Sunday, August 23, 2009

Nik Aziz pemegang kunci pintu ke syurga ?


Nik Aziz mahu saman media kerana katanya memetik ulasan yang salah dari apa yang beliau katakan. Katanya, Ahli UMNO dan Penyokong UMNO adalah dua perkataan berbeza." Inilah yang kita katakana, apabila seorang manusia yang tahu dirinya membuat salah namun mahu menyalahkan pula apa yang dibuat. Betul ke tidak Nik Aziz ini. Kalau dia kata Penyokong UMNO dan bukan ahli UMNO yang tidak masuk syurga, kerana mengamalkan Islam Palestin, bermakna adalah Objek yang bernama manusia yang di maksudkan oleh Nik Aziz itu.



Sama juga apabila Nik Aziz mengelirukan kes khalwat Mat Sabu, apa juga number biliknya, yang pasti dalam satu bilik yang diserbu itu ada Mat Sabu berdua dugaan dengan isteri sahabatnya tetapi di Selamatkan oleh Nik Aziz dengan mengelirukan Number bilik. Mungkin ramai yang sudah malas nak layan orang tua ini yang sentiasa mahu mengalirkan orang lain dan yang sentiasa memilih sendiri siapa yang masuk syurga dan siapa yang tidak masuk syurga.

Cara mereka masuk syurga sama la seperti anugerah bintang yang di perkenankan oleh Nik Aziz dalam mempersembahkan bintang kebesaran negeri Kelantan. Kalau beliau merasakan, Lim Kit Siang boleh masuk syurga, beliau akan cipta satu fatwa yang membolehkan mereka ini masuk syurga, Sesiapa yang berimamkan Anwar Ibrahim dalam solat mereka juga antara mereka yang akan menjadi penghuni syurga. Syurga sudah menjadi seperti satu permainan dan barangan anugerah, Nik Aziz boleh tentukan siapa yang masuk dan siapa yang tidak layak masuk syurga.

Penyokong UMNO, tak boleh, bagaimana pula dengan ahli ? yang ini tidak pula dinyatakan oleh Nik Aziz apabila peguamnya mahu menyaman media. Mulanya mereka mahu menutup juga kesilapan dengan mencabar media mendedahkan lantas media dedahkan , mereka pusing pula kata -kata dari ahli kepada penyokong. Nik Aziz terlalu banyak menggafirkan umat Islam, meletakkan mereka di neraka sesuka hati beliau saja. Apakah Nik Aziz masih tidak insaf dan sedar atau langsung tidak merasa takut dengan fatwa fatwa beliau yang boleh menyonsangkan pemikiran umat Islam.

Beliau mengatakan UMNO adalah sebuah parti sekular yang mengasingkan agama dan parti politik dan dengan itu masyarakat yang mengasingkan Iman dari agama tidak boleh masuk Syurga. Bagaimana pula dengan Pas dan politik? Adakah PAS menyatukan Parti politik gabungan mereka PKR dan DAP dengan agama serta iman? Apakah mereka yang menganut agama PAS dan PKR serta DAP akan masuk syurga? Keranan menurut Nii Aziz, gabungan mereka DAP dan PAS adalah sebuah parti yang berlandaskan agama dan Iman. Takebeer.................

KPMU

Lain-lain berita HANGAT!



Exco Kedah keluar PKR, sokong PM
ADUN Lunas, Mohd Radzhi Salleh bertindak keluar PKR dalam satu sidang media mengejut di sebuah hotel di Kuala Lumpur hari ini dan menyatakan sokongan kepada kepemimpinan Datuk Seri Najib Razak.Beliau, yang juga exco pelancongan Kedah, dilaporkan mengisytiharkan sebagai ADUN bebas tetapi tidak akan melepaskan portfolio ahli majlis mesyuarat kerajaan.

Perlu dibaca >>RADZHI TERKELUAR DARI SENARAI SYURGA NIK AZIZ - PAS SEMAKIN BERCELARU, PRESIDEN PAS KIAN TERSISIH



Perlu dibaca >> SOALAH CEPU MAS, PKR DAN DAP KE SYORGA ATAU NERAKA.?

Perlu dibaca >>Nik Aziz – bidas UMNO, desak ADUN Galas letak jawatan

Perlu dibaca >>N11 Permatang Pasir: Yusri rasa bersalah dan 'akui" diguna PR burukkan Rohaizat



Perlu dibaca >>Kes Liwat Dato' Seri Anwar Ibrahim, Tiada Bukti Kukuh - Dakwa Peguam Bela.

Video Pengakuan & Pendedahan Salleh Man Makan Duit! Blogger Sahut Cabaran Mujahid!



17 comments:

Anonymous said...

Haramjadah!!!

taubatlah org2 PAS sebelum terlambat!

Jgn takebeer! yumseng saje!

X-FILE MAT SABU said...

Nak tanya Mat Sabu, apa kejadah bini orang datang hantar ubat kamu yang tertinggal dalam bilik, kalau nak kasi pun takkan tak boleh telifon dan jumpa kat lobi atau suruh bell boy hantar, Mana ada syok kalau bell boy hantar. Sungguh memalukan bangsa. Tetapi kerana Nik Aziz Menteri besar Kelantan yang merupakan pembubar fatwa mengikut cita rasa beliau sendiri dan Mat Sabu akhirnya terlepas walaupun sudah nyata dan jelas bahawa Mat Sabu berdua duan dalam bilik. Fatwa Nik Aziz jika kita menuduh salah nombor bilik. maka kedudukan berdua duan dalam bilik dengan ISTERI orang adalah sah, Tak Salahhhhhh………

Yang hairan, akhirnya isteri Mat Sabu sekarang bernama Norma…. ahak ahak……….. Sendiri mahu ingatlah. Pembaca budiman semuanya sudah boleh berfikir dengan matang. Apakah hukumnya kalau berdua duaan di dalam bilik, Tak kira lah bilik nombor berapa pun.

TokMudim said...

Setuju dengan Pejuang Cyber
Calon songlap UMNO dah tak songlap lagi...dah jadi calon bersih...terpaksa belanja lebih untuk beli sokongan....UMNO Ngok.

PEJUANG CYBER said...

HA HA HA HA...

SERONOK JUGA BILA ADA PELAWAK PR KAT DLM BLOG NI!! TERUSKAN MENYONGLAP DUIT MASJID PERMATANG PASIR

KALAU TAK CUKUP LAGI SURUH TOYOL MUJAHID & SALEH MAN SONGLAP LEBIH LAGI DR RM 60,000.00

TAKEBEER TERKEBIL KEBIL

YANG GAMBI said...

Salam,

tak mengapa PC, kalau UMNO dituduh membeli sokongan, sekurang-kurangnya rakyat merasa, bukan macam PAS, mintak dengan rakyat derma jihad, buat muntah kedarah perut sendiri, tak cukup duit tabung Masjid pun dia orang bantai..... inilah 'penyamun tarbus'...

Anonymous said...

NIK AZIZ KAKI PUTAR BELIT

INILAH AGAMA YANG TELAH DIPUTAR OLEH JAGUH POLITIK.

AKU BENCI MANUSIA MENGGUNA AGAMA UNTUK POLITIK.

MARILAH KEMBALI KEPADA RISALAH AL-QURAN DAN SUNAH NABI.

BARTAUBATLAH NIK AZIZ.
JANGAN MENCARI HELAH POLITIK UNTUK MEMBELIT DIRI SENDIRI.

paklangmat said...

Sekarang pun PR makin mendapat tempat dihati rakyat..kerana ada segelintir pemimpin BN yang
berebut nak jadi pemimpin semata2 nampak peluang untuk besarkan tembolok..lepas kenyang
tak fikir sgt hal rakyat marhean..

Menjelang PRU ke 13 nanti barangkali kerusi PR kat parlimen akan bertambah kalau pun tak
dapat memerintah.

Golongan muda pun dah semakin jauh dari BN. yang tinggal pun mereka yang dapat habuan.

Agaknye kalau BN memerintah, 20 tahun lagi anak2 kita dah tak pandai nak berbahasa melayu lagi, jatidiri mula hilang, bila hiburan mula bermaharajalela. Tengok le kat TV terutama TV3. Siapa yang terlibat,nyanyi lompat sana, lompat sini, jawabnye MELAYU!

Anonymous said...

Bodo la paklangMat

Semasa himpunan ISA sape yg terhegeh2 klr tunjuk perasaan? ada kaum cina atau kaum india klr tunjuk perasaan? so org melayu jgn jd bodo!

Anonymous said...

Jangan silap, rakyat tak menolak UMNO atau BN, yang di tolak adalah dasar dan perjuangan parti itu. Jika pemimpin dan ahlinya kembali kepada Islam yang ’sebenarnya’, Tok Guru Nik Aziz pun akan sokongnya. Kalaulah Tok Guru dah sokong orang lain apa lagi. Oleh itu bertaubatlah dan kembali kepada ajaran Islam yang sebenarnya.

Anonymous said...

Jin pun dah masuk Islam, bila BN nak buat hukum Islam. 52 tahun merdeka, lemahnya UMNO. Biar PR pula yg laksanakan

http://www.ziddu.com/download/6161429/JinMasukIslam

kerisLekuk7 said...

sembang p sembang mai...orang melayu juga bergaduh..orang melayu juga berpecah...angkara nak merebut kedudukan dan pengaruh..kekalkan apa yang 'asal' pun dah senang, soal ke syurga adalah diri sendiri bukan orang lain boleh menentukannnya. subhanallah..

PEJUANG CYBER said...

Pas Tidak Harus disokong – Bukan Parti Alternatif Umat Islam dan Melayu

PAS memperalatkan Islam

Kerana mengunakan islamlah PAS bertahan sampai hari ini- hidup mati selama mana orang masih keliru dengan tipu helah PAS. Meletak sama taraf Agama dengan parti adalah perbuatan syirik. UMNO memperalatkan parti untuk Islam, PAS memperalat Islam untuk parti.

UMNO ALAT PARTI UNTUK ISLAM
PAS ALAT ISLAM UNTUK PARTI

Ingatlah;

Islam agama yang paling tinggi tidak ada yang lebih tinggi dan mulia darinya…

SALAM HURMAT...

TokMudim said...

Setuju dengan Pejuang Cyber
UMNO gagal menyatu-padu bangsa Melayu setelah 52 tahun memegang kuasa....malah UMNO telah mengkhianati dan menghancur Bangsa Melayu itu sendiri...diharap pengundi Permatang Pasir tidak lagi ditipu...cukup 52 tahun ditipu UMNO.

SPARK said...

Pemimpin PAS tiada rasa malu menggunakan nama ulama tapi sering kali menipu rakyat. Ini kerana pada hakikatnya mereka sedar dan mengetahui bahawa pada zaman keagungan empayar-empayar Islam dulu, orang Islam tidak sahaja menghafal al-Quran dan hadis, belajar tauhid dan belajar fikah tetapi mereka juga belajar sains, matematik, falsafah dan lain-lain ilmu dunia. Dengan cara itu mereka menjadi kuasa besar yang menguasai dunia pada zaman dulu.


Begitu juga dengan ulama-ulama pada zaman dulu bukan sahaja mengetahui ilmu fikah, tauhid dan lain-lain ilmu agama semata-mata, tetapi mereka juga mengetahui ilmu-ilmu dunia yang lain. Maka dengan itu ada antara ulama-ulama zaman dulu yang merupakan ahli perniagaan, doktor (bukan bomoh jampi), saintis, pembuat barang-barang dan lain-lain.

SPARK said...

Rakyat seharusnya sedar bahawa para ulama PAS yang mendakwa diri mereka mengutamakan pembangunan akhirat itu sebenarnya mereka juga cintakan dunia kerana mereka kaya raya belaka. Contohnya kereta dan rumah mereka dan pendapatan "belakang" mereka. Dulu mereka miskin dan kini mereka kaya seperti ahli politik lain juga. Apa faedahnya mereka menjadi kaya jika betul mereka mengutamakan pembangunan akhirat terutama yang telah tua-tua itu?

Ada yang menjadi kaya secepat kilat seolah-olah mereka mendapat harta karun. Apakah betul pembangunan akhirat yang mereka laung-laungkan selama ini? Cara memomok-momokkan pembangunan akhirat oleh PAS adalah bertujuan untuk menuduh kerajaan dengan terang-terang menolak tidak mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini.

Ketika terlalu ghairah mereka bukan sahaja menuduh kerajaan tidak mahu melaksanakan hukum hudud, tetapi menuduh kerajaan juga tidak mahu melaksanakan hukum Islam secara keseluruhannya. Namun yang pasti PAS lah yang sebenarnya yang menolak tidak mahu melaksanakan hukum hudud kerana ia menolak pendidikan dan pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan dan dituduh sebagai sekular dan tidak Islamik.

Hakikatnya pendidikan dan pembangunan adalah merupakan di antara persiapan-persiapan awal yang diperlukan untuk melaksanakan ajaran Islam yang bersifat hukum hakam termasuklah hudud. Maka oleh kerana PAS tidak mengiktiraf pendidikan dan pembangunan, bererti ia sendiri yang menolak pelaksanaan hukum hudud atau sekurang-kurangnya meletakkan halangan supaya tidak melaksanakannya.

PAS menganggap pendidikan yang seimbang antara dunia dan agama seperti yang dilaksanakan oleh kerajaan sebagai sekular. Bagi PAS, pendidikan mestilah pendidikan agama sahaja yang dianggap pendidikan yang Islamik. Dengan itu tidak hairanlah jika ada ustaz dan ulama PAS sering mengulit para pengikut dan penyokong mereka dengan dendangan? PAS mengutamakan pembangunan akhirat daripada pembangunan duniawi yang dilaksanakan oleh kerajaan?

Sekarang siapa yang tidak Islam iaitu tidak menuntut atau berusaha ke arah jalan yang sebenar-benarnya untuk membangunkan Islam dan seterusnya melaksanakan hukum Allah?

Anonymous said...

yah hidup umno….PR pengkianat bangsa lagi2 si anwar tu…kasi kuburkn PR

SPARK said...

DIA menggelar dirinya Ulama. Orang ramai menggelarnya Tok Guru. PAS pula mengakui dia sebagai Tok Guru dan Ulama. Sudah berabad Tok Guru menjadi Menteri Besar Kelantan.

Sebagai Menteri Besar, dia tidak dapat lari daripada bertindak secara politik dan mentadbir negeri ikut selera dan keupayaan sendiri.


Sebenarnya banyak rahsia pembohongan yang sengaja diputar belitkan oleh Tok Guru Nik Aziz Nik Mat, baik dari segi tutur kata, tindak-tanduk, pandangan dan pendapat yang secara terang-terangan tidak mencerminkan keperibadiannya sebagai "Ulama dan Tok Guru", yang menjadi idola kepada perjuangan menegakkan sebuah pemerintah Islam di Malaysia.

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More