan itu tidak diguna pakai oleh ahli UMNO yang matang yang mana ianya lenyap ditelan oleh tuan sendiri.

Kami akan terus mengulas, teruskan dan terima kasih kerana melayari laman kami yang kini mencecah ke 160 ribu hits sehari.

Oleh Jack KPMU

KPMU.NET

18 comments:

Bro Jinggo said...

Khairy Jamaluddin telah melaksanakan tugas beliau sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO dengan baik dan telah menjalinkan hubungan yang rapat dengan ahli-ahli Pemuda UMNO Malaysia .

Tidak ada sebab beliau yang berjaya melaksanakan tanggungjawab walaupun terpaksa menempuh berbagai dugaan dalam kerjaya piolitik beliau tidak mampu untuk memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Kepada semua calon-calon perwakilan pemuda buat lah pilihan yang bijak dalam menentukan siapakah bakal ketua anda… jangan nilaikan anak siapa.. menantu siapa… anda sendiri menilaikan pucuk kepimpinan… dan saya yakin lagi cukup percaya.. pewakilan adalah daripada golongan yang cerdik pandai dalam menilai siapakah yang bakal akan menjadi ketua mereka.. ketepikan lah buat sementara budaya bodek membodek dalam memilih siapakah yang bakal menerajui pemuda UMNO Malaysia…

Mohd Rafiq Naizamohideen said...

Tkasih Senapang Patah atas ulasan panjang lebar anda. Senapang yang patah secara simboliknya sudah tidak boleh berfungsi dengan baik. Kerana silap-silap hari bulan senjata makan tuan. Lebih baik anda tukar sahaja senapang yang elok agar dapat berfungsi dengan baik dan peluru yang ditembak dapat kena tepat ke sasaran.

(1)Salahkah orang UMNO/BN mengkritik/menegur UMNO/BN dari dalam?

Salahkah Senapang Patah? Adalah lebih baik ahli UMNO/BN menegur kelemahan pentadbiran daripada mereka yang hanya tahu mengampu kerana takut hilang jawatan dan kuasa. Inilah yang terjadi pada PRU 12 yang lepas apabila media dan semua pemimpin2 UMNO kecuali satu dua orang menggambarkan rakyat sayang dan suka dengan kerajaan BN dan dasar2 yang diputuskan terutamanya secara unilateral oleh Tuan Presiden UMNO.

Maka Tuan Presiden dengan bangganya dan yakinnya mengumumkan pilihanraya umum diadakan walaupun mandat masih ada sekitar 1 1/2 tahun lagi kerana mendapat gambaran "cantik2" dan "manis2" shj.

"Raja adil, raja disembah!, Raja zalim, raja disanggah!". Maka tindakan Abdullah Ahmad Badawi melakukan banyak perkara yang merosakkan UMNO dan BN sewajarnya ditegur oleh ahli UMNO dan BN. Mereka semua berhak bersuara termasuk Mukhriz.

Sejarah membuktikan bahawa Presiden UMNO biasa ditolak oleh rakyat apabila dasar/kepimpinannya tidak lagi relevan.

Dato Onn, Pengasas UMNO ditolak oleh ahli UMNO apabila cuba memperkenalkan idea membuka keahlian UMNO pada bukan Melayu.

Begitu juga dengan Tunku Abdul Rahman ditolak oleh ahli UMNO apabila dilihat tidak mampu menyelesaikan masalah-masalah tertentu sehingga membawa kepada Peristiwa Berdarah 13 Mei 1969.

Akhirnya Tunku Abdul Rahman akur dan melepaskan jawatan kepada Tun Abdul Razak Hussien.

Jika anda kata kita tidak boleh menolak Presiden UMNO dan institusi Presiden UMNO dianggap "kebal" dan melebihi suara akar umbi/ahli2 UMNO, maka anda BUTA SEJARAH Senapang Patah.

(2) Bolehkah Mukhriz bergelar YB jika bukan pemimpin yang disuruhnya berhenti memilihya menjadi calon BN di Jerlun?

Ini membuktikan Mukhriz tidak termakan rasuah/habuan oleh Paklah. Dan tahukah anda bahawa Jerlun merupakan kawasan yang tidak seselamat seperti Rembau,parlimen menantu Abdullah Ahmad Badawi?

(2) Isu rasuah...

He He He.. Anda dilihat seperti katak di bawah tempurung... Cermin diri calon pilihan anda sebelum menyatakan sesuatu perkara kepada calon lain. Malulah Senapang Patah... Di Bahagian sendiri hampir tidak mencolonkan KJ...Anda tentu tahu kenapa ia jadi sebaliknya...

(3) Kenapa calon pilihan anda tidak layak?

1-Tidak pernah mengikuti sistem pendidikan Malaysia dan hanya mengikuti SISTEM PENDIDIKAN BARAT YANG TIDAK ADA ELEMEN PENERAPAN SEMANGAT PATRIOTISME..Patriotiknya boleh dipertikai

2-Mempengaruhi MB/CM/Menteri dalam kelulusan projek2 kerajaan untuk diberi kepada kroni2nya.

3-Mempengaruhi keputusan kerajaan dalambanyak perkara seperti perletakan calon PRU 12(calon2 pilihannya) yang tidak dapat diterima penduduk setempat dan akhirnya BN kalah teruk di byk negeri.

4-Beliau adalah org yang bertanggungjawab menghantar passport kpd Anwar Ibrahim [pengkaianat negara] sebaik shj dibebaskan.

5-Skandal ECM Libra

Ketika akhir tahun 2005, beliau juga terlibat dalam penggabungan kontroversi ECM Libra Capital Bhd dengan Avenue Capital Resources Bhd yang merupakan aset kerajaan, menyebabkan kelahiran syarikat ECM Libra Avenue Bhd. Dalam Disember 2005, beliau membenarkan pinjaman oleh bebrapa pemegang saham ECM Libra Avenue Bhd. Untuk membeli satu peratus saham syarikat pada harga 71 sen bagi setiap saham. Satu jawatankuasa audit awam yang dipimpin oleh Shahrir Abdul Samad menyiasat tentang wujudnya perbuatan salah dalam penggabungan itu. Pada 10 Ogos, jawatankuasa itu menyatakan penggabungan itu adalah menurut prosedur.Pada 11 Ogos, Shahrir Abdul Samad berkata "Pada prinsipnya, ini adalah konflik dalaman dalam kerajaan."Pada 12 Ogos 2006, Khairy Jamaluddin menjual semua pengangannya dalam syarikat itu pada harga 65 sen sesaham.

6-Gelojoh seperti Anwar Ibrahim

Khairy pernah menyatakan beliau mahu menjadi Perdana Menteri sebelum berumur 40.

7- Diskriminasi kaum

Dalam jangkamasa yang singkat, Khairy kemudiannya membuat kontroversi lagi dengan menyatakan Komuniti Cina di Malaysia akan mengambil untung ke atas kaum Melayu jika UMNO lemah. Tindakannya ini membuatkan orang bukan melayu benci pada UMNO dan antara salah satu sebab kekalahan BN di byk negeri pada PRU 12

8- Cuba meraih populariti daripada mat rempit menyokong lumba haram.
Satu lagi kontroversi yang pernah dicetuskan oleh Khairy ialah cubaan gagal beliau serta Abdul Azeez Abdul Rahim untuk menukar gelaran Mat Rempit sebagai "Mat Cemerlang". Mat Rempit ialah gelaran kepada pelumba haram yang majoritinya terdiri daripada remaja Melayu serta menggunakan motosikal yang diubahsuai untuk memenangi dadah, bohsia dan wang di dalam perlumbaan haram. Cadangan Khairy agar Mat Rempit "menjadi 'mata' dan 'telinga' pihak polis" telah mencetuskan kemarahan di kalangan mangsa Mat Rempit yang kenderaan mereka pernah dirempuh oleh Mat Rempit serta di kalangan bekas Mat Rempit sendiri.

dan banyak lahi wahai Senapang Patah. Maka hancurlah UMNO jika dipimpin oleh Calon KP Malaysia anda.


Sekian, Tkasih

PEJUANG CYBER said...

Pemilihan Ketua Pemuda UMNO perlu dinilaikan dengan pemikiran yang terbuka dan perlu dilihat akan kemampuan calon yang bertanding. Ketepikan semua unsur-unsur yang tidak menguntungkan pemuda.

Jika pemuda mahukan satu perubahan dan memantapkan lagi sayap pemuda UMNO. Jika memilih Mukhriz hanya kerana berlandaskan rasa segan kepada Tun dan memilih Mukhriz kerana mahu menyebelahi kekalutan dan krisis antara kedua keluarga ini bererti kita mengadai dan menyambung kemelut pergeseran ini agar berterusan.

Pemuda perlu melihat Khairy dan Mukhriz dari keberkesanan memimpin Pemuda UMNO dan bukan dari isu krisis kedua orang tua mereka.
Mukhriz yang berpayung dan bergantung kepada pengaruh ayahnya tidak mungkin dapat memimpin pemuda secara relevan kerana pengaruh Tun yang terlalu banyak mencampuri urusan kepimpinan UMNO tidak mungkin akan memberikan satu kepimpinan yang positif dan bebas kepada pemuda.

Jelas pencalonan yang di berikan kepada Khairy membuktikan Khairy adalah pemimpin yang sebenarnya tidak bergantung kepada pengaruh bapa mertuanya, apa yang diperolehi adalah hasil terjemahan pemuda UMNO yang telah menilai kebolehan beliau selaku naib ketua pemuda UMNO.

Khairy yang tidak lagi dibayangi dan dilindungi payung bapa mertuanya kini bertanding secara “gentelman” dengan menghidangkan daya dan kebolehan beliau memimpin pemuda UMNO melalui jawatan beliau sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Yang perlu dipilih sekarang adalah Ketua Pemuda UMNO dan bukan anak atau menantu sesiapa.

Pemuda perlu bijak untuk mengasingkan dua keadaan yang berbeza ini dan pemuda perlu memikirkan kepimpinan yang bagaimana yang di perlukan bagi menjadi pemuda sebagai satu sayap yang agresif dan di segani oleh parti lawan.

Mohd Rafiq Naizamohideen said...

Tambahan Senapang Patah, anda juga harus ingat bahawa tatkala Seluruh Malaysia dilanda tsunami politik angkara anak menantu ini, majoriti ADUN dan Ahli Parlimen BN jatuh majoritinya dengan terusk termasuk Paklah sendiri jatuh majoriti dengan teruk, Datuk MM meningkat majoritinya berbanding 2004. Beliau memang layak dipilih sebagai wakil BN kerana beliau pilihan akar umbi. Yang mengundi Datuk Mukriz sehingga meningkat majoriti di kawasan hitam ini bukan paklah, khairy ataupun sepatang patah, tetapi AKAR UMBI ATAU RAKYAT JERLUN...

Mohd Rafiq Naizamohideen said...

Tambahan lagi Senapang Patah :P Paklah juga harus ingat kalau tidak Tun Dr Mahathir memilih Paklah sebagai TPM dan penggantinya selepas pemecatan Anwar, beliau bukan PM n Presiden UMNO pada hari ini... Tolong belajar mengenang budi...Dan kalau paklah x jadi PM, KJ x kan jadi NKP Msia dan Ahli Parlimen Rembau. Jika Paklah x jadi PM, Jeanne Abdullah x kan jadi first lady...

Lain kali jangan diungkit perkara baik yang dilakukan kita. Kerana kalu kita boleh ungkit 1 kali, orang lain boleh ungkit 1000 kali..

Sekian terima kasih.

PEJUANG CYBER said...

HAI APA MASAALAH AWAK MOHD R...

MASIH TERTINGGAL BAS LAGI KER...

KJ PERNAH JAWAB PASAL ECM LIBRA... LAIN KALI BACA JANGAN TAK BACA...

Tuduhan 1:
Penggabungan ECM Libra dan Avenue Capital Berhad selepas KJ mempunyai pegangan saham di ECM Libra.


ECM Libra telah sejak sekian lama membuat beberapa opsyen penggabungan sebelum saya membuat keputusan bagi membeli saham syarikat berkenaan selaras dengan pilihan yang diberikan kepada saya selaku eksekutif syarikat tersebut. Ianya selari dengan dengan matlamat pihak Kerajaan bagi penggabungan beberapa syarikat kewangan bagi menjadikan ia "universal broker" dan akhirnya menjadi Bank Perlaburan. Apa yang saya tahu ECM Libra dan Avenue Capital Berhad (Avenue) telah membuat rundingan mengenai penggabungan sebelum saya menjadi pemegang saham syarikat berkenaan pada masa itu. Saya ingin tegaskan yang saya tidak terlibat langsung dalam rundingan ini.


Pengabungan sesebuah syarikat mermerlukan persetujuan pihak pemegang-pemegang saham. Dalam konteks ini, pihak Kerajaan, melalui Kementerian Kewangan dan Bank Simpanan Nasional, mempunyai 29.5% saham Avenue dan tidak mempunyai pegangan saham yang mencukupi bagi merealisasikan transaksi penggabungan ini tanpa persetujuan pemegang-pemegang saham yang lain. Jadi Pada 18 Mei 2006, Avenue telah membuat mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi mendapatkan persetujuan tersebut.


Sekiranya ianya merupakan sesuatu yang dirancang oleh pihak Kerajaan dan bukan satu tindakan yang bijak atau menguntungkan semua pihak, sudah pasti pemegang saham minoriti yang meliputi syarikat perlaburan antarabangsa tidak akan memberikan persetujuan mereka. Namun, EGM tersebut telah mendapat persetujuan jitu dari semua pihak.


Tuduhan 2:

Anda mengatakan bahawa RM 13 million yang digunakan bagi pembelian saham ECM Libra adalah dipinjam. Soalan: Siapa yang memberikan pinjaman kepada anda? Apakah kriteria yang perlu dipenuhi bagi mendapat pinjaman tersebut? Umum tahu bahawa anda tidak berkerja dan sekarang pun anda tidak mempunyai perkerjaan. Jadi siapakah memberi pinjaman RM 13 juta kepada penganggur? Secara jujurnya siapakah yang meminjamkan RM 13 juta itu kepada seorang penganggur dan apakah terma-termanya. Anda mungkin akan menggunakan aspek teknikal dan tidak akan menjawab soalan tersebut. Penafian tidak cukup, sila gunakan fakta. Sumber saya ada mengatakan bahawa RM13 juta datang dari urusniaga yang mencurigakan, seperti komisen daripada penjualan sebahagian asset-aset Kerajaan kepada Singapura. Betul ke?


Saya sudah berkali-kali memberikan penjelasan mengenai isu ini tetapi mungkin saudara tidak membaca penjelasan saya (Contoh: The Edge, 16 JANUARI, 2006) atau memilih untuk tidak menerima penjelasan berkenaan. Biar saya terangkan kembali. Pertama, saya perbetulkan beberapa fakta saudara. Saham ECM Libra yang dibeli bernilai RM9.2 juta – pada harga pasaran ketika itu 17 sen sesaham – dan bukannya RM 13 juta.


Jadi, pinjaman yang saya perolehi adalah sebanyak RM9.2 juta dan bukannya RM 13 juta. Pada masa itu saya merupakan Pengarah bagi Jabatan Penasihat Korporat di ECM Libra jadi saya tidaklah menganggur. Fakta-fakta ini boleh diperolehi oleh sesiapa sahaja. Apa yang menghairankan saya mengapa seseorang itu membuat tuduhan yang berat terhadap saya tanpa bukti yang sebenar. Ini sahaja menggambarkan bahawa kajian dan fakta anda adalah tidak tepat dan betul. Ia juga menampak bahawa anda merupakan seseorang yang terus percaya khabar angin dan tuduhan-tuduhan melulu dan anda tidak cuba membuat kajian sendiri dan mendalam.


Malah bukan saya sahaja menerima tawaran pinjanam tersebut tetapi eksekutif kanan syarikat yang lain untuk bersama-sama maju dengan syarikat. Saham-sama ini ditawarkan melalui pilihan untuk membeli oleh rakan kongsi asal syarikat berkenaan iaitu Lim Kian Onn, Dato' Seri Kalimullah Hassan and David Chua. Mereka juga menawarkan pembiayaan kepada eksekutif kanan ECM Libra bagi pembelian tersebut. Dengan kata lain, pinjaman saya untuk membeli saham ECM Libra adalah dari rakan kongsi syarikat berkenaan. Saya juga telah mencagarkan saham-saham yang telah saya beli sebagai cagaran bagi mendapatkan pinjaman.


Segala urusan jual-beli berkenaan telah disahkan oleh pihak guaman dan dokumen perjanjian juga telah dimatikan stemnya ke atasnya. Dengan pembelian berkenaan maka saya memegang 3% kepentingan di ECM Libra. Pihak berkuasa hanya memperuntukkan supaya pemegang saham yang memegang lebih daripada 5% saham syarikat dimaklumkan kepada umum. Tetapi, saya memilih untuk mengumumkan pembelian saya melalui pengumuman kepada Bursa Malaysia walaupun pegangan saham saya kurang dari 5% kerana saya inginkan ketelusan dalam keputusan yang saya ambil. Saya boleh memilih agar tidak memaklumkan pembelian saham ini tetapi saya memilih mengumumkannya.


Saya telah menjual kesemua saham ECM Libra pada 11 Ogos 2006 pada harga 65 sen sesaham dan menyebabkan kerugian sebanyak 6 sen sesaham.

PEJUANG CYBER said...

TAMBAHLAH BERAPA BANYAK YANG KO NAK TAMBAH....

Mohd Rafiq Naizamohideen said...

Wahai senapang patah kroni KJ yang malang lagi malang... Kalau ko nak tahu siapa Ketua Pemuda UMNO pilihan akar umbi dan tagline apa pilihan akar umbi? Kau tengok je la kat polls page blog ko... Toksah gi jauh2... :)

HIDOP MUKHRIZ MAHATHIR MM

BERANI BERUBAH

BERANI BERUBAH

BERANI BERBUBAH

HINDARI SETIAKAWAN BERMUSIM He He He...

PEJUANG CYBER said...

Mukhriz pernah di anggap sebagai biadab dan apabila Pak Lah telah membuat keputusan untuk mengundurkan diri , rakyat mula terasa, merasai , mula membuka mata dan nampak kebaiadaban anak kepada Tun Mahathir ini kepada pemimpin tertinggi UMNO ini.
Kita juga dapat melihat bagaimana , di akhir-akhir pencalonan , Mukhriz agak megah dan ke populariti beliau agak menurun dan kemungkinan Mukhriz tidak akan dapat mempertahankan ke populariti beliau untuk sampai ke garisan penamat. Jika dikira dengan pencalonan yang beliau dapat , Mukhriz bukan lah calon yang popular sangat kerana lebih dari setengah bahagian tidak mencalonkan beliau. Kita masih punya masa untuk memilih pemimpin yang terbaik, jangan sampai satu ketika nanti Tun sendiri akan mengumumkan sekali lagi bahawa anaknya bukanlah pilihan yang terbaik dan beliau sekali lagi telah melakukan kesilapan yang besar.

PEJUANG CYBER said...

Mungkin kita tidak perasan dan mungkin juga kita tidak pernah mahu memikirkan tentang satu perkara yang ada kala sengaja kita mengapa ianya sebagai sesuatu yang remeh. Sebenarnya jika kita benar-benar meletakkan perkara ini sebagai satu perkara yang perlu kita nilaikan kembali, ianya sebenarnya adalah satu perkara yang serious yang wajar kita pertimbangkan sebagai waris anak bangsa Melayu yang kaya dengan adat dan budi bahasa.
Cuba kita kupas dan memikirkan apakah wajar kita berikan pertimbangan sebagai waris bangsa Melayu yang kaya dengan warisan nenek moyang kita yang kaya dengan budibahasa. Salah satu ciri budi bahasa yang diwarisi oleh bangsa Melayu adalah hormat kepada yang lebih dewasa. Itulah sebabnya kita memanggil orang yang lebih tua kepada kita sebagai Pak Cik, Mak Cik, Pak Long, Abang Long Kak Long , Abang Ngah dan sebagainya.
Dari kecil lagi kita diajar untuk menghormati yang lebih tua dari kita. Kita juga dididik untuk setia dan menghormati pemimpin. Orang dahulu sanggup mempertahankan pemimpin dan sanggup mati demi pemimpin dan negara, tentu kita masih ingat dengan pepatah, “Biar berputih mata jangan berputih tulang.”
Tidak pernah dalam sejarah UMNO berlaku , pemuda UMNO bersikap biadab dengan pemimpin tertinggi , tetapi hari ini telah berlaku di mana sikap ini berlaku apabila anak kepada Mantan Perdana Menteri bersikap biadab kepada Perdana Menteri. Bagi ramai ahli UMNO ini membayangkan dan mencerminkan sikap keluarga itu sendiri. Bapa borek anak pun rintik, ke mana tumpahnya kuah jika tidak ke nasi.
Apa saja yang tidak kita dengar tentang Tun mengutuk menantu Pak Lah dan apa saja yang tidak kita dengar anak Tun mengutuk bapa mentua Khairy Jamaluddin. Bukan sahaja menantu Pak Lah menjadi kutukan keluarga Tun , tetapi seluruh keluarga Pak Lah termasuklah anak perempuan Pak Lah , isteri kepada Khairy juga menjadi mangsa kutukan Tun dan anaknya Mukhriz.
Pernah kah kita dengar , Pak Lah mengutuk atau berbahasa yang agak kasar terhadap Mukhriz atau Tun , melainkan apabila Pak Lah tidak lagi menahan kesabaran apabila Tun terlalu banyak menyerang keluarganya. Pernahkah kita dengar menantu Pak Lah, Khairy Jamaluddin membuka mulut menghentam Mukhriz mahupun Tun ?
Ini tidak berlaku, kerana bagi Khairy Jamaluddin , itu bukan cara berpolitik , hentam menghentam keluarga dan peribadi adalah cara berpolitik yang tidak matang. Lambat laun rakyat juga akan terbuka minda mereka dan dapat menilai kan politik yang sebenar. Mukhriz terlalu lantang sehingga biadab kepada orang yang lebih tua darinya dan yang paling buruk adalah Mukhriz biadab kepada pemimpin tertinggi UMNO dan kepada Orang yang telah matang dan lebih lama berkecimpung dalam politik tanah air.
Apabila di tanya kepada Khairy Jamalludin , mengapa beliau tidak pernah bersuara atau menangkis segala tohmahan yang dilemparkan oleh Tun Mahathir kepada beliau, beliau hanya menjawab,
” Beginilah ..segala tuduhan yang dilemparkan itu tidak benar. Tetapi saya memilih untuk diam sebab saya rasa tidak sesuai saya jawab kepada seorang Negarawan yang semua orang hormat. Saya rasa untuk menjawab yang Tun berpendapat sedemikian kalau perkara itu mempengaruhi pendapat orang ramai tidak apalah yang saya boleh buat,memang kod diri saya dan kod budaya kita tidak elok kita menjawab .
Kita kadang-kadang nak menjawab dengan fakta dan sebagainya ,tapi bekas PM..orang lama ..tak elok ."SAYA RELA MENJADI MANGSA DARIPADA MENJADI BIADAB “KATA KHAIRY
Betul lah apa yang dilakukan oleh Khairy, biar lah kita menjadi mangsa dari kita di cop sebagai biadab. Kita tidak akan dipanggil hero apabila kita biadab dan kurang ajar kepada yang lebih tua kepada kita.

PEJUANG CYBER said...

TAKNAK TAMBAH LAGI KAR MOHD R... AKU NAK BALIK UMAH JAP... JAP LAGI AKU JAWAB SEMUA PERSOALAN KO... SEMENTARA TU KALAU KO NAK TAMBAH LAGI TAMBAH LAH... AKU SEDIA MENDENGAR RINTIHAN DARI ORANG2 YANG KECEWA SEPERTI KO NI....

PEJUANG CYBER said...

SEBELUM AKU BALIK... AKU NAK TANYA.. APA YANG MUKHRIZ BERANI BERUBAH TU... BERUBAH MUKA JADI MERAH KER!!! HAHAHA....

AKU TAK NAMPAK PUN CIRI2 KEPIMPINAN YANG MUKHRIZ BAWA SELAMA NI... BERANI BERAMBUS ADALAH HEHEHEHE...

PEJUANG CYBER said...

He He He.. Anda dilihat seperti katak di bawah tempurung... Cermin diri calon pilihan anda sebelum menyatakan sesuatu perkara kepada calon lain. Malulah Senapang Patah... Di Bahagian sendiri hampir tidak mencolonkan KJ...Anda tentu tahu kenapa ia jadi sebaliknya...

___________________________________

Sapa yg katak sekarang ni... aku rasa ko yang katak bawah tempurung!!!

KJ menang sebulat suara di Rembau... lu apa cita budak mentah... hai lain kali kalau nak belasah org carilah fakta yg kukuh sikit... bikin malu saja.... ibaratkan ludah ke langit kena ke muka sendiri...

KESIAN BETUL AKU TGK KO NI MOHD R... BETUL2 BENGAP KO NI!!!

PEJUANG CYBER said...

6.Gelojoh seperti Anwar Ibrahim

Khairy pernah menyatakan beliau mahu menjadi Perdana Menteri sebelum berumur 40.
__________________________________

Salahkah kalau dia bercita-cita mahu jadi Perdana Menteri diumur yang muda? Najib ketika umur 29 tahun jadi Menteri Besar Pahang. Rahim Tamby Chik 29 tahun jadi Ketua Menteri Melaka. Isa Samad umur 31 Menteri Besar Negeri Sembilan dan Ghadafi umur 29 tahun jadi Presiden Libya sampai hari ini.
Di Amerika satu perkara biasa bila anak muda bercita-cita mahu jadi Presiden USA. Apa salahnya jika mereka mempunyai kemampuan untuk memimpin dan memperjuangkan nasib bangsanya?

MOHD R... AKU RASA KO BALIK UMAH TIDO JE LA... BUANG KAREN JER AKU BERDEBAT NGAN KO NI.... LANGSUNG TAK TERCABAR PUN... LAIN KALI CUBA MENDALAM SEDIKIT

-mfaiz83- said...

Kesian KJ bayar tinggi untuk dapatkan penulis merapu.
Tiada keberanian dalam membentangkan fakta.
Balik-balik kurang ajar lar, biadap lar, wei ni Malaysia nak terbalik lar, Khairy "he is liability for UMNO n Malaysia! Kalau tak pi perbetulkan dia duk ingat dia je betul!
Sedarlah! Ingat orang yang sokong KJ tu sepenuh hati ka?
Blogger macam kau ni senang-senang je kena belasah dekat Mykmu.net.
Kalau KJ kalah, aku rasa jadi ajk surau pun tak lepas HAHAHAHA

PEJUANG CYBER said...

-mfaiz83- Kalau tulisan aku merapu kau peduli apa!!! Aku punya pasal la… yang kau terhegeh2 masuk laman blog aku apasal… dah kompom kau jeles dgn tulis akukan hahahaha…
Aku bukan penulis upahan seperti mykmu dan bloggers macam kau… aku tulis kerana aku beri sokong pada KJ… Bro cakap jangan sebarang cakap!!! Kalau ada bukti kemukakan!!!

Aku rasa kau ni terlalu jeles dan jeles pada kelebihan yang ada pada KJ, janganlah jadi budak sombong mfaiz, kau tak reti baca ka.. kau saja buat2 bodoh… kau tak Nampak ker fakta yang aku bentangkan kat atas tu? Komen kau aku kira macam sampah saja, apa fakta yang kau tuliskan tu ahhh… kalau setakat nak beri pandangan peribadi kau tu balik lah… rugi space aku ni…

Mohd Rafiq Naizamohideen said...

KJ berkata: ECM Libra telah SEJAK SEKIAN LAMA membuat beberapa opsyen penggabungan sebelum saya membuat keputusan bagi membeli saham syarikat berkenaan selaras dengan pilihan yang diberikan kepada saya selaku eksekutif syarikat tersebut.

--->Saya ingin memberikan satu anologi. Kononnya ada satu cerita yang mengisahkan Datuk K menyatakan bahawa beliau sudah sekian lama mempertimbangkan untuk memperisterikan Siti Nurhaliza sebelum Siti Nurhaliza mejadi terkenal dan Penyanyi No 1 Malaysia.Tetapi sejauh mana kebenaran itu, kita pun tidak tahu kerana tiada evidence.

Berbalik kepada cerita ECM Libra yang mana KJ berkata "ECM Libra sudah sekian lama mempertimbangkan penggabungan tertentu sebelum beliau membuat keputusan membeli saham syrkt berkenaan".

Maka saya simpulkan kenyataan ini sebagai tiada asas atau "foundation" yang kukuh

Maka seperti mana kita tahu, melalui Mertuanya lah beliau layak atau berkemampuan mejadi sebahagian dari eksekutif syrkt berkenaan.

Who is KJ if he's not son in law of Abdullah Ahmad Badawi...

KJ berkata lagi bahawa Pengabungan sesebuah syarikat mermerlukan persetujuan pihak pemegang-pemegang saham. Dalam konteks ini, pihak Kerajaan, melalui Kementerian Kewangan dan Bank Simpanan Nasional, mempunyai 29.5% saham Avenue dan tidak mempunyai pegangan saham yang mencukupi bagi merealisasikan transaksi penggabungan ini tanpa persetujuan pemegang-pemegang saham yang lain. Jadi Pada 18 Mei 2006, Avenue telah membuat mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi mendapatkan persetujuan tersebut.

---->Saudara Senapang patah, Lain pesan pada KJ, jangan bodoh2kan semua org Malaysia. Kita semua dah bijak pandai. Walaupun kerajaan hanya menguasai 30% shares syrkt tersebut, tetapi kerajaan dikira mempunyai kawalan terhadap syrkt tersebut kerana pemegang saham yang lain telahpun dipisahkan secara geografi antara satu sama lain"geographically disburse". Dengan erti kata lain mereka tidak mampu melawan pengaruh kerajaan ke atas syrkt tersebut. Dan tolong peka yang syrkt ini adalah GLCs. Nama pun Gov Link Company.. Haih tolong banyakkan membaca ya Senapang Patah!

KJ juga BERKATA : Jadi, pinjaman yang saya perolehi adalah sebanyak RM9.2 juta dan bukannya RM 13 juta. Pada masa itu saya merupakan Pengarah bagi Jabatan Penasihat Korporat di ECM Libra


-----> Apapun saudara KJ, berapakah gaji saudara KJ sebagai Pengarah dalam Jabatan Penasihat Korporat di ECM Libra?RM 20 K sebulan?RM 30 K sebulan? Apa perniagaan saudara KJ sehingga mempu menanggung hutang puluhan juta ringgit??? Mana asasnya?

Paklah secara jelas menggunakan kuasanya meletakkan KJ sebagai
Pengarah dalam Jabatan Penasihat Korporat di ECM Libra dan ini merupakan sesuatu yang salah dari segi prinsip membawa anak menantu menduduki jawatan dalam GLCs.

Apapun alasan anda Senapang Patah, rakyat dah tahu permainan KJ dan konco2nya. Jangan cuba menegakkan benang yang basah...

WAHAI SAUDARA SENAPANG PATAH TOLONG JAWAP SEMUALA ISU INI BERSAMA ISU-ISU LAIN YANG MASIH TIDAK BERJAWAP YANG SAYA KETENGAHKAN!!!-( No 1-8)
INI BARU SEBAHAGIAN, SAYA BOLEH DEDAHKAN LAGI PELBAGAI SALAH GUNA KUASA KJ. BAGITAHU DENGAN PAKLAH YANG "IKHLAS" NAK TUBUH SPRM, SEBELUM TANGKAP AHLI UMNO YANG LIBATKAN RM 200 RASUAH, LEBIH BAIK DIDAKWA SALAH GUNA KUASA DAN RASUAH KJ,MENANTU KESAYANGANNYA DULU..MANA DATANG DUIT/KEMAMPUAN MEMBUAT HUTANG PULUHAN/RATUSAN JUTA RINGGIT (GAJI PAKLAH BARU RM 25 K SEBULAN)....

FIKIR2 dan RENUNG2KANLAH..

Sekian terima kasih

Berani berubah!!!

Mohd Rafiq Naizamohideen said...

Salahkah kalau dia bercita-cita mahu jadi Perdana Menteri diumur yang muda? Najib ketika umur 29 tahun jadi Menteri Besar Pahang. Rahim Tamby Chik 29 tahun jadi Ketua Menteri Melaka. Isa Samad umur 31 Menteri Besar Negeri Sembilan dan Ghadafi umur 29 tahun jadi Presiden Libya sampai hari ini.
Di Amerika satu perkara biasa bila anak muda bercita-cita mahu jadi Presiden USA. Apa salahnya jika mereka mempunyai kemampuan untuk memimpin dan memperjuangkan nasib bangsanya?


Institusi MB/CM dengan PM sudah tentu jauh bezanya. Takkan tak tahu benda yang simple Senapang Patah?Patah sungguh akalmu! PM seluruh Malaysia. CM/MB negeri. Apatah lagi Malaysia hendak dipimpin oleh pengkianat agama bangsa dan negara macam KHAIRY JAMALUDDIN ni, HANUCURR MALAYSIA!!! Membeli pencalonan dan undi untuk jwtn Ketua Pemuda Malaysia sehingga ratusan ribu ringgit... Habis Malaysia bungkus! Yang hidup Senapang Patah saja sebab Senapang Patah kroninya. Rakyat semua mati. Jadi menantu paklah ahbis campur tangan tender2 kerajaan dari Perlis sampai Sabah..

KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
KJ PENGKIANAT BANGSA!!!!!
(JOM RAMAI2 suarakan BOIKOT TERHADAP KJ!!!)

TOLONG JAWAP SEMUA SOALAN SAYA DALAM LIST KENAPA KJ X LAYAK JD KP MALAYSIA!!!!

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More