Wednesday, August 19, 2009

[Video Update] Sendiri Mau Ingat Brader!!!


Kami blogger menyokong 1Malaysia...

Demi masa manusia sentiasa berada di dalam kerugian melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh.Masih adakah mereka yang mengaku sebagai pejuang agama yang beramal soleh bertaraf mukminin, muklisin atau sekadar yang bertopengkan islam?

Setiap manusia pasti akan sakit, akan menjadi tua dan akhirnya akan mati. Dunia ini tempat kita tumpang lalu menuju ke akhirat yang kekal. Harimau mati meningalkan belang, manusia mati meninggalkan nama. Nama yang bagaimana?

Bro Jinggo? Panglima Perang Cyber? Abg Tuah? RBF? Pejuangbangsa? Taminsari? Gomo? Ore Oyabun? GAP? Pisau? Wenger J Khairy? Sakmongkol? Medan Info? TM? Perak Bangkit? Yop Perak? Demang? Roshatika? Dll sahabat blogger yang berjuang siang dan malam untuk memastikan galaksi alam maya ini dikuasai sepenuhnya oleh blogger PRO KERAJAAN, PRO BN!

Atau Nama seperti ini ParpuKari?


Komen ParpuKari didalam blog mayakhairy

Artikel ParpuKari : SANG PENJILAT & PENCACAI HARAMJADAH!

Tahniah ParpuKari kerana anda telah berusaha sedaya upaya anda untuk memecah belahkan perpaduan bloggers di alam maya ini!!! Anda juga berjaya memalukan diri anda sendiri, TAHNIAH!!!

Sehingga hari ini saya pelik dan tertanya-tanya? Apakah perjuangan yang anda perjuangkan selama ini? Nama? Duit atau gile glame?

Kami tak mulakan percakaran ini!!! Kami mempertahankan hak kami!!! Sendiri Mau Ingat Brader!!!




Nak bercerita sedikit dengan ParpuKari…. Brader? Persidangan umno dah BERAKHIR!!! Janganlah nak merosakkan nama umno kerana dendam kau yang belum berakhir itu!!! MATANGLAH SIKIT BEB!!!




Yang menang tidak menang semua, yang kalah tidak kalah semua.

Walaupun KJ bertanding atas slogan Setiakawan, ada Berani Berubah slogan dibawa oleh Datuk Mukhriz Mahathir dan Pemuda Berani oleh Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, kita sebenarnya berani menuntut perubahan demi setiakawan Pemuda UMNO!!!

Dalam kepimpinan Pemuda baru ini, ada Berani Berubah, jadi saya rayu supaya Berani Berubah berdiri bersama KJ untuk berdepan dengan kubu-kubu pembangkang pada pilihan raya kecil ini Permatang Pasir.

Kepada Pemuda Berani, apabila pikul amanah seperti mana kata Timbalan Presiden Datuk Seri Najib Tun Razak, kalau tidak berubah, kita rebah, maka tuan-tuan kita kena bersama-sama.

Kepada Pemuda Setiakawan para penyokong setiakawan:

Satu ketika dulu ada yang tulis kata KJ tidak ada masa depan tanpa Yang Amat Berhormat Perdana Menteri (bapa mertuanya)...habis, pencalonan yang diterima KJ nyawa-nyawa ikan.

Bila KJ turun ke bawah, arus menentang kata mereka tapi KJ kembali kepada asas perjuangan, kalau tidak kerana Setiakawan, lama dah kita tinggalkan UMNO.

Impian Bro Jinggo mahu melihat Melayu Bersatu!!! MELAYU PERLU BERSATU

Kerana ParpuKari tidak menghurmati blogger sesama blogger, Identiti ParpuKari dibongkarkan oleh RaksasaBN!!! Peringatan!!! Jangan terlalu taksub atau pentingkan diri sendiri beb! Saya baru menerima masej dari kumpulan Raksasabn, mereka akan terus menerus membongkarkan MAKLUMAT mengenai ParpuKari satu persatu! Kerana itu adalah pilihan ParpuKari! Sendiri Mau Ingat La Beb!
It is I, Raksasabn



Lagu untuk ParpuKari aka House PK dan Rakan-rakannya...

11 comments:

Anonymous said...

Hah satu pendedahan yg eklusif, Parpu seharusnya menghormasti rakan seperjuangannya, bukan bunuh kawan! Tindakan yang diambil oleh Raksasabn adalah betul dan tepat. Saya menyokong pihak tuan

Azman said...

Saya mencadangkan para pengkritik yang ingin memberi komen perlu lebih bijak dan menghormati blogger. Pengkritik seperti 'Rasa Sayang' menggunakan bahasa yang kasar dan tidak membina. Tidak salah jika ingin mengkritik dan memberi komen tetapi perlu menulis dalam bahasa dan prosa yang sesuai, barulah kita dapat mendapat satu penyelesaian dalam perbincangan.

Anonymous said...

konek parpukri kecik jer

Anonymous said...

Apa yg PK nak bikin kecoh ah!! org lain dah berjuang bertahun2.. PK br kenal dunia cyber dah kecoh stu dunia apasal? Org lain pon x kecoh pon? Ada apa-apa ker PK? jgn2 PK ni tali barut PR????????

Abg Halim said...

prokhairy.com hits 162,504
dulu mana ada wadget olowwer ni... skrg ni jer baru ada! tak hairanlah.. yg penting maklumat sampai dgn baik dan berkesan.

Prokj wujud kerana mereka membela KJ, pada waktu itu puak anti KJ sedang menganas di alam cyber ni, sehingga hr ini masih ada lg puak anti KJ.

Bak kata org, klu kita tgk org melayu kita kena sepak terajang kat tgh jln raya, takkan nak tenguk jer kot. (x tahu la parpu...)

pikir2kanlah.... KJ pemimpin umno bukannya pemimpin Pakatan Pembangkang!!! saya percaya BJ x membela kepada satu individu sahaja! dia dah lama blogging! Sapa tahu BJ pun pernah buka blog utk MB Perak? BJ pon pernah buka blog untuk mematahkan serangan pembangkang? BJ pon pernah mempertahankan DS Najib? Muhiyidin? Pak Lah? BJ pon pernah pertahankan pemuda Selangor? Tp dia x nak heboh satu dunia?

Nak heboh untuk apa? Wang ringgit? itu bukan prinsip BJ!!!

Saya kenal dia dah lama, BJ hanya seorang web master... punca rezekinya hanya cukup-cukup makan.

Rakan-rakan yg rapat dgn BJ sahaja tahu bagaimana kedudukan BJ!

wassalam...

Dollah said...

TOLONG DEDAH DAN BONGKAR IDENTITI PARPU. BIAR AKU BOLEH LETAK GAMBAR DIA DALAM LAMAN BLOG TERATAS

Bro Jinggo said...

Salam Perjuangan….

Kata Khairy, dia berpegang pd prinsip yg diamalkan oleh Pak Lah. Apa pun terjadi, dia tidak akan meninggalkan umno. Suatu masa dahulu, ketika tersingkir, Pak Lah pernah dijauhi oleh kawan-kawannya sendiri- ahli umno. Mereka sendiri tidak menyangka dia kemudiannya melonjak naik semula sehingga ke kerusi nombor satu dalam kerajaan dan parti. Kalau Pak Lah boleh melalui semua itu, KJ juga tentu boleh. Dia masih muda dan peluangnya masih luas terbuka.

Orang muda dimana2 pun sama. Mereka memerlukan idola dalam apa juga cabang kehidupan. Dalam perjuangan, mereka memerlukan hero- seorg yg berani dan lantang. Suara mereka diminati dan ditagihi generasi muda zaman kini.

Terus terang disini saya katakan bahawa Khairy Jamaluddin adalah Idola saya!

Kpd ParpuKari, Maya Khairy, Piggy, Mantra… Saya tak kisah kalau anda semua nak lanyak saya! Tetapi saya perlukan sesuatu yg begitu kuat lagi!

Hentaman anda semua tidak cukup kuat untuk merobek saya dan ianya langsung tidak menjejaskan pendirian saya utk menyokong KJ! Tolong bg lg…. lagi dan lagi!!!!

Bro Jinggo said...

Salam Perjuangan...

Dalam perjuangan kita perlu semangat dan azam. Dalam semangat kita perlu ada cita-cita. Tanpa cita-cita kita tidak akan ada matlamat. Hari ini kita rasa kita gagah kerana kehebatan orang terdahulu yang menghadiahkan satu pusaka cukup bernilai kepada kita. Namun hari ini juga kita terleka dan akhirnya kita semakin tertindas dan ditindas tanpa kita sedari. Ke mana arah yang sepatutnya dituju, mana arah yang menjadi penentu perjuangan orang-orang Melayu?

Barangkali sudah tiba masanya untuk semua pemimpin politik Melayu bersama-sama memikirkan mengenai survival orang Melayu dengan mengambil pendekatan merentasi sempadan politik yang selama ini telah menjadi pemisah kepada penyatuan bangsa. Percayalah, hari ini sebagai anak bangsa melayu yang hidup di bumi bertuah Malaysia ini kita harus berani untuk terus menjulang warisan pusaka bangsa. Biar ditentang apa jua jangan sesekali kita berpatah, ingatlah jangan kerana kita disergah kita terus melatah. Orang sekeliling ingin melihat dimana letaknya jati diri anak melayu.

Apakah kita ingin ditertawakan oleh orang lain yang sememangnya ingin melihat kita melatah bila disergah. Tiada kemerdekaan tak mungkin dapat kita kecapi segala kejayaan yang kita genggam bersama. Biarpun kejayaan individu yang dilakar atas usaha sendiri mahupun kejayaan kumpulan-kumpulan tertentu. Tanpa satu kebebasan yang mutlak sudah pasti apa yang ingin dilaksanakan mendapat tentangan yang amat memeritkan.

Tahun 2008 adalah tahun ke 62 bagi UMNO, antara mesej utama yang ditekankan oleh pucuk pimpinan UMNO, tidak lain tidak bukan adalah bersatu memperkukuhkan parti keramat orang Melayu itu. Ia telah dizahirkan dengan istilah muafaakat, integriti, bersama, berpadu, bersetia, rapatkan barisan dan bermacam-macam lagi yang ditegaskan oleh barisan hadapan kepimpinan UMNO yang berhimpun di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bersama 3,000 ahlinya. Begitu juga dengan lagu baru UMNO yang dinyanyikan buat pertama kalinya pada majlis itu, ia menyorot mesej perpaduan yang amat ketara melalui setiap baris lirik ciptaan Johari Selamat itu.

Walau apa pun istilah yang dilaungkan atau lagu yang dinyanyikan, jelas sekali mesejnya hanya satu iaitu menyatukan semua ahli UMNO sehingga ke akar umbi dan menghindari sikap berpecah belah sehingga melemahkan parti. Memang tidak dinafikan pada era pasca Pilihanraya Umum Ke-12 (PRU-12) ini terlalu banyak polemik yang muncul dalam UMNO sehingga berlakunya situasi cabar-mencabar, tuduh-menuduh dan bertikam lidah sehingga membawa kepada wujudnya puak-puak dalam UMNO sendiri. Apabila wujudnya puak dan kem yang menggambarkan perpecahan ini, maka tergambarlah kepada seluruh umat Melayu khusunya generasi muda bahawa parti yang menuntut kemerdekaan Tanah Melayu ini seperti sudah tidak relevan lagi. Ini kerana namanya yang berdaftar pada 11 Mei 1946 adalah Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau dalam Bahasa Inggeris, United Malays National Organization (UMNO).

Perkataan 'united' bermaksud bersatu dalam Bahasa Melayu manakala 'bersatu' yang sudah jelas tercatat dalam nama rasmi pertubuhan itu sudah memberi tafsiran amat nyata bahawa tiada puak-puak atau kumpulan-kumpulan sebaliknya semua ahli UMNO adalah satu. Tetapi situasi yang telah tergambar pada parti UMNO kini adalah berpecahan yang wujud akibat tidak sekata, ego yang tinggi, lupa diri dan terlalu mengagungkan habuan. Dengan sebab perpecahan itu, maka tidak dapat dinafikan bahawa ia melemahkan sesebuah intitusi itu seperti kata pepatah Melayu, bersatu teguh, bercerai akan menjadi lemah dan seterusnya roboh.

Oleh dengan itu bangkitlah bangsaku...genggam terus warisan pusaka itu. Katakan pada mereka ianya dijulang bukan untuk mencetuskan bencana tetapi ianya sebagai pembakar semangat kepada anak bangsa kita kerana dulukala itulah yang digunakan oleh nenek moyang kita dalam memperkasakan bangsa tetapi hari ini segala apa yang ada bukan bererti membuatkan kita lupa pada asal usul kehebatan bangsa.

Melayu Perlu Bersatu

Anonymous said...

Kalau parpu x nak bersatu nak buat mcmmana?

Anonymous said...

Nak ker sigampang tu bersatu!

Duit dia dah sebat!!

Patut la perut dia besar smcm jer.

Parang Sasau said...

It is I, Raksasabn

by Orang Batu

Yet again, Parpu Kari is trying to spin something without having any proper investigative work or research. This is the problem in the world wide web when you have irresponsible blogger-wannabes who think they are doing the party and country a favour but essentially what they’re doing is being another anchor around UMNO’s neck forging ahead.

I’ve seen Parpu Kari meander and flirtatiously try to coax politicians to PAY HIM MONEY to write against the opposition. As we have seen in Parpu Kari’s blog, everything revolves around Nizar and Perak politics (majority of the articles).

I must qualify that most pro-UMNO blogs operate on voluntary basis and write objectively about the leadership in UMNO and BN. However, Parpu Kari and his minion Piggy Singh have been nothing short of traitors to the party simply by writing libelous and defamatory stories without true accounts about one single young politician.

Parpu’s obsession with anti-Khairy Jamaluddin sentiments is not new. It dominates his one-dimensional blog, alongside his (sponsored) hobbies of attacking Nizar. His latest attack against KJ is that he is a ‘perasuah’ based on the Discipinary Committee’s findings – a very strange accusation when we know everything in UMNO is stagecrafted.

Parpu distorts reality and feeds feeble minds like Azli Shukri who sit at their desk for hours on end, waiting for Parpu to feed them his next batch of lies and misinformation. Plus, everytime Piggy Singh gets a can of whop-ass opened in his face, big bro Parpu comes in to defend. This two-man show is certainly the circus act in town.

We have split, defended and countered every attack that has been thrown by these two with facts, with the help of Wenger, Bro Jinggo and Sakmongkol, and all they can do is harp on the same old fiction, rubbish that they pass of as a ‘story’ or ‘expose’.

If you go through raksasabn’s archives, you can find well-researched stories that give you blow-to-blow accounts about the last UMNO party elections. However, after any battle royale as it were, falling back into rank and file, and fighting for the party’s survival is paramount. That is why I will not repeat any of those stories because that would just sound like Parpu and Piggy singing the same tune over and over again; worse, that tune is one that suggests nothing but a dogmatic belief they posit in their hearts and minds to make themselves feel relevant.

Inilah masalah blogger2 anti-KJ. Balik balik cerita sama. Balik balik fitnah sama. Ego terlalu besar untuk menerima bahawa KJ sudah pun menang KP UMNO dan wajar disokong oleh semua – bukan demi KJ sendiri, tapi demi kelangsungan parti dan bangsa.

Saya sedar Parpu dan Piggy sayang kepada Tun. Saya hormati pegangan itu. Tapi apa salahnya kalau kebolehan Parpu dan Piggy disalurkan ke arah yang benar – bukan menabur fitnah semata-mata. Kalau Parpu nak naik ke ‘liga besar’, nescaya penulisannya perlu berlandaskan fakta, bukannya menghancurkan kredibiliti dan karektor orang lain.

p.s. Bro Jinggo, perjuangan belum selesai bro!

p.p.s. Heard through the grapevine, Parpu is in big financial trouble. Who’s your daddy, Parpu?

p.p.p.s. As usual, ciplak stories, skrip James Bond stail lama, bodoh.
Read more...

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More