Friday, August 21, 2009

Permatang Pasir : Siapa bohong Siapa?


Pilihan raya kecil Permatang Pasir, Rohaizat Othman Barisan Nasional, 38, yang merupakan Setiausaha Umno Bahagian Permatang Pauh, akan berdepan dengan Pesuruhjaya Pas Negeri, Mohd Salleh Man, 52.

Apabila krisis ini bermula, mula timbul geng Mat KAPOR buat pendedah@pembohongan... Gang upahan Mat KAPOR cuba mencari ruang menghentam kepimpinan Barisan Nasional dan cubaan menjatuhkan dan menggugat kedudukan calon BN ini, Rohaizat. Selanjutnya sila baca disini…


KES SONGLAP DUIT, Mujahid buat lawak pandai pulak minta bukti dan jadi anak jantan kepada blogger, rasanya Mujahid tak cukup jantan lagi agaknya... Jelas yang menyertai PAS dari kalangan tokoh-tokoh terkenal terdiri dari yang ada masalah peribadi dengan pemimpin UMNO dan kerajaan, bukan kerana dasar parti. Kemasukan mereka dalam PAS adalah kerana balas dendam atau tidak ada tempat dalam UMNO, rujuk kes orang yang bergelar Datuk yang masuk PAS. Kes yang ni lagi parah, RM600,000 Beb???? Sila baca


Berdasarkan tinjauan dan maklumat yang diperolehi, pengundi Permatang Pasir tidak mahu lagi menyokong parti yang menjadi boneka kepada DAP. Jika mereka mengundi calon PAS pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir bermakna mereka mengundi DAP. Pemimpin Pas hanya diperguna untuk jadi boneka mereka (DAP) sahaja.

Dulu mereka bagi peluang kepada DAP, Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR), kalau undi calon Pas, yang meraih keuntungan adalah DAP,. Pembangkang tak boleh hidup tanpa ehsan BN. Kalau kerajaan BN yang ada tidak kuat, tak stabil, lingkup habis pembangkang. Yang jaga rakyat ialah kerajaan BN. Mereka hanya tenggek pada BN.



PAS lebih suka kepada DAP yang merupakan musuh Melayu. Hal ini amat ketara dari dulu sampai kini dan selamanya. Masih teringat lagi Hj. Hadi bersekongkol dengan Lim kit Siang dalam tunjuk perasaan Bersih, mansuhkan ISA. Apa dah jadi sampai sekarang berkasih lagi.



Sepanjang masa pemimpin PAS mencari salah orang untuk dikeji cerca. Setiap saat dan ketika apa yang UMNO/ Kerajaan buat semuanya tidak betul. Ada saja yang ditaawil supaya yang baik dari UMNO menjadi jahat.

Bila PAS menang pilihanraya Malaikat tolong, bila kalah, UMNO tipu!



Undi PAS Masuk Syurga!

Isu syurga neraka bukan merupakan perkara baru yang dimainkan PAS apabila berlaku pilihan raya baik pilihan raya kecil mahupun pilihan raya umum. Pemimpin PAS khususnya Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah antara yang paling kerap membuat kenyataan tersebut. Namun malangnya status Tok Guru yang diberikan kepadanya seolah-olah menjadi lesen untuk beliau terus membuat kenyataan yang mengguris hati umat Islam khususnya ahli-ahli dan penyokong UMNO. Walaupun pelbagai rintihan dan teguran dibuat, Nik Aziz tidak pernah berusaha untuk meperbetulkan keadaan jauh sekali meminta maaf.

Dulu PAS bercakap nak jalankan hukum Allah bila dah memerintah mula banyak helah, baru tahu betapa susahnya memerintah, nak khabar apa lagi kepada rakyat; isu kurang, hujah tak dok, naik jadi macam orang gila, bertempek sorak tengah jalan, siang malam nak buat rusuhan. PAS doh tak sebut lagi nak jalankan hokum Allah. Allah pun dia kecek (tipu)

Ingatlah;
Allah SWT menyeru kearah kesejahteraan
Maksud al quran
Ayat 15, Surah Yunus
Masuk Islamlah kamu semoga kamu selamat sejahtera
Maksud hadis.


Pengundi Permatang Pasir perlu berfikir dengan matang untuk memilih wakil rakyat mereka memandangkan kerajaan negeri turut bergantung kepada bantuan kerajaan pusat. Sudah tiba masanya pengundi Permatang Pasir berubah...



Mereka akan undi BN!!! Don't Worry....

15 comments:

Anonymous said...

Mudahnya nak masuk syurga, pangkah PAS jer comfom masuk syurga. Apa da nick Ajis nih? Agak-agak la tok!

Anonymous said...

TV3 malam ini menyiarkan rakaman audio Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika sidang akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos lalu.

Berikut ialah transkrip rakaman audio yang disiarkan oleh Buletin Utama:

‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.

‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’’

nalapambu said...

UMNO memang 100% tiada harapan di Permatang Pasir. Untuk mengelak kan dari malu mereka telah meletak kan seorang calun yang ada masalah. Perkara ini memang dibuat secara kebetulan.

Perbuatan ini se mata2 untuk menutup malu bahawa UMNO sudah tidak di terima oleh rakyat.

Calun yang akan kalah dan pasti kalah ini akan dijadikan alasan - "UMNO kalah kerana salah pilih calun".

PEJUANG CYBER said...

SALAM HURMAT SAHABAT...

PILIHAN UMNO MELETAKAN CALUNNYA DIPERMATANG PASIR ADALAH PILIHAN YANG TEPAT.... KALAH ATAU MENANG, ADAT PERTANDINGAN... YANG PENTING BARISAN NASIONAL AKAN MEROBEK ROBEK!! DAN GEMPUR TETAP GEMPUR PAKATAN RAKYAT!!! MEYERAH KALAH BUKAN PRISIP BARISAN NASIONAL!!!

TAKEABEER!!! TEKEBIR KEBIR!!!!!

oyabun said...

Dey Macha NallaPambu@NallaUlar..vanakam..nal lema irekiriya..rumbe nalerekik..

Tak payahlah nak berbangga sangat dengan PR yang kamu puja-puja tu..Macha Pambu. Kenapa tak berani turun ke Permatang Pasir..jangan nak jadi ular, sembur sana-sembur sini..kotor la macha mau kasi basuh..kalau nak menang sangat atau kemaruk sangat, berkempen lah dengan cara yang baik..Macha Pambu.

SAHH ! taburan duit palsu yang turun seiring dengan hujan rintik2 kelmarin adalah hasil usaha terdesak pencacai2 Pas yang sangat memerlukan kemenangan di DUN N11 Permatang Pasir.

Tengok lah Macha...Siasatan telah dibuat dan mendapati semua rumah yang diselitkan duit pal...su tersebut adalah terdiri dari penyokong 'totok' Pas. Dan kawasan itu adalah markas utama Pas di kawasan Permatang Pasir.,.macamni ka mau menang Macha..please la macha..

Wokey lah Macha..tak mau pining kapla..kalau Macha rasa mau pigi itu "sorga", Latuk Nick Najis sudah tunggu sama Macha...tapi itu
Passport Sinaran Kegemilangan jangan kasi lupa Macha.. sana atas nanti mau kena nyanyi la Macha...nanti kita SMS sama Macha la..wokey...Rumbe nandri la Macha..

TokMudim said...

Sokong Pejuang Cyber

Kita robek-robekkan mereka.


Calon BN adalah calon terbaik UMNO....kah...kah...kah

Songlap, Tipu , rasuah amalan biasa.

Hidup UMNO parti rasuah.

TEPU said...

Tok mudim dah sunat ke belom?

sokong tok mudim nanti pak nuar boleh tolong robek-robek lubang pungkok tok mudin, depan belakang semua bole.. kah kah kah

Pakatan Rakyat Parti depan belakang semua boleh..
tepu tepu tepu...

Media Cyber said...

tak ada ruginya penduduk permatang pasir undi calon barisan nasional. mereka juga yang akan menerima faedah. Bukannya seperti kerajaan lembik Lim Guan eng. Kalau pas menang pun, sejauh mana mereka mampu bersuara? dapatkah 1 kerusi pas di penang menarik perhatian Lim Guan eng yang gila kuasa tu? tak dapat!

lebih baik undi calon barisan nasional!

Anonymous said...

UMNO menang pun tak guna,jadi pembangkang saja.Nanti habis duit penoreh getah kena songlap..hahaha

Anonymous said...

Majlis fatwa dah kata penyokong Pas takleh masuk syurga..Orang umno saja boleh.Jom sokong umno

XPASS said...

UNDILAH PAS, SUPAYA PAS MENANG DAN SEMAKIN MUDAH DIPERBODOH, DIBALACI, DIBARUAKAN OLEH DAP KAFIR HARBI LAKNATULLAH! DAP ANTI MELAYU DAN PASTI ANTI ISLAM! UNDILAH PAS, DAP YANG AKAN BERSORAK MENANG!

Anonymous said...

UNDILAH UMNO BALACI YAHUDI..LEMBU SINGAPORE..
PEROMPAK HARTA RAKYAT..
UNDILAH UMNO PENIPU MELAYU

Anonymous said...

Untuk pengetahuan semua Rakyat Malaysia, Kerajaan Kesultanan Perak Darul Ridzuan telah memerintah Perak beratus tahun lamanya. Kerajaan Politik Pengkhianat Rakyat ( PR ) baru aje memerintah 11 bulan aje sudah merasa bongkak dan sombong diri. Kepada Penghianat Melayu sedar lah anda telah menjadi kuda tunggangan DAP untuk melihat Umat Melayu berpecah belah sesama sendiri.
Mereka ingin melihat Melayu merempat di Tanah Air sendiri ( Tanah Melayu ).

Allah Maha Besar,

Daulat Tuanku.

firemansamrung said...

Insan yang ada jati diri dan harga diri pasti tidak sanggup menggadaikan maruah dan martabat diri, bangsa atau agamanya semata-mata untuk mengejar sesuatu matlamat atau habuan. Namun ia bukanlah mustahil berlaku. Kejayaan tentera penjajah di Iraq, Palestin dan Afghanistan adalah antara bukti terbaik bagaimana manusia sanggup menggadaikan maruah bangsa dan bersekongkol dengan penjajah asalkan penjajah mampu memberikan mereka kedudukan dan kesenangan.

Dalam konteks tempatan, perkara sama telah (era kolonisasi), sedang (March 2008) dan akan terus berlaku (PRU akan datang). Kenapa? Ini kerana manusia yang pada awalnya kuat berpegang kepada prinsip persaingan sihat dan budiman tetapi setelah menempuh kegagalan yang berulang kali, maka timbullah rasa kecewa, marah dan hilang sabar.

Apabila keinginan untuk menang semakin memuncak, mereka yang kecewa ini sanggup melakukan apa saja termasuk menggadaikan maruah dan harga diri dengan harapan ‘pengorbanan negatif’ mereka itu mampu membawa mereka ke Putrajaya. Nah! Siapa yang tidak bergembira apabila dapat melihat mercutanda Putajaya (meskipun sekadar dari pinggiran) buat pertama kalinya setelah usaha-usaha terdahulu menemui kegagalan?

Kegembiraan yang terpancar di muka mereka saja sudah cukup memperlihatkan betapa mereka tidak pernah terfikir tetang kerugian yang dialami (maruah yang tercemar dan harga diri merundum) kerana semua itu tenggelam ditelan dek arus kemeriahan dan euforia yang berpanjangan susulan kejayaan yang tidak diduga.

Meskipun matlamat tertinggi belum tercapai tetapi oleh kerana berasakan matlamat tadi begitu hampir dicapai, makanya kalau diberikan dua pilihan, pertama ‘pulang kepangkal jalan’ — tidak akan lagi menggadaikan maruah dan harga diri sebaliknya mengambil pendekatan asal iaitu bersaing secra budiman; kedua, meneruskan kaedah tidak bermaruah, lalu apakah pilihan mereka?

Kalau kembali ke pangkal jalan adalah bukan opsyennya, yang mana sebahagiannya mungkin kerana tidak ada pihak ketiga (tidak ada kepentingan) yang mampu membangkitkan kesedaran serta memberi dorongan untuk mereka berbuat demikian itu, dan kalaulah pilihan yang mereka ambil adalah pilihan kedua, makanya, persoalannya, apakah akan ada lebih banyak maruah dan harga diri yang akan dikorbankan demi mendapatkan lebih banyak kejayaan?

Berdasarkan permainan ‘tarik tali’ dalam PR yang kerap berkesudahan dengan DAP dipihak yang menang dan Pas dan PKR dipihak yang mengalah, dan kalau sekiranya sejarah era Pak Kaduk dijadikan renungan, maka tidak mustahil memori pahit Pak Kaduk kehilangan kampungnya meskipun ayam sabungnya menang akan berulang lagi!

berani berubah bkn jd pak turut said...

UMNO xsalah,UMNO hanya nama saja,yg salah org yg menerajui bahagian tmpt masing2..
dana xsampai bkn slh UMNO..
ak tggu da 31 thn bru ak aktif dlm UMNO aku nk tgk sndiri jln ceritanya..baru ak tau sapa yg slh sapa yg benar.kerana mrhkan nyamuk kelabu dibakar.itu je ungkapan yg leh dibagi pd PAS.
lau da melayu tu berani nape xjoin UMNO jatuhkan org yg xleh wat keja
mcm ak wat sekarang...ak jd pembangkang dlm UMNO..bangkang yg bernas bkn melulu je mcm PAS.ckp xserupa bikin..kata lain wat lain..
ilmu agama ak xtggi tp ak boleh nilai mana yg diajar oleh ustaz,org tua ak baik buruk nya..
1 je ak ckp..lau islam tulen nape maen politik,nape mau mengata,fitnah org gak nape xtumpu pada ajaran agama saje..

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More