Friday, August 14, 2009

Program pembangkang di Rembau kerana Pengkhianat takut dengan Khairy bukan sebab Khairy mahu menyertai Pembangkang




1. Bila membaca blog fotostate Parpukari pagi ini saya hanya mampu mengeleng kan kepala saja, bagi saya apa saja yang beliau dapat mengenai KJ tanpa menggunakan akal dan otak untuk berfikir, terus saja di tampal dalam blognya dan di tokok tambah sedikit bagaikan nasi tambah. Yang hairan beliau akan mencari tulisan yang berbau fitnah tanpa dirujuk atau diperiksa dahulu, Ini perangai orang yang tidak ada otak yang tidak tahu berfikir dan malas berfikir serta mengikut nafsu yang terlalu marah. Saya mata berbangga jika dapat melihat sendiri Parpukari yang menulis dengan idea dia sendiri sebab sebab dia marah sangat dengan KJ , Bukan sebab dia dengar dari musuh musuh KJ, Parpu terlalu banyak membaca blog dan akal dan fikirannya dikuasai oleh blog dan bukan alam realiti.

2. Hanya orang yang tidak waras dan dalam bahasa kasar nya gila saja yang akan kata KJ akan menyertai Pembangkang kerana ada program pembangkang di Rembau.Kalau KJ hendak masuk masuk pembangkang sudah lama beliau lakukan, tetapi itu bukan jiwa KJ yang sebenar, Bapa mertua nya , ayah, ibu dan Isterinya adalah orang UMNO, Beliau juga telah banyak membuat pengorbanan bagi Pemuda UMNO . Banyak program pemuda yang telah beliau laksanakan dan tidak nampak langsung ura ura beliau akan menyertai pembangkang, Ini semuanya fitnah, Fitnah dari mereka yang kecewa.mereka ahli UMNO yang kecewa,Tak kan lah hanya pembangkang membuat program di Rembau , membayangkan KJ mahu masuk pembangkang. Alasan ini tidak tepat jika mahu ditujukan kepada kerana dia adalah graduan Oxford London, bukan mahu berbangga dengan KJ , dari apa yang saya nilaikan dan observe cara politik KJ bukan lah cara Parpukari atau anakomak berpolitik kerana mungkin saya tak pasti, saya pun dah malas nak berfikir macam Parpukari, mungkin Parpukari Graduan UNiversiti Karipap, anak omak graduan Universitiontahmano.Lantak kau lah jang. Buat fitnah pun tak pandai, Buat fitnah sampai orang tahu awak buat fitnah,

3.Kalau nak tahu kenapa program itu diadakan di Rembau dan tidak di Jerlun atau mana mana tempat kepimpinan muda,

Biar den jawab jang,

A) kes Rembau - ini menandangkan KJ digeruni oleh pembangkang sehingga
mahu menghapus kan kerjaya politiknya dan kredibiliti beliau sebagai pemimpin pemuda yang digeruni oleh pembangkang, Sebenarnya DAP PAS PKR ,Anwar , Li m Kit Siang , Karpal Sing dll gerun dengan KJ dan bukannya Mukhriz, sebab mereka nampak KJ mempunyai permainan dan gaya kepimpinan yang begitu menyerlah dan mempunyai cara tersendiri yang telah mereka baca boleh membunuh Pakatan Rakyat.

B) Oleh itu mereka menganjur kan program di Rembau supaya bloggers seperti Mat Latah dan kawan kawan ini boleh melenting kerana tanpa berfikir akan terus menghentam dan menuduh bahawa KJ akan menyertai pembangkang dan ini memudahkan kerja mereka lagi kerana yang membunuh sekarang adalah bloggers latah yang jarang jarang menggunakan akal tetapi menjadi mesin fotostate,

C) Kepada penduduk Rembau , mereka harus berbangga kerana Rembau terpilih untuk di adakan program oleh pembangkang. Cari lah rezeki sebagai tambahan , jual air jual minuman dll.. Turun kan ramai belia Rembau dan , tahu lah apa yang saya maksudkan , apa yang harus dilakukan . Kerana NS bukan kubu pembangkang. Berbangga lah kerana yang datang adalah orang yang takut pada KJ. Buat banner banyak banyak dan tampal kan sepanjang jalan , Selamat datang pengkhianat . Pengkhianat takut kepada YB kami. YB Kami Hero kerana Pengkhianat takut kepada YB kami .

Itu saja dahulu, panjang panjang nanti tak faham pula si parpukari. Tak nak paste ke yang ini dalam blog kamu.

http://mytepakbersulam.blogspot.com

23 comments:

Anonymous said...

Keluar je lah khairy...takkan tak faham2 orang tak suka.Tunggu apa lagi..pru13 dah tentu tak boleh jadi calon rembau dah..bukannya korang tak kenal perangai jahat umno ni dalam jatuh menjatuh satu sama lain..

Dollah said...

Jika itu andaian parpu terhadap Khairy, aku kira lepas ini jika sekiranya pembangkang adakan ceramah perdana di Pekan, Pahang parpu lah orang pertama mengatakan Najib akan masuk PR.

najamarine said...

salam perjuangan bro...

minta maaf jika komen ni sedikit tidak memihak pihak bro..
jgn mendewakan pemimpin yg sudah terang2 bermain dengan undang2 untuk memimpin..1malaysia sudah tahu apa yg khairy perjuangkan..keihklasan langsung tidak di tunjukkan sejak dari awal pembabitan dlm politik..

segala tindakan dia tidak sekelumit pun berbeda dengan permainan politik ANWARIBRAHIM sehingga aku pernah mengutuk keras dalam komen2 rakan2 blogger supaya berhati2 dengan KJ..jgn terpedaya dengan ulasan dan alasan setiap kali ade isu.pemimpin2 yg pernah di ragui sudah pun terang2 bersama dengan Pembangkang seperti kaki botol zaid ibrahim dan beberapa lagi bekas pemimpin komponen BN.


bro..aku memang tak pernah respect kat khairy sebelum kes rasuah dia di kantoikan dulu.banyak tindakan dia hanya untuk keglemeran saje..(glamor).jika tidak membawa kepada populariti dirinya,dia takkan bersuara atas isu itu.

perlu juga di ingat!!selepas pak lah menduduki jawatan PM,segala tindak tanduk pak lah atas nasihat khairy..

1.lepaskan ANWARIBRAHIM dari penjara atas alasan ANWAR tidak bersalah terhadapnya.apa makne paklah??

2.membenarkan ANWARIBRAHIM di rawat di german..atas alasan apa perlu anwar ke sana??siapa yg menasihatkan pak lah agar turutkan saje permintaan ANWAR??

3.memasang kroni2 didalam organisasi PEMUDA umno agar sokongan di perolehi setiap kali pemilihan.kesimpulannya keputusan akar umbi menolak KHAIRY bulat2 tanpa kompromi.

aku bersetuju 110% cadangan DSnajib agar pemilihan akan dtg di pilih oleh keseluruhan ahli UMNO..bukan dari perwakilan..keputusan pemilihan KetuaPemuda tempoh hari juga jelas menampakkan situasi pelik dan jelik akhirnya di menangi khairy yg penuh kontroversi...

fakta2 di atas aku perolehi bukan dari andaian..tapi dari org kuat parti UMNO sendiri..

pemimpin seperti KJ ni sewajibnya di cantas sebelum UMNO terkubur selamanya..kami tidak mahu pemimpin pelapis seperti KJ untuk mentadbir..sepatutnya dia wajib berundur untuk memberi peluang mereka2 yg betul2 layak memimpin.jika sudah sedar tidak di sukai dan di benci akar umbi seharusnya tahu apa perlu di buat..

salamz...

Unknown said...

SAYA SOKONG NAJAMARINE!!! KJ ADALAH LIABILITI UNTUK UMNO. KJ PERLU UNDUR DENGAN CARA YANG PALING HORMAT. KALAU NAK MASUK PKR PUN TAK HAL PUNYA. MASUK DAP LAGI BAGUIH. HA HA. PEMMBANGKANG MANA TAKUT NGAN KJ!! KJ PERASUH. MODAL UNTUK PEMBANGKANG DIPRU13 NANTI. BAIK KJ JANGAN JD CALON!! DENGAR KOBA KJ DAH KALAH ARI TU (PRU12) TAPI ADA TONG MAGIK TURUN DR LANGIT.. TERUIH DIA MENANG??? TAPI KUALITI BERHUJAH DIA MEMANG AKU RESPEK. KENAPA DIA DIAM JE BILA DAP HINA ISLAM?? ISU ARAK?? TAK DAK KOMEN LANGSUNG...

Anonymous said...

Yezzz najamarine !!!Aku sokong 100%.
Mana pendirian Khairi pasal Muhyidin kata Anuar pengkhianat bangsa??? Kenapa Khairi diam membisu??? Pasal2 isu semasa yang hangat blogger2 perjuangkan.... apa yang khairi suarakan??? Eheheh??? Khairi buat apa sekarang ni ek??? Buat keja ker tak??? Tak nampak hasilnya pon!!!

Anonymous said...

KJ bukan macam anwar. kelentong lebih apa kerja pun tak buat. pegi lawan kes saiful pun takut. kata ada alibi dan cibai ..dont worry KJ your time will come. u'll be somebody in the goverment in future,..

Umno bebas rasuah said...

ok lepas ni lantik parpukari jadi ketua pemuda umno, bebas rasuah... pemimpin yg lain semuanya bebas rasuah... MM dan Khir tak perna bagi rasuah.. Aku setuju, semua pemimpin umno bersih2 belaka, tak main rasuah langsung...

Hidup Umno, bebas Rasuah!
Hidup Umno, Bebas Rasuah!
Hidup Umno, Bebas Rasuah!

Anonymous said...

KESIAN AKU TGK, BLOGGER UMNO BANTAI PEMIMPIN UMNO! HAKHAKHAKHAK
AKU DAH CAKAP, X LAMA LAGI BUNGKUS LA UMNO NI! KARAM DENGAN SATU KAPAL SEKALI HAHAHAHA
AKAR UMBI PUN X RETI NAK HORMAT PEMIMPIN, X BERSATU CAMNA NAK MENANG! HAAAIK PUIH UMNO JAHANAM!!

Anonymous said...

Blog Penjilat kj..tak guna

Anonymous said...

KJ pemimpin umno bukan Pembangkang!! Pembangkang mmg dengki dgn KJ.. Hidup KJ! Hidup Umno! KJ cakap Pembangkang boleh blaa

Anonymous said...

Blog penjilat kj.lu baca ini komen
aku memang tak kenal kj cuma tahu je le kj ni naik macam roket lajuuu dari orang tak kenal dapat jadi orang glomar dan kaya menantu pm masa tu le
tapi lepas ni aku rasa plan politik yang ada dalam rancangan akan kj akan terpadam le angan nak jadi pm termuda kononnya sebelum 40 tahun tapi aku syorkan kj masuk parti bebas geng dengan osman jailu dan nyonya oku dan bekas posto.kahhhhhh

Edryna Wanie said...
This comment has been removed by the author.
Edryna Wanie said...

Kepada,
Anonymous, 14hb august, 2.47 pm:

salam.

KJ diam psl tpm?
Oke, sy nk ty.
saudara/saudari yakin mengikuti perkembangan semase?

KJ bersame2 menteri lain dan NGO2, dan juge menteri KDN sendiri, ade mengadakan 1 pertemuan d bangunan umno melaungkan anwar pengkhianat.
KJ juge sendiri ketika itu memegang mikrofon.

KJ juge ade melancarkan sdg akhbar semasa beliau melancarkan pemuda umno bahagian bukit mertajam utk menyuarakan sokongan beliau terhadap TPM dan juge penolakan beliau kpd anwar dgn slogan 'anwar pengkhianat'

Jd, sy amat hairan jika saudara/saudari megatakan KJ hy duduk diam tdk membela TPM pasal isu ini.

D pentas pemuda, 'Pakatan : retak menanti belah' yg diadakan d shah alam juge KJ ade menegaskan dan menimbulkan beberapa perkara yg dilakukan oleh pihak pembangkang d selangor utk dinilai semula oleh rakyat selangor. Beliau juge dilihat menandatangani 1 banner yg tertera tulisan 'Anwar pengkhianat' utk menyalurkan tanda sokongan beliau trhdp TPM.

Jd kpd yg tdk puas aty atau ade masalah dgn KJ,
sy nasihatkan,jika hendak menuduh atau menulis, pastikan ia disertakan sekali dgn bukti yg kukuh supaya ia dilihat sebagai lebih rasional.

Jgn hy berdasarkan dgr dr si polan itu dan si polan ini.

Ia tak ubah spt khabar angin dan fitnah. Malah kelihatan juge spt berteriak kosong.

Sesungguhnya melemparkan fitnah hukumnya berdosa besar.

Berani kerana benar.

Salam setiakawan.

.EDRYNA WANIE.

najamarine said...

salam cik edryna wanie...

saya tak menafikan tentang pembabitan KJ dalam program2 kempen2 kerajaan..

jgn terlalu terpedaya dengan tindak tanduknya...seperti penyokong ANWARIBRAHIM..adakah mereka percaya apabila di tunjukkan fakta ANWAR songsang???..saya bukanlah membenci KJ seperti membenci ANWARIBRAHIM..tetapi sedarlah kehendak akar umbi,tidak salah mengundur diri dan bangun semula..maruah harus di jaga.

kami cuma tak mahu KJ di gelar tamakkan kuasa..giler kuasa..saya sedar kewangan dia dalam biz sudah memadai untuk meneruskan hidup..apa yg bermain dalam kepala hotak kami,dalam pemilihan yg lalu..KJ telah di tolak bulat2 oleh hampir keseluruhan ahli umno..perkara itu semakin buruk apabila di dapati bersalah melakukan politik wang..kesalahan yg di lakukan 3rd party adalah reason untuk menyelamatkan KJ dalam politik umno .

apakah keistemewaan KJ sehingga perlu di dewakan??sokonglah dengan berpada-pada..tidak perlu terlalu taksub..

PEJUANG CYBER said...

najamarine... JGNLAH BERCAKAP SEPERTI PEMUDA YG KECEWA..

INI BUKAN MASANYA UTK KITA BERCAKARAN SESAMA KITA... SEHARUSNYA KITA RAPATKAN BARISAN, BUKAN MENGIAYAKAN PERKARA YG TIDAK PASTI. KALAU ADA PERKARA TAK PUAS HATI, KITA SELESAIKAN DIDALAM PARTI... TAK PAYAHLAH NAK MEMBURUKKAN PEMIMPIN UMNO SECARA TERBUKA BRO.. BERFIKIRLAH SECARA WARAS!

najamarine said...

salam bro...

aku bukan ahli UMNO pun...
cuma fakta yg di sampaikan bukan dari org yg pro mana2..bukan dari parpukari atau dak maya..tapi sebelum jumpa blog diaorg pun aku penah kritik pasal KJ dalam komen2 rakan2 blogger...

cuma bro,aku pelik la.kenape ade wujud blog pro individu..bukan ke kita sepatutnya pro kepada kebenaran dan keadilan.pro kepada parti atau barisan??.jika terlalu pro kepada individu,aku yakin2 sangat kalau ade fakta kelakuan sumbang individu tu akan di tolak mentah2 oleh penyokong2 taksub..

contoh terdekat ialah ANWARIBRAHIM..sampai sekarang penyokong tegar dia langsung tak pecaya fakta kelakuan songsang ANWAR ni.sebab ape???sebab dah terlalu taksub..

sepatutnya bro,jgn wujud kumpulan pro individu ni..sangat merbahaya.ni sume amalan politik songsang..sepatutnya kita rapatkan sesama pemimpin parti bukan terjurus kepada seorang sahaja..

bro...nak tanye la,betul ke KJ ni amalkan politik wang??jawab jujur bro..jawapan tu nanti dah boleh menilai isu ni..

PEJUANG CYBER said...

PESTA MEMBURUKKAN KHAIRY BAAGAIKAN TIDAK MEMPUNYAI TITIK NOKHTAHNYA!!!

WALHAL SEMUA DAKWAAN-DAKWAAN ITU TIDAK PERNAH TERBUKTI BENAR. IA SEKADAR DIKUTIP DARI MULUT KE MULUT ATAU DARIPADA SAMPAH-SAMPAH YANG BERSEPAH DI INTERNET. YANG MENGUTIP DAN MENJAJA ITU, YANG MENDENGAR DAN MENERIMANYA BULAT-BULAT BAGAIKAAN TELAH TERTUTUP PINTU HATINYA TERHADAP KEBENARAN.

SUDAHLAH MEREKA TIDAK BERUSAHA MENCARI BUKTINYA,MEREKA JUGA BAGAIKAN TIDAK MAMPU BERFIKIR BAHAWA JIKA BENAR ADA KES-KES SEUMPAMA ITU, MUSUH-MUSUH KHAIRY DAN MUSUH-MUSUH UMNO SUDAH TENTU TIDAK AKAN MENDIAMKAN DIRI.

SUDAH PASTI MEREKA BERSUSAH PAYAH MENDAPATKAN BUKTINYA KERANA MEMBONGKAR BUKTI KEBURUKAN KHAIRY BERMAKNA MEMBURUKKAN UMNO.

Anonymous said...

Punca ni semua dari parpukari kepala penghasut.Apa yang tak kena pada khairi dimata dia pun tak tahulah..

najamarine said...

salam bro..

kita kat cni bukan nak bertekak atau nak menuduh sesiapa..

soalan ku kat atas tu pun bro susah nak jawab...

sebenarnye setuju tak kita tak perlu pro kepada individu..tetapi kene menyokong semua pemimpin...kalau nak buat blog pro-KJ..bro kene join jugak blog pro-najib,blog pro-shafie afdal,pro-khir toyo,pro-Muhyiddin Yassin,pro-adnan yaacob,pro-ahmad said,pro semua pemimpin2 UMNO dan BN kene wujud...bukan hanya KJ!!.

bro..sedar tak apa yg bro dan rakan2 blogger pro-KJ ni dah buat??inilah yg bakal menjahanamkan UMNO dan BN..pecayalah bro.jgn terlalu taksub..sokong biar perpada-pada..saya bukan menuduh KJ jahat dan akan mentalkinkan UMNO tetapi rakan2 yg menjadi taksub inilah yg bakal merosakkan kepercayaan rakyat dan akhirnya memang betullah UMNO akan terkubur..

Azman said...

najamarine said...
salam bro...

aku bukan ahli UMNO pun...
_________________________________

Ni cita psl umno pehal pulak?
__________________________________

sebenarnye setuju tak kita tak perlu pro kepada individu..tetapi kene menyokong semua pemimpin...kalau nak buat blog pro-KJ..bro kene join jugak blog pro-najib,blog pro-shafie afdal,pro-khir toyo,pro-Muhyiddin Yassin,pro-adnan yaacob,pro-ahmad said,pro semua pemimpin2 UMNO dan BN kene wujud...bukan hanya KJ!!.
__________________________________

Ko tahu ker pro kj x join pemimpin yg lain? nak tanya pro MM ada join pro KJ ker? jawab la?

Azman said...

najamarine ko g isi borang UMNO dulu baru sembang dgn org UMNO... cita bekobar2 tp mamat ni pengundi atas pagar rupanya.. dimana pendirian ko brader?

najamarine said...

bro azman...

maknenye org UMNO saje yg boleh bercerita tentang org UMNO??rakyat yg mengundi tak layak???rakyat yg majoriti nya bukan ahli mana2 parti politik tidak layak berkata atau memberi teguran???

macam mana bro jadi gitu??jgn hipokrit,jgn taksub...lihat la kesan dari ketaksuban korang..sanggup berparang bergolok mempertahankan pemimpin yg penuh kontroversi..yg jadi pelik wujud pro individu..tu yg tak tahan..buang la perangai seperti ini.wujudkan kembali jiwa kepada perjuangan yg sebenar.perjuangan untuk bangsa,agama dan tanah air.

jiwa seperti ini hampir sudah terkikis dalam diri ahli2 UMNO kerana terlalu taksub kepada individu..

PEJUANG CYBER said...

najamarine said...
bro azman...

maknenye org UMNO saje yg boleh bercerita tentang org UMNO??rakyat yg mengundi tak layak???rakyat yg majoriti nya bukan ahli mana2 parti politik tidak layak berkata atau memberi teguran???

SAYA SETUJU DENGAN PENDAPAT sdr najamarine

BRO... KALAU KAMI TAK PERTAHANKAN BELIAU SIAPA LAGI YANG AKAN PERTAHANKAN BELIAU? SIAPA BRO? BELIAU BUKAN PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT!!! BELIAU ADALAH PEMIMPIN UMNO YG PERLU DIPERTAHANKAN OLEH SETIAP AHLI UMNO!!!

BRO? JGN HANYA NAK MENUNDING JARI KPD KAMI!!! SAPA KATA KAMI HANYA MEMPERTAHANKAN PRO INDIVIDU SAHAJA? BUKA MATA LIHATLAH SIKIT!

PERJUANGAN UNTUK BANGSA, AGAMA DAN TANAH AIR MEMANG SUDAH LAMA TERSEMAT DIDALAM JIWA KAMI!!!! CUMA KAMI TAK BERSIFAT MACAM BRO, BOLEH TGK DAN LIHAT SAHAJA APABILA ADA BLOGGER HINGUSAN MENCERCA PEMIMPINNYA SENDIRI?

KENAPA BRO BOLEH TERSENYUM SAHAJA?

APAKAH SEMUA KESALAHAN HANYA TERLETAK PD ORG YG MEMPERTAHANKAN KJ?

MELIHAT PADA HASRAT-HASRAT YG DIUTARAKAN OLEH KHAIRY, BELIAU TERNYATA MEMANDANG SERIUS SOAL HUBUNGAN PEMUDA UMNO DGN GENERASI YANG BERSIFAT 'IGNORANT' TERHADAP POLITIK DAN JUMLAH MEREKA TERUS MENINGKAT DR MASA KE SEMASA. ANAK-ANAK MUDA INI MELIHAT POLITIK DGN BERBAGAI-BAGAI PERSEPSI; MEMBUANG MASA, KOTOR TIDAK BERFAEDAH DAN SBGNYA.

MEMBIARKAN GOLONGAN INI BERCAMBAH BERMAKNA MEMBIARKAN SUARA RAKYAT HILANG DAN TENGELAM. LAMBAT LAUN KESANYA TENTU MEMUDARATKAN.

JANGANLAH KITA HABUANKAN MEREKA DGN FITNAH-FITNAH YG TIDAK PASTI AKAN KENBENARANYA... TOLONG YA SDR…..

Sabtu, 2009 April 11

UCAPAN PENGHARGAAN DARI PERAK KHUSUS BUAT BLOGGER PERJUANG NEGARA.
Assalamualaikum,Salam sejastera kepada semua blogger perjuang negara.Alhamdullialh..syukur ke Hadrat Illahi kerana dengan izin dan limpah kurnia-nya kita telah berjaya mengharungi pahit getir serta susah payah menghadapi Pilihan Raya Kecil P 059 Bukit Gantang dan ianya telah berakhir dengan selamatnya.Mengambil kesempatan ini, saya Sekupangdua dan rakan-rakan di Perak, kami; YB Zainol, Hamdan Taha, Tn. Hj Amiruddin, Tn. Hj Zairun, Sayuti, Ahmad Kamal, Kepala Perang, Afden dan semua blogger-blogger di Perak,MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMA KASIH DAN PENGHARGAAN KAMI YANG TIDAK TERHINGGA kepada semua blogger perjuang negara terutamanya barisan Blogger Pembela Negara (BPN), Penembak-Tepat, waadat, GOMO, Bomoh, Pisau, GAP, Analisa Ringan, Bro Jinggo, Rajahmas, Mamak Haji, Accordblack, Gotahlantun, Medan Info, Faizalrohban, Senapang Patah, Gavamali, Abemie, Tamin Sari, Ayor Lemuju, pembela wira dan teristimewa buat AbangTuah, Apai, Pisau, Sahabat Gunung, ParpuKari serta himpunan bloggers perak, Doremon, Yeop Perak, Taipingmali, Kuntakinte, Shamuddin Aulfahmi, Barisan KAMI, Meorblack, Kepala Perang, Perak Bangkit, AntiPKR dan lain-lain (yg mana tak tersebut tu harap maaf, terlalu ramai kalau nak disebut semua..tapi percayalah anda juga ternasuk dalam geng wira negara) yang sentiasa gigih berjuang membantu jentera PRK BN di Perak. Read More